خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی طی دهه فجر در ورامین

افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی طی دهه فجر در ورامین

سید رضا طباطبایی که ظهر امروز در آستانه دهه مبارک فجر قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخنرانی می‌کرد با اشاره به برخی از مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعد سیاسی تغییر رژیم وابسته و استبدادی شاهنشاهی در ایران بود.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان ورامین عنوان کرد: رژیم شاه علاوه بر خصائل بد و ناپسند در ابعاد مختلف دو ویژگی اساسی وابستگی به غرب و بیگانگان به‌ویژه آمریکا و در بعد داخلی رژیمی مستبد و ظالم بود، البته این امر طبیعی است که دستگاهی که در برابر بیگانگان آنقدر ذلیل و خوار بود در داخل آن عقده حقارت را ارضا می‌کرد.

وی افزود: خفقان شدید بر کشور حاکم بود و ندای هر آزادی‌خواهی را این‌ها در نطفه خفه می‌کردند، اما انقلاب اسلامی تمام این ویژگی‌های منحوس را از بین برد و حکومتی شکل داد به نام جمهوری اسلامی که نتیجه اصلی انقلاب اسلامی بود.

طباطبایی گفت: جمهوری اسلامی در حقیقت یک نسخه منحصر به فرد متکی بر مبانی انقلاب اسلامی بود که الگوهای رایج حکومتی آن زمان را کنار گذاشت و الگوی جدیدی به دنیا عرضه کرد، یکی از شعارهای اصلی جمهوری اسلامی «نه شرقی و نه غربی» بود، مردم می‌خواستند مستقل باشند و با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی شعار فوق محقق شد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان ورامین ابراز داشت: یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در عصر حاضر پیوند زدن دین و سیاست و ارائه الگویی نوین تحت عنوان مردم سالاری دینی به جهانیان بود، دین به حاشیه رانده شده بود، خلاف آن چیزی که در غرب گفته می‌شود دین از سیاست جدا نیست.

وی با تشریح دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: در بعد فرهنگی به واسطه انقلاب اسلامی فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) احیا شد، حس خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه فراگیر شد و این باور که ما با امکانات و توان داخلی می‌توانیم تمام مشکلات را پشت سر بگذاریم به برکت انقلاب اسلامی بوده و است.

این مسئول ادامه داد: امروز جوانان غیور امت اسلامی در گوشه و کنار جهان با همین شعارها می‌جنگند و تلاش می‌کنند، قبل از انقلاب اتکای ۱۰۰ درصدی ملت ما به نفت بود اما امروز این‌گونه نیست، البته همچنان تا حدی وابستگی به نفت وجود دارد اما امروز می‌بینید ارزان شدن قیمت نفت ضربه‌ای به اقتصاد ما نزده است.

طباطبایی گفت: سیاست اصلی انقلاب اسلامی کم کردن وابستگی به نفت بوده است، در حوزه‌های دفاعی نیز کشور ما امروز متکی به خود است، ما امروز به راحتی می‌توانیم از کیان انقلاب اسلامی دفاع کنیم، این توفیقات در شرایطی به دست می‌آید که دشمنی‌های فراوانی با انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینید داعش را به وجود می‌آورند و توسط این ولد نامشروع در پی ترویج اسلام هراسی در دنیا، دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی بر می‌آیند، این حرکت در جهت مبارزه با انقلاب اسلامی است اما می‌بینیم که حرکت زشت دشمنان جواب معکوس داده و اتحاد اهل سنت و شیعیان نه تنها کمتر نشده که بیشتر شده است.

این مسئول ضمن اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و امریکای شمالی گفت: امروز رهبری‌های مقام معظم رهبری در ادامه راه امام(ره) در سایه اسلام عزیز و احکام نورانی اسلام به دست آمده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان ورامین سپس به پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان در دهه مبارک فجر اشاره کرده و بیان داشت: ۱۵ پروژه در حوزه کشاورزی در ارتباط با آبیاری، لوله‌گذاری، زه‌کشی، احداث گلخانه، پرورش دام‌های شیری و گوشتی و… در حوزه صنعت پنج افتتاح پروژه مهم در سطح شهرستان داریم، در بخش بهسازی معابر روستایی در ۱۰ روستای جوادآباد بهسازی معابر داریم.

وی گفت: در روستاهای بخش مرکزی نیز بهسازی معابر صورت گرفته که همزمان در دهه فجر افتتاح خواهد شد، در ایام دهه فجر هشت ساختمان دهیاری که عمدتا در بخش جوادآباد است به بهره‌برداری می‌رسد، کارهای جزئی دیگر نیز مانند نصب کارگاه‌ها و… را داریم.

طباطبایی در پایان متذکر شد: در حوزه شهری به همت شهرداری ورامین، پروژه‌های بزرگ ما بیش از ۴۵ پروژه عمده و بیش از ۱۰۰ پروژه در سطح شهرستان داریم.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.