خانه » اخبار و رویدادها » شعار «مرگ بر انگلیس» در نماز جمعه ورامین طنین انداز شد/ ملاقات رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس چقدر ضرورت دارد؟

شعار «مرگ بر انگلیس» در نماز جمعه ورامین طنین انداز شد/ ملاقات رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس چقدر ضرورت دارد؟

m-mahmoodi

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) فرمودند «در هرجا که هستی با تقوا باش، اگر گناه و عمل زشتی انجام دادی با عمل نیک و حسنه آن‌ها را جبران کن»، بدی‌ها در اثر خوبی‌ها محو می‌شود، از زشتی‌ها دوری کنید.

سبک زندگی اسلامی/کانون خانواده

وی در ادامه با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهار سلام‌الله، مساله ازدواج از نگاه اسلام را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: باید زن و مرد زمانی که به سن ازدواج رسیدند تشکیل کانون خانواده را بدهند، رسول مکرم اسلام (ص) فرمودند «همسر بگیرید، به راستی که برای شما سبب کسب روزی بیشتر است»، ازدواج رزق و روزی را بیشتر می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین سپس با زشت خواندن طلاق عنوان داشت: تا جایی که استمرار کانون خانواده ممکن است نباید خانواده را از هم پاشید و اقدام به طلاق کرد، البته باید علل و عوامل طلاق را بررسی و جستجو کرد، یکی از مهمترین عوامل طلاق همین شبکه‌های ماهواره‌ای هستند.

وی افزود: از نظر اسلام اگر حتی مجبور به طلاق شدید، طلاق هم با خوبی و دوستی باشد و همسران علاوه بر پرداخت حقوق همسر به وی بپردازند.

این مسئول در ادامه با توصیه به صبر در برابر بداخلاقی‌های همسر در منزل گفت: صبر کردن در برابر بد اخلاقی همسر اجر و پاداش فراوانی دارد، رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند «هر مردی که در برابر بداخلاقی همسرش برای خدا شکیبایی کند خداوند در پاداش او پاداش صبر ایوب قرار می‌دهد.»

وی توضیح داد: البته همراهی با همسر باید تا حدی باشد که از مرز خدا و دین خدا خارج نشود، مرد باید مراقب همسرش باشد، مرد باید به معنای واقعی کلمه مرد باشد و غیرت داشته باشد.

این مسئول با نهی از به کار بردن خشونت علیه زنان گفت: مرد حق ندارد درون خانواده خشونت با همسر را به جایی برساند که خدای نکرده به کتک و … برسد، خیر، مرد حق ندارد زن خود را مورد ضرب و شتم قرار دهد، پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله فرمود «هرکس زنی را از روی ستم بزند من را در روز قیامت دشمن خود کرده است.»

زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی خانواده‌ها

محمودی در ادامه ضمن تسلیت شهادت جوادالائمه (ع) و امام باقر(ع) از مردم و مومنان خواست احترام کرده و در مجالس بزرگداشت این بزرگواران شرکت کنند.

وی سپس به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: سیره زندگی این دو بزرگوار الگوی همگان است، ازدواج، خواستگاری، عقد، جهیزیه، مسائل خانه و … این عزیزان الگوی همه است، راه را گم نکنید، الگوی شما این بزرگواران هستند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: آن چه خانواده را سر پا نگه می‌دارد، ایمان، اخلاق و تقوا است، جوانان عزیز در مسائل ازدواج به این بدعت‌های دست و پا گیر پشت پا بزنند، وجود مبارک امام کاظم (ع) فرمودند «سه طایفه‌اند که در روز قیامت در عرش الهی قرار دارند، یکی از آن‌ها آن افرادی هستند که وسیله ازدواج برادر مومن خود را فراهم می‌آورد»، الگوی ما در عمل حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشد.

