خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ۱۲ پروژه عمرانی در ورامین با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

۱۲ پروژه عمرانی در ورامین با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

81290767-5914607

همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان ورامین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم که روز پنجشنبه برگزارشد گفت : این پروژه ها به عنوان منتخبی از پروژه های قابل افتتاح شهرستان در هفته دولت به بهره برداری رسیده تا زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم شود.

محسن خوانساری افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال و در زمینه های مختلف کشاورزی، راه و شهرسازی، هلال احمر، آموزش و پرورش بنیاد مسکن و اداره صنعت ، معدن و تجارت اجرا شده و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت : بیشترین تعداد پروژه ها در حوزه کشاورزی اجرا گردیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است که یقینا این پروژه ها در توسعه اقتصاد منطقه به ویژه در بخش کشاورزی سهم عمده ای ایفا می کند.

فرماندار ورامین گفت: اجرای سیستم آبیاری قطره ای ، احداث باغ پسته ، احداث واحد تولیدی قارچ ، واحد پرورش گوساله ، افتتاح پایگاه امداد جاده ای ، افتتاح مدرسه خیرّساز ،افتتاح طرح هادی روستایی و افتتاح فاز ۲ و ۳ کارخانه آجر محک از جمله پروژه های قابل افتتاح شهرستان ورامین در هفته دولت می باشد.

وی تصریح کرد : اجرای این پروژه های عمرانی علاوه بر توسعه اقتصاد و پیشرفت منطقه ، فرصت های شغلی پایداری را نیز برای مردم و به ویژه جوانان شهرستان ورامین به وجود می آورد.

خوانساری گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا با توجه ویژه به بخش تولید و حمایت از فعالان عرصه صنعت ، رشد اقتصادی کشور را با شتاب بیشتری به پیش ببرد که یقینا این امر می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف و با مهار تورم و رکود ، آینده ای روشن را برای ایران اسلامی رقم بزند.

نماینده دولت در شهرستان ورامین تأکید کرد : فلسفه وجودی تمامی مسوولین خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم است و باید با مد نظر قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در سالی که از سوی ایشان به سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده ، راه را برای زندگی هرچه بهتر مردم که صاحبان اصلی نظام می باشند هموار ساخت.

پروژه های مذکور با حضور نعمت اله ترکی معاون برنامه ریزی استاندار تهران به بهره برداری رسید.

باغ پسته ۱۰۰ هکتاری در ورامین به بهره برداری رسید

مراسم افتتاح این باغ پسته با حضور نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران ، فرماندار و سایر مسوولین شهرستان ورامین برگزار گردید و طی آن بزرگترین پروژه آبیاری تحت فشار شهرستان ورامین مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار ورامین در خصوص این پروژه کشاورزی گفت: این باغ پسته به همراه سیستم آبیاری مکانیزه از نوع بارانی، یکی از مجهزترین باغ های پسته استان تهران است که می تواند با صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آّب ، نقش مهمی در ارتقاء بهره وری ایفا نماید.

محسن خوانساری گفت: برای احداث این باغ ، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی استفاده شده و بخش خصوصی نیز یک هزار و ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری کرده اند .

وی افزود: با بهره برداری از این باغ پسته ۵۰ فرصت شغلی مستقیم و ۶۰ فرصت شغلی غیر مستقیم به وجود می آید.

خوانساری اظهار داشت : در حاشیه این باغ پسته ، پروژه استخر دو منظوره با ظرفیت ذخیره ۶۰ هزار مترمکعب آب با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال احداث شده که این استخر کار آبیاری تحت فشار ۱۱۴ هکتار از باغات پسته منطقه را بر عهده دارد .

وی تصریح کرد: کمبود نزولات جوی، منابع آب کشاورزی را بسیار محدود کرده که این امر می تواند در کاهش تولید محصولات کشاورزی نقش به سزایی ایفا نماید.

خوانساری بیان داشت : حرکت به سوی استفاده از شیوه آبیاری نوین و گذر از شیوه های سنتی می تواند در استفاده بهینه از آب موجود نقش به سزایی ایفا نماید و ضمن جلوگیری از کاهش تولید محصولات کشاورزی ، در افزایش بهره وری بخش کشاورزی سهم عمده ای داشته باشد.

پایگاه امداد جاده ای هلال احمر ورامین به بهره برداری رسید

در این مراسم که روز پنجشنبه و با حضور نعمت اله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران برگزار شد ، نخستین پایگاه امداد جاده ای شهرستان ورامین در بزرگراه قم – گرمسار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم گفت : اجرای این پروژه در راستای خدمت رسانی به مسافران و خودروهای عبوری از مسیر بزرگراه قم – گرمسار صورت گرفته و نیروهای امدادی مستقر در این پایگاه خدمات امدادی خود را به مسافران ارائه می دهند.

حمیدرضا کرمانشاهی افزود : پایگاه امداد جاده ای هلال احمر ورامین در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۲۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و هلال احمر طی مدت یک سال احداث شده است.

وی اظهار داشت: در این پایگاه که به صورت ۲۴ ساعته خدمات خود را به مسافران ارائه می دهد سه نیروی داوطلب نجات گر و یک نیروی امدادرسان کادر به همراه یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی پیشرو و یک دستگاه خودروی نجات مستقر می باشد.

وی تصریح کرد: مسافران و افرادی که نیاز به خدمات امداد و نجات این پایگاه واقع در بزرگراه قم – گرمسار جنب امامزاده عبدالله (ع) را دارند می توانند با شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی تماس گرفته و از خدمات این پایگاه بهره مند شوند.

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.