خانه » اخبار و رویدادها » معاون فرماندار: کمبود آب مشکل جدی کشاورزی ورامین است

معاون فرماندار: کمبود آب مشکل جدی کشاورزی ورامین است

tabatabaei

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : کمبود آب در رأس مشکلات کشاورزی شهرستان ورامین قرار دارد.

سید رضا طباطبایی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: کمبود آب چالش بزرگی است که به دلیل کاهش میزان نزولات جوی و نیز محدودیت حقآبه دشت ورامین گریبانگیر کشاورزان منطقه شده و این امر مشکلات عدیده ای را برای این بخش به همراه داشته است.

وی گفت : ایجاد تغییر در الگوی کاشت محصولات کشاورزی و نیز روی آوردن به روش های نوین آبیاری مهمترین راهکارهای مصرف بهینه آب موجود است تا بتوان از کمترین میزان آب ، بیشترین بهره را در جهت رفع مشکلات کشاورزان برد.

وی اظهار داشت : در حال حاضر ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار دارد که این میزان از اراضی ، شهرستان ورامین را در استان تهران به جایگاه نخست استفاده از فناوری های نوین در آبیاری رسانده است.

طباطبایی گفت: وجود بحران در تأمین آب کشاورزی دشت ورامین ، لزوم راه اندازی خط دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به سمت ورامین را ایجاب می کند و مسوولان باید با راه اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر این فاز از تصفیه خانه ، گوشه ای از مشکلات کشاورزان دشت ورامین را برطرف کنند.

وی تصریح کرد : با وجود کمبود آب زراعی و افت محصول گندم در سال زراعی جاری ، میزان تحویل گندم به سیلوی شهرستان از رشدی ۵ برابری نسبت به سال گذشته برخوردار شده و کشاورزان بیش از ۱۵ هزار تن گندم را تحویل سیلو دادند این در حالی است که سال گذشته تنها ۳ هزار تن گندم تحویل سیلو و مراکز خرید شده بود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اظهار داشت :ورامین قطب کشاورزی استان تهران و کشور است که در صورت تأمین آب مورد نیاز ، این شهرستان می تواند تمامی نیازهای غذایی استان را تأمین نماید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.