خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: مگر مردم مظلوم غزه بشر نیستند/ برخی دول اسلامی، ننگ برای اسلام هستند

امام جمعه ورامین: مگر مردم مظلوم غزه بشر نیستند/ برخی دول اسلامی، ننگ برای اسلام هستند

a-mahmoodi

آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به تاکید اسلام بر تقوا اظهار داشت: سعی کنیم در زمره متقین باشیم، اعمال ما را خدا و رسول خدا صلی‌الله علیه و آله می‌بینند، ائمه علیهم‌السلام هم می‌بینند، زود است که بازگشت ما به سوی کسی است که عالم به آشکار و غیب است.

سعی کنیم معنویات ماه رمضان را به گناهان آلوده نکنیم

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: ان‌شاء‌الله با گناهان آمرزیده شده و نامه اعمال پاک از ماه مبارک رمضان خارج شده باشیم و خداوند توفیق دهد که دیگر نامه اعمال را به گناهان آلوده نکنیم، خداوند به ما توفیق داد که این ماه را روزه گرفتیم و در مسجد حضور پیدا کردیم، سعی کنیم این معنویات را به گناهان آلوده نکنیم.

بی‌عملی بزرگترین مصیبت امروز دنیای اسلام

امام جمعه ورامین در ادامه به دو حجت قرآن و عترت بعد از پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله امت اشاره کرد و افزود:‌ پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله این دو حجت را نزد امت باقی گذاشتند اما امت قدر این دو حجت را ندانستند، عترت را کنار گذاشتند و  قرآن را هم آن طور که خواستند ترجمه و تفسیر کردند، امروز عربستان سعودی قرآن را با بهترین خط و جلد چاپ کرده و رایگان توزیع می‌کنند اما خود این افراد به قرآن عمل نمی‌کنند.

وی بی عملی را بزرگترین مصیبت امروز دنیای اسلام دانست و عنوان کرد: بدانیم که اعمال ما مخفی و پوشیده نیست، چند چشم اعمال ما را می‌بیند، نخستین بیننده و آگاه خداوند است،دوم پیامبر صلی‌الله علیه و آله است، خداوند این قدرت را به پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام داده که از اعمال همه مردم آگاه هستند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی اضافه کرد: اگر عمل به اندازه یک ذره بسیار ریز باشد و چه خیر چه شر، چه زشت چه زیبا، از بین نخواهد رفت، باقی مانده و محاسبه می‌شود.

جنگ عقل و نفس

امام جمعه ورامین در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی تصریح کرد: جنگ و نزاع بین حق و باطل از ابتدای خلقت بشریت تا امروز همواره بوده و خواهد بود، این نزاع همچنین در وجود خود انسان نیز بین عقل و نفس وجود دارد، عقل انسان را به سوی خوبی‌ها راهنمایی می‌کند و نفس انسان را به سوی زشتی‌ها و بدی‌ها می‌خواند.

وی تأکید کرد: یک سجده شیطان ۶ هزار سال طول کشید اما با یک تکبر و خوبینی همه را بر باد داد، همین تکبرهایی که امروز هم در جامعه وجود دارد و بسیاری از ما به دلیل همین تکبر منحرف می‌شویم.

خطیب نماز جمعه ورامین اظهار داشت: آگاه و هوشیار باشیم، هدف اغوای شیطان به انحراف کشاندن همه مردم و هرکس از طریقی است، شیطان قوی است اما در برابر خدا و اولیاء الهی ناتوان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همواره کشمکش شیطان برای اغوای بندگان خدا وجود داشته است، زمان پیامبر صلی‌الله علیه و آله هم بوده، امروز هم هست، آینده هم خواهد بود، بنابراین باید آگاه بود که هوای نفس در وجود انسان تشنه‌ای است که سیراب نمی‌شود، گرسنه‌ای است که سیر نخواهد شد.

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر نسل کشی رِژیم صهیونیستی خجالت آور است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در ادامه با اشاره به اوضاع اسفبار غزه خاطرنشان کرد: امروز اوضاع سختی در غزه ایجاد شده اما مردمی بحمدالله مقاوم و با استقامت در غزه وجود دارند اما متاسفانه برخی دول اسلامی که ننگ برای اسلام است به جای کمک به این مردم مظلوم کمک به رژیم صهیونیستی می‌کنند، می‌بینند تمام راه‌ها به سوی این بندگان خدا بسته است و از هیچ راهی نمی‌توان کمک تسلیحاتی، غذایی و دارویی به این مسلمانان رساند اما ساکتند و کمک به رژیم صهیونیستی می‌کنند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی تصریح کرد: این که مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند خجالت‌آور است، مگر مردم مظلوم غزه که در اوج ظلم و ستم شهید می‌شوند بشر نیستند که شما ساکت هستید و حتی در برخی موارد از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در واقع برای استمرار استعمار نوین انگلیس و آمریکا در خاورمیانه بنا شده و هدفش چیزی جز وحشی گری در این منطقه نیست.

امام جمعه ورامین گفت: امروز دنیا را ظلم و جور فرا گرفته است، همه در انتظار ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) هستیم، خدایا زمینه ظهور امام عصرمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را فراهم بفرما.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.