خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » وظایف خبرنگار؛ صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی، ولایت‌مدار و انقلابی بودن

وظایف خبرنگار؛ صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی، ولایت‌مدار و انقلابی بودن

 IMG15114566

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال به آدمی می‌فرماید «یابن آدم کم تقول الله الله وفی قلبک غیرالله؛ ای فرزند آدم چقدر الله الله می گوئی در حالی که در قلبت غیرالله است.»

وی گفت: اگر به خودمان نگاه بکنیم می‌بینیم که نام الله فقط در زبانمان است نه در قلب ما یعنی رفتار و کردار و اندیشه ما الهی نیست بلکه نیرنگ‌آلود و ریا اندود است، مانند هارون‌الرشید که مسجدی می‌ساخت و بهلول گفت «مسجد را برای که می‌سازی؟ هارون‌الرشید گفت: برای خدا و قصد قربت. فردا بهلول نام خودش را بالای در مسجد نصب کرد و روزی هارون‌الرشید برای بازدید مجدد به مسجد مراجعه کرد و دید نام بهلول بالای در مسجد نصب شده، ناراحت شد که چرا نام بهلول بالای مسجد است در حالی که من ساختم. بهلول گفت اگر برای خدا ساختی دیگر فرقی ندارد که اسم بهلول باشد یا کس دیگر … پس اگر برای خدا ساخته بود با دیدن نام بهلول در سر در مسجد برنمی آشفت.

امام جمعه جوادآباد افزود: پس اگر الله در قلب ما نیز باشد رفتار و کردار و اندیشه ما نیز خدایی می‌شود دیگر گناه نمی‌کند، ریا نمی‌کند، خدعه و نیرنگ نمی‌کند و اگر هم کار خیری انجام داد و از او تقدیر و تشکر نکردند مردم را قدرنشناس و ناسپاس نمی‌خواند و از مردم توقع تقدیر و تشکر را ندارد.

ویژگی‌های خبرنگاران/صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی و اخلاق حرفه‌ای

حسینی با اشاره به فرارسیدن هفدهمم مرداد ماه سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات‌ها و شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان به دست گروه طالبان در سال ۱۳۷۷ هجری خورشیدی و نامگذاری این روز با عنوان روز خبرنگار خاطرنشان کرد: در هفدهم مرداد ۱۳۷۷ محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر مظلومانه توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند و شورای فرهنگ عمومی کشور به پاس قدردانی از مقام والای شهید صارمی هفدهم مرداد هر سال را به نام روز خبرنگار نامگذاری کرد تا هم یاد همه شهدای عرصه اطلاع‌رسانی کشور گرامی داشته شود و هم از زحمات آن‌ها قدردانی شود و هم رسالت خطیر خبرنگاری یادآوری شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران وظایف مهمی بر عهده دارند و باید ویژگی‌هایی را نیز داشته باشند، عنوان کرد: خبرنگار این نیست که ابزارآلات خبرنگاری را دست بگیرد و یکسری محفوظات را به مردم انتقال بدهد بلکه خبرنگار وظایفی دارد مانند صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی و اخلاق حرفه‌ای، درستی و امانت‌داری در حرفه خبرنگاری و ولایت‌مدار و انقلابی بودن از وظایف و ویژگی‌های مهم یک خبرنگار است.

امام جمعه جوادآباد بیان داشت: خبرنگاران موتور هدایت افکار عمومی هستند پس باید دقت داشته باشند که افکار مردم مسلمان را به چه سمتی و جهتی هدایت می‌کنند.

وی افزود: در قرآن کریم وصفی درباره حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله آمده که تمام این اوصاف بر خبرنگار خوب و مسئولان رسانه‌های متعهد منطبق است. می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا» (سوره مبارکه احزاب/آیه شریفه۴۵).

