خانه » اخبار و رویدادها » آیت‌الله محمودی: کسی حق ندارد از حقوق این ملت کوتاه بیاید

آیت‌الله محمودی: کسی حق ندارد از حقوق این ملت کوتاه بیاید

آیت‌الله سید مرتضی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به تاکید اسلام بر تقوا اظهار داشت: سعی کنیم در زمره متقین باشیم، اعمال ما را خدا و رسول خدا می‌بینند، ائمه علیهم‌السلام هم می‌بینند، بازگشت ما به سوی کسی که عالم به آشکار و غیب است، نزدیک است.

روزها و لیالی ماه رمضان افضل تمامی ایام و لیالی سال است

امام جمعه ورامین با اشاره به اولین جمعه ماه مبارک رمضان افزود: یکی از مهم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان سرازیر شدن رحمت الهی در این ماه به سوی بندگان است، دومین برکت این ماه آمرزش و مغفرت گناهان است، بار گناهان بر دوش همه بلا استثنا وجود دارد که در این ماه می‌توان آن را سبک کرد.

این مسئول اضافه کرد:‌ روزها و لیالی ماه رمضان افضل تمامی ایام و لیالی سال است، از لحظه لحظه این ماه بهره گیریم.

دشمن می‌خواهد میان نسل جوان و فرزندان ما و قرآن فاصله بیندازد

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین، قرآن را حجت خداوند در میان بندگان دانست و اظهار داشت: قرآن حجت حاضر پروردگار میان بندگان است، تورات و انجیل تحریف شدند اما خداوند قرآن را از هرگونه تحریف حفظ کرد و حتی در یک حرف قرآن دخل و تصرف نشده است.

آیت‌الله محمودی اضافه کرد: بله در برخی از معانی قرآن ممکن است دست برده باشند لیکن خود قرآن از هرگونه تحریفی مصون است

وی ضمن بیان اهمیت یادگیری قرآن تصریح کرد: فرزندانتان را برای آموزش قرآن بفرستید تا با قرآن آشنا شوند، دشمن می‌خواهد میان نسل جوان و فرزندان ما و قرآن فاصله بیاندازد، بحمدالله امروز حرکات خوبی در زمینه آموزش قرآن ایجاد شده و تنها اهمیت و همت شما والدین را می‌خواهد تا فرزندانتان را با یادگیری و آموزش قرآن بیمه کنید.

لزوم وحدت میان امت اسلامی

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز پس از دعوت خود و همه خواهران و برادران نمازگزار به رعایت تقوای الهی به لزوم وحدت میان امت اسلامی اشاره و تأکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» به ریسمان محکم الهی چنگ زنید و متفرق نشوید.

خطیب نماز جمعه ورامین اظهار داشت:‌ امروز متاسفانه برخی افراد به اسم اسلام و تبعیت از قرآن به جان مسلمین افتادند و سرزمین‌های اسلامی را محل تفرق و تاخت و تاز قرار دادند، این‌ها عوامل استکبار جهانی هستند و نه از قرآن و خداوند که از دول مستکبر غربی پیروی می‌کنند.

وحدت عامل پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی

وی، وحدت را مهم‌ترین عامل پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن می‌شود رهبری صحیح، راه صحیح و اتحاد و وحدت ملی بود که وحدت مهمترین عامل بود، دشمن سعی دارد این عوامل را مورد خدشه قرار دهد.

این مسئول عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی عزت و عظمت و استقلال داریم و سرمان در دنیا بلند است، اگر شکر همین نعمت استقلال و عزت را در تمام عمر بخواهیم به جای آوریم نمی‌توانیم، یادمان نرفته است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای سفر به کشور ما حق توحش می‌گرفتند لیکن امروز برای مذاکره با نظام قدرتمند اسلامی اصرار می‌کنند.

۵+۱ دائماً در حال بهانه‌تراشی بر سر راه مذاکرات است/کسی حق ندارد کوتاه بیاید

آیت‌الله محمودی در ادامه با اشاره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ اظهار داشت: این‌ها می‌آیند در مذاکرات و دائم خدشه وارد می‌کنند و بهانه می‌تراشند اما ما می‌دانیم خداوند پشتیبان حق است و پیروزی از آن ملت ما بوده، هست و خواهد بود و کسی حق ندارد از حقوق این ملت کوتاه بیاید و بدانید به لطف خدای بزرگ شکست متعلق به امریکا است.

مسئولان شهرستان با یکدیگر همدل و متحد باشند/اختلافات را حل کنید

وی سپس به برخی اختلافات میان مسئولان شهری اشاره و عنوان کرد: شهر ما مسئولان خوبی دارد لیکن در عین حال نباید غافل باشیم عده‌ای در لباس دوست می‌آیند و قصد اختلاف‌افکنی و ایجاد فتنه میان مسئولان را دارند.

آیت‌الله محمودی تصریح کرد: اختلاف نظر همیشه هست، ما هم قبول داریم، بد هم نیست، موجب رشد و تعالی و پختگی نظر می‌شود اما زمانی که به یک نقطه صحیح رسیدید دیگر همگی باید حول آن نقطه اجتماع کرده و از اختلاف بپرهیزید.

با سابقه‌ترین امام جمعه کشور خاطرنشان کرد: عقلا و بزرگان بنشینند جلسه کنند، اختلاف نظرات موجود مطرح شود و سپس اختلافات حل شود، به یک نقطه واحد برسید، من از همه شما مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم راضی هستم و مطمئنم نمی‌خواهید به ضرر شهر کار کنید اما آگاهی می‌خواهد، وحدت لازم است، مطالعه و دقت نیاز دارد.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.