وی گفت: خدا در قرآن کریم به جوانان عزیز وعده داده که اگر ازدواج بر اساس اصول اخلاقی کردید خداوند از خزانه غیبش خواهد داد، شک نکنید.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی به این عزیزان خسته نباشید گفت و از زحمات آتش‌نشانان زحمتکش تقدیر کرد.

حمایت آل سعود خبیث از تروریسم لکه ننگی بر دامان آن‌ها است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس به سالروز شهادت مظلومانه حجاج توسط مزدوران سعودی در سرزمین امن الهی اشاره کرد و گفت: این جنایت بزرگ لکه ننگی بر دامان این حکومت پلید است که با آب زمزم هم پاک نخواهد شد، مگر جرم این حجاج جز اقتدا به ابراهیم چه بود، سعودی‌ها شعار لبیک سر می‌دهند و خون مسلمانان را نیز می‌ریزند.

وی بیان داشت: امروز هم القاعده، داعش و … دست‌پروردگان این حکومت منحوس هستند، اما یقین بدانید همان‌گونه که معاویه‌ها و یزیدها نابود شدند آل سعود و وهابیت هم نابود می‌شود.

محمودی با اشاره به هفته دفاع مقدس یاد سرداران شهید و تمام شهدا را گرامی داشت و گفت: این شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی در ادامه عنوان داشت: در ۳۱ شهریور ۵۹ این جنگ بر ما تحمیل شد، هر چه از دفاع مقدس بگوییم کم گفتیم، رژیم بعثی عراق از حمله به کشور ما اهداف متعددی دنبال می‌کرد که در راس آن نابودی نظام مقدس اسلامی بود.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: شوروی بزرگترین تامین کننده تسلیحات برای عراق بود و آمریکا بزرگترین حمایت کننده عراق بود و همه کشورهای دیگر به عراق کمک کردند، عراق همه چیز داشت جز خدا، عراق عاشورا نداشت، فرهنگ شهید و شهادت را نداشت، جنگ ما با رژیم بعث عراق نبود، با همه دنیای کفر و نفاق بود.

وی در ادامه عنوان کرد: آری عباس دوران که عراق برای سرش جایزه گذاشته بود پس از بمباران پالایشگاه عراق هواپیمای آتش گرفته خود را به ساختمان برگزاری جنبش عدم تعهد در بغداد کوبید تا این جلسه در بغداد برگزار نشود.

محمودی یادآور شد: فضای جبهه و جنگ ما معنوی بود، امروز ما بر سفره چنین سفره‌ای نشستیم آن وقت برخی افراد در پی چپاول بیت‌المال و یا در پی پست و مقام هستند، برخی مردان غیرت را از یاد بردند، پای ماهواره‌ها به خانه‌های ما باز شده است، اگر امروز یک جمله کلام مقام معظم رهبری معادلات دشمن را بر هم می‌ریزد و رئیس جمهور ما با اقتدار در سازمان ملل سخن می‌گوید به برکت همین شهدا است.

دولتمردان جواب دندان‌شکن به انگلیس دهند

محمودی بیان کرد: آن وقت نخست وزیر احمق انگلیس بعد از ملاقات با رئیس جمهور ایران، ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند، البته این ملاقات‌ها چقدر ضرورت دارد نمی‌دانم اما ملت ایران از دولتمردان خود می‌خواهد جواب دندان شکن به انگلیس، این روباه پیر بدهد.

وی افزود: البته امروز ما از سنگر نماز جمعه موضع روشن ملت ایران را بیان می‌کنیم و با فریاد بلند شعار «مرگ بر انگلیس» را سر می‌دهیم، تا این استعمار پیر بداند نزد ملت ایران بسیار منحوس است.

رسالت خطیر مدارس و دانشگاه‌ها

امام جمعه موقت ورامین در پایان آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها را تبریک گفته و عنوان کرد: رسالت تعلیم و تربیت رسالتی بسیار خطیر است، باید همه آگاه و هوشیار باشیم و به وظیفه خود عمل کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.