حسینی گفت: در این آیه گواه و بشارتگر و هشدار دهنده منطبق بر صاحبان رسانه‌های متعهد و انقلابی است که خبرنگاران نیز باید شهادت برحق و حقیقت بدهند که آثاری که در جهان و منطقه از انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس را مشاهده می‌کنیم بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران و نویسندگان است.

وی عنوان کرد: یک توصیه به خبرنگاران و رسانه‌ها و هنرمندان اینکه سعی کنند با انجام وظایف فوق از مواضع انقلاب اسلامی زیاد جا نمانند و سعی کنند هماهنگ با مواضع انقلاب اسلامی باشند.

شهید لشکری سند پرافتخار نیروهای مسلح در دفاع از کشور است

حسینی با اشاره به هجدهم مرداد ماه سالروز شهادت امیر خلبان حسین لشکری با سابقه‌ترین آزاده ایرانی با ۱۸ سال اسارت (در سال ۱۳۸۸ ه.ش) عنوان کرد: شهید حسین لشکری سند پرافتخار نیروهای مسلح در دفاع از کشور اسلامی ایران است و از این افتخارات در کشور کم نداریم که به آنها افتخار کنیم که انسان‌هایی کارآمد و متعهد به اسلام و عشق به وطن و انقلابی و ولایت‌مدار هستند. این‌ها تربیت‌یافتگان فرهنگ عاشورای انقلاب اسلامی ایران هستند.

برای سومین بار پوزه سگ هار منطقه به خاک مالیده شد

امام جمعه جوادآباد با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و رشادت‌ها و ایستادگی مردم مظلوم غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای بار سوم از نیروهای مقاومت شکست خورد و از غزه عقب‌نشینی کرد، در اصل فرار کرد.

وی گفت: هر چند قریب به ۲ هزار نفر از مسلمانان بی‌دفاع غزه از زنان و کودکان را به شهادت رساند و تعداد زیادی مجروح و تعداد فراوانی را با ویران کردن خانه‌های آنها آواره کرد … اما شکست خورد هر چند هزینه فراوانی کرد و شیطان بزرگ هم از آنها حمایت و کمک کرد و بی‌غیرتان عرب و سازمان ملل هم سکوت کردند به امید اینکه اسرئیل به اهدافش برسد و مسلمانان را خوار و ذلیل ببیند اما فقط پوزه خونین سگ هار منطقه را دیدند که با خواری و ذلت به خاک مالیده می‌شود.

ای ننگ بر سران برخی کشورهای عربی که از این سگ هار منطقه برای کشتن مسلمانان حمایت کردند.

امام جمعه جوادآباد در پایان خاطرنشان کرد: ننگ بر سازمان ملل که سکوت کرد و نظاره‌گر به خون غلطیدن کودکان معصوم بود. ننگ بر آمریکا و انگلیس و غرب که بر کشته شدن مظلومان و کودکان و اینکه به گرگ خوانخوار کمک می‌کنند افتخار می‌کنند و حق را به ظالم می‌دهند و ۲۲۵ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند.

اعلام حمایت نمازگزاران جوادآبادی از مردم مظلوم غزه

نمازگزاران جمعه بخش جوادآباد ظهر دیروز پس از اقامه نماز باصلابت و دشمن‌شکن جمعه این شهر با برگزاری راهپیمایی باشکوهی، حمایت خودشان از مردم مظلوم و ستم دیده غزه را اعلام کردند.

نمازگزاران متدین و ولایت‌مدار بخش جوادآباد بعد از اقامه نماز جمعه مسیر مصلی نماز جمعه تا حسینه دارالشفاء را در حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده غزه و محکومیت جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیسم با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا ، «غزه پیروز است، اسرائیل نابود است» ، «غزه غزه حمایتت می‌کنیم» و … راهپیمایی کردند.

مردم مومن بخش جوادآباد در طول مسیر راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌های با مضامین ضد استکباری بار دیگر انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و مستکبران جهان اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین با حضور پرشور خود ضمن حمایت از مردم مظلوم غزه بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان بستند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.