خانه » اخبار و رویدادها » جلسه شورای فرهنگ عمومی ورامین برگزار شد/ مهد کودک ها فضای مناسبی ندارند

جلسه شورای فرهنگ عمومی ورامین برگزار شد/ مهد کودک ها فضای مناسبی ندارند

farhang-omumi

ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی ورامین با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر کاظمی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ظرفیت های مناسبی در اماکن مقدس و مذهبی بویژه مساجد وجود دارد که باید شورای فرهنگ عمومی با ایجاد هماهنگی بین نهادهای مسئول، از این فرصت بهره ببرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ورامین افزود: در سطح ورامین در زمینه قرآنی فعالیت های مهم و اثر بخشی صورت پذیرفته که این نشان دهنده پتانسیل موجود قرآنی در این شهرستان است.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم شورای فرهنگ عمومی ورامین در سطح استان تهران ادامه داد: در رتبه بندی صورت گرفته توسط استان تهران، شهرستان قرچک از ورامین به صورت جداگانه محاسبه شد به همین خاطر این شهرستان با کسب امتیازات لازم رتبه سوم را کسب کرد.

کاظمی اضافه کرد: اگر قرچک با ورامین محاسبه می شد قطعا ورامین رتبه برتر شورای فرهنگ عمومی را کسب می کرد اما کسب رتبه سوم نیز نشان دهنده تلاش های صورت گرفته توسط اعضای شواری فرهنگ عمومی در سال ۱۳۹۲ است.

این مسئول عنوان کرد: نکته مهم در ارزیابی های صورت گرفته، بررسی میزان عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی است  و به هر میزان که مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه اجراشود به همان میزان رتبه شهرستان نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

تمام فعالیتهای فرهنگی با آرم شورای فرهنگ عمومی انجام شود

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر روی مسأله جمعیت بیان داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر روی افزایش جمعیت، یک جلسه فوق العاده درباره این موضوع در هفته های آینده تشکیل و اقدامات لازم برای لبیک گویی به فرمایشات رهبری مورد بررسی قرار می گیرد.

کاظمی تأکید کرد: یکی از مصوبات خوب شورای فرهنگ عمومی ورامین، آن است که مقرر شد تا همه فعالیت های فرهنگی که می تواند در شهر اثر گذار باشد با عنوان و آرم شورای فرهنگ عمومی انجام پذیرد تا زمینه آشنایی مردم با این شورا بیش از گذشته فراهم شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بخش ها نیز بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی در بخش های ورامین نظیر جوادآباد تشکیل شده است و این شوراها باید هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه بدهند.

وی افزود: همچنین در جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی ورامین، مصوب شد که کارگروه اقتصادی با محوریت اداره صنعت، معدن و تجارت در زمینه جذب سرمایه تشکیل و در این زمینه اقدامات و مطالعات لازم را صورت دهد و همچنین کارگروه فرهنگی برای احیا آداب و رسوم اسلامی در ورامین شکل بگیرد که در جلسه آینده گزارشی از فعالیت این کارگروه ها ارائه می شود.

هنر شورای فرهنگ عمومی نهادینه کردن فعالیتهای فرهنگی بین مردم است

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محسن محمودی در سخنانی با اشاره به ویژگی های شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از امتیازاتی که شورای فرهنگ عمومی دارد این است که باید مسئولان کارهایی را خارج از وظائف سازمانی خود انجام دهند زیرا برخی فعالیت ها در ادارات در چارچوب وظیفه اداری باید انجام دهند و هنر شورای فرهنگ عمومی آن است که فعالیت هایی را در سطح مردم نهادینه کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برخی فعالیت هایی که در سطح شهر ورامین در حوزه فرهنگی و قرآنی انجام شده است بی نظیر بوده و می تواند به عنوان یک الگو و مدل به سایر شهرستان های ارائه شود.

موازی کاری آفت فعالیت های قرآنی است

وی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان یک آفت در مسائل قرآنی مطرح است، موازی کاری در این زمینه می باشد و به همین خاطر در چند سال گذشته شورای قرانی با مصوبه شورای فرهنگ عمومی تشکیل جلسه داد اما فعالیت این شورا استمرار پیدا نکرد.

محمودی اضافه کرد: وظیفه شورای قرآنی این است که جلوی موازی کاری ها را گرفته و در زمینه قرآنی اولویت بندی ارائه و بر اساس این اولویت ها، کارهای قرانی در شهرستان سامان پیدا کند، اکنون در زمینه قرآنی با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد، ضعیف عمل کردیم و باید با همت مسئولان بهتر از گذشته در این عرصه فعالیت کنیم.

این مسئول بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصت ویژه ای را برای گسترش فرهنگ قرآنی در اختیار مسئولان قرار داده است که از جمله برپایی نمایشگاه قرآنی و دستاوردهای هنرمندان ورامینی در زمینه قرآنی می تواند در این راستا موثر باشد که انتظار می رود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مکان مناسبی را در برای برپایی نمایشگاه در نظر بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: در حال حاضر که در تابستان قرار داریم و استقبال مردم برای استفاده از پارک ها بیشتر شده، از شهرداری انتظار می رود که اذان را در فضای عمومی پارک ها پخش کرده و برنامه های قرآنی نظیر قرآن بخوان و جایزه بگیر و محفل انس با قرآن را در این مکان ها برگزار کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مهدکودک ها در کشور بیان داشت: مهد کودک ها فضای خوب و مناسبی ندارد زیرا باید تربیت قرآنی از کودکی آغاز شود تا مسئولین مجبور نباشند برای برخی دانشجویان در سنین بالا کلاس روخوانی بگذارند که این مسأله مایه تأسف است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.