خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت نیروی انتظامی شرق استان تهران

تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت نیروی انتظامی شرق استان تهران

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: سه باند مسلح که باعث ناامنی در شرق استان تهران شده بودند به دام پلیس افتادند و در این رابطه بیش از ۴۴ نفر دستگیر و تسلیحات زیادی از جمله ۷۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط شد.

IMG15493142

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ظهر امروز سردار سیروس فتحی در حاشیه نمایش کشفیات نیروی انتظامی شرق استان تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت اظهار داشت: برای مبارزه منسجم و نظام مند با سرقت اموال، قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تشکیل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران افزود: این قرارگاه از ۳۱ خرداد ماه فعالیت خود را آغاز کرده و در طول یک ماه گذشته به موفقیت های مهمی دست یافته  که نشان دهنده تصمیم درست نیروی انتظامی برای تشکیل این قرارگاه است.

کشف هزاران سی دی مبتذل و صدها سلاح گرم و سرد

وی ادامه داد: این قرارگاه در طول یکماه گذشته موفق به کشف مشروبات الکلی خارجی و دست ساز، تجهیزات و وسائل ماشین، هزاران سی دی مبتذل، صدها سلاح گرم و سرد و قمه، انواع مواد مخدر نظیر مرفین و تریاک، کشف سوخت قاچاق و گذرنامه های جعلی، توقیف چندین دستگاه خودرو سبک و سنگین، دستگیری سارقان منزل، مغازه و طلاجات کودکان، کشف تجهیزات ساخت ماهواره و هزار بسته سیگار قاچاق خارجی، کشف تجهیزات اشاعه شیطان پرستی، داروهای روانگردان و دهها موتور سیکلت شده است که در سطح کشور به عنوان یک موفقیت محسوب می شود.

سردار فتحی اضافه کرد: خوشبختانه این قرارگاه تعداد زیادی از اموال و دارایی ها را پس از دستگیری مجرمین به مردم عودت داد که باعث رضایتمندی مردم گردیده و از طرفی نگرانی و وحشت را در دل سارقین ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در یکی از کشفیات مهم این قرارگاه، چند نفر که با لباس مأموران نیروی انتظامی و استفاده از وسائل ضد شورش از مردم اخاذی می کردند، شناسایی و دستگیر شدند، همچنین این قرارگاه در یک ماهه گذشته موفق به کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و مرفین و غیره شده که در این رابطه بیش از ۴۰۰ نفر دستگیر شدند.

این مسئول بیان داشت: در یکی از موارد، مأموران نیروی انتظامی پس از مشکوک شدن به یک دستگاه پاترول و متوقف کردن آن، متوجه جاسازی حرفه ای مواد مخدر در این ماشین شدند به طوری که برای پنهان کردن مواد مخدر از روش های الکترونیکی استفاده کرده بودند.

فتحی تأکید کرد:‌ برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مشروبات الکلی یکی از مهمترین برنامه های نیروی انتظامی شرق استان تهران در سال ۱۳۹۳ است که در این رابطه با تلاش های صورت گرفته توسط مأموران در مدت چند هفته گذشته هزاران لیتر مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

وی بیان داشت: در این میان گزارشات مردمی در کشف و انهدام باندهای سرقت و مواد مخدر به نیروی انتظامی، کمک شایانی کرده است به طوری که برای موفقیت در جلوگیری از گسترش جرم باید بین مردم و ناجا همکاری سازنده ای برقرار باشد.

IMG15485936

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت نیروی انتظامی شرق استان تهران پس از دهها ساعت کار مطالعاتی و بر اساس جلسات و رایزنی های مختلف تشکیل شده است و نیاز به زمان بیشتر برای کسب موفقیت های گسترده تر دارد به همین خاطر تجهیزات بیشتری در اختیار این قرارگاه قرار گرفته است.

۴۷۹ سارق منزل به دام مأموران نیروی انتظامی شرق استان تهران افتادند

فتحی افزود: با تلاش های صورت گرفته در قرارگاه مبارزه با سرقت در طی مدت کوتاه گذشته بیش از سه باند مسلح که باعث ناامنی در شرق استان تهران شده بودند به دام پلیس افتادند و در این رابطه بیش از ۴۴ نفر دستگیر و تسلیحات زیادی از جمله ۷۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری  کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: در مدت تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت بیش از ۱۷۲ وسیله نقلیه مسروقه و ۲۰۰ موتور سیکلت کشف و در این رابطه بیش از ۶ سارق خودرو و ۴ سارق موتور سیکلت دستگیر و ۴۷۹ سارق منزل، تحویل مراجع قضایی شدند.

این مسئول ادامه داد: همچنین بیش پنج هزار متر کابل برق، سه هزار حلقه سی دی غیرمجاز و ۳۰۰ لیتر مشروبات الکلی صنعتی و بیش از ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در شرق استان تهران کشف و ضبط شد همچنین برای ارائه خدمات مناسب تر به مردم، در چند هفته گذشته بیش از ۲۸ ایستگاه پلیس و ۲۴ پاسگاه در سطح شهرستان های شرق استان تهران افتتاح شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.