خانه » اخبار و رویدادها » احمدی (امام جمعه موقت ورامین): دولت به رفع بیکاری توجه بیشتری کند

احمدی (امام جمعه موقت ورامین): دولت به رفع بیکاری توجه بیشتری کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی احمدی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند خطاب به مومنان می‌فرماید «اتقوالله»، عظمت در سایه تقوا است، حسابرسی خود را انجام دهید و ببینید هر روز برای آخرت خود چه ذخیره‌ای فرستادید.

اهمیت نماز

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به بررسی عظمت نماز و نتیجه بی اعتنایی به این فریضه پرداخت و گفت: به نماز اهمیت دهید و مراقب اوقات نماز باشید، زیاد نماز بخوانید چرا که به وسیله نماز می‌توان به خداوند متعال نزدیک شد، وقت نماز معین است.

وی عنوان کرد: برخی هنوز نماز را به خوبی نشناختند و حق نماز را به جا نمی‌آورند، امیرالمومنین(ع) فرمودند «حق نماز را مردانی از مومنان می‌دانند»، مراقب باشید که مال، فرزند و زیبایی‌های دنیا شما را از نماز باز ندارد.

حجت‌الاسلام احمدی بیان داشت: اهل خود را به نماز امر کنید، بسیاری افراد خود اهل نماز و مسجد هستند اما از فرزندان غافل می‌شوند، امام خمینی(ره) فرمودند «مسجد سنگر است، سنگرها را رها نکنید»، زمانی که فرزندان و خانوادتان مسجدی شوند از گزند آسیب‌های اجتماعی بیمه خواهند شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: طبق روایات اگر کسی به نماز بی‌اعتنا باشد خداوند به ۱۸ بلا آن را مبتلا می‌کند، ۶ تا در دنیا، ۶ تا در لحظه مرگ و ۶ تا در آخرت، فرزندان امانت‌هایی نزد ما هستند، اگر کوتاهی کنیم خیانت کرده‌ایم، مراقب باشیم این نونهالان سراغ ماهواره نروند، مبادا ماهواره بخرید و به خانه بیاورید که در روز قیامت مسئول خواهید بود.

وجود بارگاه امام رضا(ع) در کشور ما موجب برکت است

حجت‌الاسلام احمدی در خطبه دوم نماز جمعه ورامین نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به ماه ذی‌القعده عنوان کرد: ماه‌های ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و ماه رجب از ماه‌های حرام هستند که جنگ در این ۴ ماه حرام است، ابتدای این ماه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ۱۱ ماه ولادت با سعادت امام رضا (ع) است.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر اینکه وجود بارگاه امام رضا(ع) سبب برکت کشور ما شده و عنایتی از سوی پروردگار عالم به این مملکت است، عنوان کرد: باید قدر این نعمت را به خوبی بدانیم و خدمت ایشان عرض ادب کنیم.

وی گفت: امام رضا (ع) بی‌مهابا سخنرانی کرده و مردم را شجاعانه هدایت می‌کرد، حرکت امام (ع) از مدینه به خراسان برکات زیادی داشت، در مسیر حرکت حضرت دیدارهایی با شیعیان داشتند، در نیشابور جمعیت زیادی به استقبال حضرت آمدند.

به زودی شاهد آزادسازی بیت‌المقدس از چنگال صهیونیست‌ها خواهیم بود

حجت‌الاسلام احمدی سپس با اشاره به مسئله فلسطین ادامه داد: روزی اسرائیل در ۶ روز مصر، فلسطین، لبنان، سوریه و اردن را شکست داد و خاک‌های آنان را غصب کرد اما امروز برای آتش‌بس به غزه و ملت فلسطین التماس می‌کند تا ملت فلسطین آتش‌بس را با شرط قبول کنند، این‌ها حکایت از ضعف اسرائیل دارد.

وی افزود: به محض شروع جنگ اولین کارهای اسرائیل بستن فرودگاه‌ها است، چرا که از فرار کردن صهیونیست‌ها وحشت دارد اما ملت فلسطین با دست خالی می‌ایستند و دفاع می‌کنند، به زودی شاهد آزادسازی بیت‌المقدس از چنگال صهیونیست‌ها خواهیم بود.

دولت به رفع بیکاری توجه بیشتری کند

خطیب امروز جمعه ورامین در ادامه با اشاره به روز تعاون به معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: دولت و مسئولان باید برای رفع بیکاری‌ها تلاش بیشتری کنند و یکی از راه‌های مبارزه با بیکاری اهمیت دادن به تعاون و فرهنگ تعاون است.

 فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.