خانه » اخبار و رویدادها » امروز شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام» به خوبی نشان داده شد

امروز شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام» به خوبی نشان داده شد

mahmoodi

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در نماز دشمن‌شکن جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران ورامین به رعایت تقوای الهی به فرازهایی از خطبه ۱۹۳ امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: انسان متقی نفس خود را رها نمی‌کند و مردم از نفس او در آسایش هستند، برای قیامت خود را به زحمت می‌اندازد.

مراقبت از معنویت کسب شده در ماه رمضان

وی در ادامه با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت: خوشا به حال آنان که در ضیافت حضرت حق از برکت این ماه بهره‌مند شدند، آری این ماه روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، باید مراقب باشیم در این ایام باقی مانده ماه رمضان این سرمایه به دست آمده را حفظ کنیم.

محمودی عنوان کرد: سراسر ماه رمضان فیض و نور بود، در میهمان خانه حضرت حق به بهترین شکل از بندگان پذیرایی شد، در این ماه توفیق قرآن به سر گرفتن و احیاء شب‌های قدر و نزدیک شدن بیش از پیش به ذات حضرت حق فراهم شد، باید شکرگزار این نعمت باشیم و این شکر گزاری سعی در حفظ معنویت این ماه پس از ماه مبارک رمضان است.

سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در خطبه دوم به برگزاری اولین نماز جمعه در پنجم مردادماه به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از مهمترین فرائض است،اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت داده است که یک اجتماع اجتماعات یومیه است، در چند وعده مسلمین به مساجد می‌روند و نماز جماعت برپا می‌دارند.

وی بیان داشت: اجتماع دوم اجتماع نماز جمعه است که همه مسلمانان هفته‌ای یک بار دور هم جمع می‌شوند، اجتماع سوم سالانه است و آن حج بیت‌الحرام است.

محمودی گفت: ایجاد همبستگی در صفوف مسلمین و جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی از آثار نمازهای جمعه است، حضرت امام (ره) فرمودند «اسلام دین سیاست است»، در نماز جمعه مسائل روز و احتیاجات کشور طرح می‌شود، مقام معظم رهبری فرمودند «به جوانان عرض می‌کنم که نماز جمعه را قدر بدانید.»

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: پیامبر نماز جمعه را حج فقرا و مساکین دانستند، به روح شهدای نماز جمعه درود می‌فرستیم، ستاد نماز جمعه ورامین مفتخر است پنج شهید نثار انقلاب اسلامی کرده است.

انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان اضافه کرد: معظم‌له همواره از فرهنگ به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم نظام یاد کردند، باید توجه داشت ملت ایران دارای پیشینه غنی و پر افتخار است، این فرهنگ است که توانست ملت ایران را بر طاغوت و دشمنانش در هشت سال دفاع مقدس پیروز سازد.

خطیب امروز جمعه ورامین اضافه کرد: دنیای کفر و نفاق هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد اما ملت ما با تکیه بر فرهنگ هشت سال مقاومت کرد و خم بر ابرو نیاورد و بنابراین امروز دشمن با تمام قوا به جنگ فرهنگ ما آمده‌اند، همه باید هوشیار باشند، پاسدار حجاب و عفت زنان باشیم، با شعار از کنار این مسائل نگذریم و اجازه ندهیم عده‌ای خود باخته جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی تصریح کرد: همه مردم مومن و انقلابی وظیفه دارید پیام‌ها را به دیگران برسانید و آن هایی که گرفتار دجال‌واره شده‌اند را آگاه سازید، خانواده‌ها بدانند برخورد با ماهواره خدمت به آن‌ها است، دست‌های پشت پرده این شبکه‌های ماهواره‌ای صهیونیسم کثیف و وابستگان به استکبار است.

امروز رژیم صهیونیستی شعار از نیل تا فرات را فراموش کرده و تنها در پی حفظ موجودیت خود است

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به روز قدس اظهار داشت: خاورمیانه امروز از جهات مختلف بسیار مهم است،اینک بیش از ۱٫۵ میلیارد مسلمان در خاورمیانه زندگی می‌کند و بیش از یک پنجم جمعیت جهان است، ۶۶ درصد نفت دنیا در اختیار شش کشور حاشیه خلیج فارس قرار دارند.

وی تأکید کرد: بنابراین دنیای استکبار و استعمار برای سلطه بر خاورمیانه رژیم جعلی صهیونیستی را بنیان گذاری کرد، ابتدا استعمار پیر انگلیس و سپس آمریکا از حامیان اصلی رژیم اشغال گر قدس هستند و ۶۶ سال است که مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در برابر صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند.

محمودی متذکر شد: البته اگر فلسطینی‌ها اتحاد داشتند و گرفتار برخی خیانت‌های سردمداران خائن خود نمی‌شدند این همه ظلم به آن‌ها نمی‌شد، البته امروز پیروزی حزب‌الله مقتدر لبنان و پیروزی فلسطینی‌ها در جنگ‌های ۸ روزه و ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی را با بن بست مواجه کردند و امروز دیگر حاکمیت از نیل تا فرات را از یاد برده و تنها فکر حفظ موجودی خود هستند.

تنها راه علاج رژیم کودک کش صهیونیستی از بین رفتن این رژیم است

وی گفت: موشک‌های مقاومت و پرواز پهبادهای مقاومت بر فراز فلسطین گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را فرو ریخته است،چند نکته در این بین قابل توجه است اول سکوت مجامع حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است، سران کشورهای اروپایی با سکوت خود مشوق جنایات رژیم صهیونیستی بوده‌اند که امروز از این تریبون سکوت آن‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: حیرت‌آور تر بی‌تفاوتی سران کشورهای عربی و اسلامی است، مگر شما مسلمان نیستید، مگر شما به نام اسلام حکومت نمی‌کنید، چرا ساکت و بی‌تفاوت هستید و مزدوری استکبار را می‌کنید، از سرگذشت گذشتگان مثل پهلوی‌ها، صدام‌ها، بن علی ها، مبارک‌ها و … عبرت بگیرید خون ۸۰۰ گریبان شما را خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: نکته آخر اینکه امام فرمودند «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»، رهبری عزیز نیز تنها راه علاج کودک کشی صهیونیست‌ها را از بین رفتن می‌دانند، ملت بزرگ ایران امروز ضمن حضور در راهپیمایی با کمک‌های مالی و سیاسی خود به فلسطین آماده است به هر نحوی که مسئولان صلاح بدانند برای دفاع از فلسطین وارد میدان شوند.

امروز شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام» به خوبی نشان داده شد

خطیب امروز جمعه ورامین عنوان کرد: از حضور پرشور، آگاهانه و انقلابی شما مردم مومن ولایت‌مدار و روزه دار در راهپیمایی روز قدس و همکاری تمام مسئولان و همه عزیزان و اقشار صمیمانه تشکر و سپاس را دارم.

محمودی در پایان بیان کرد: امروز شما به برخی عناصر خودفروخته و بزدل که در سال ۸۸ در خیابان‌های تهران فریاد زدند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» خیر شما خودفروختگان و یا ناآگاهانی بودید که فریب استکبار و خائنان را خوردید و شعار ملت ایران این است که «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.