خانه » اخبار و رویدادها » آیا نیروی انتظامی،مصوبه شورای فرهنگ عمومی ورامین را اجرایی می کند؟

آیا نیروی انتظامی،مصوبه شورای فرهنگ عمومی ورامین را اجرایی می کند؟

farhang-omumi

در نشست شورای فرهنگ عمومی ورامین مقرر شد تا کمیته های تخصصی در این شورا تشکیل شده و نیروی انتظامی بر قهوه خانه ها و سالن های پذیرایی نظارت دقیق تری داشته باشد.

عصر روز گذشته نشست شورای فرهنگ عمومی ورامین با حضور مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان برگزار شد.

در این نشست آیت الله سید مرتضی محمودی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی شورایی برای هماهنگی میان نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی است که در فرهنگ جامعه تاثیر دارند  و لازمه موفقیت آن، همکاری همه نهادهای عضو در این شوراست تا با برنامه ریزی مناسب در خصوص تحقق اهداف واحد، تلاش و هم افزایی کنند.

شورای فرهنگ عمومی به ناهنجاری فرهنگی شهرستان توجه کند

امام جمعه ورامین افزود: شورای فرهنگ عمومی وظیفه سیاست گذاری، هدایت و نظارت و تجزیه و تحلیل وضعیت عمومی فرهنگ عمومی جامعه را به عهده دارد و در این راستا با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و مسئولین فرهنگی در سطح ورامین می تواند پایه گذار حرکتی پویا در همه ابعاد فرهنگی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ورامین ادامه داد: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی اکنون یک ضرورت انکار ناپذیر است و باید مسائل فرهنگی در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مصوبات آن به مرحله اجرا در بیاید و شورای فرهنگ عمومی با بهره گیری از مسوولین تأثیرگذار هر شهرستان می تواند جریانی فرهنگی ایجاد کند که معضلات فرهنگی را برطرف و زمینه ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه را فراهم کند.

محمودی اضافه کرد: ورامین با وجود ظرفیت های بالای فرهنگی از نظر زیرساخت ها و امکانات فرهنگی با مشکلات عدیده ای مواجه است که می باید با توجه مسئولین و بهره گیری از نخبگانی که دغدغه فرهنگی دارند این مشکلات برطرف شود.

این مسئول گفت: مباحثی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‏ شود اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا شورای فرهنگ عمومی نسبت به هنجارها و ناهنجاری‏های شهر خود یک وظیفه عامی دارد که باید به آنها بپردازد.

استقبال برخی گردشگران خارجی از محصولات فرهنگی ورامین

در ادامه این نشست جعفر کاظمی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی هنری شهرستان ورامین در برج میلاد تهران بیان داشت: حضور شهرستان ورامین در برج میلاد تهران و عرضه آثار فرهنگی و تاریخی این منطقه، تأثیرات مثبت و شگرفی در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم ورامین به مردم کشور داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ورامین افزود: نمایش آثار فرهنگی شهرستان ورامین، مورد توجه توریست ها و گردشگران خارجی نیز قرار گرفته و سوالاتی در زمینه فرهنگ و آداب و رسوم مردم ورامین از متولیان فرهنگی این شهرستان پرسیدند.

این مسئول تأکید کرد: این اقدام برای نخستین بار و با هدف ارائه آثار و دستاوردهای فرهنگی هنری شهرستان ورامین صورت گرفت و در این حرکت فرهنگی در یکی از مراکز پرمخاطب استان تهران علاوه بر نمایش و ارائه آثار فرهنگی هنری، کارگاه های آموزشی هنری نیز برای علاقمندان دایر شد.

وی ادامه داد: امروز هنرمندان ورامینی دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالایی هستند و در صورت حمایت مسئولان و با تجمیع این هنرمندان، می‌‌توان گام‌های ارزشمندی در عرصه تبلیغ دین با ابزار هنر انجام داد و شاهد دست‌آوردهای خوبی نیز در این عرصه شد.

کاظمی اضافه کرد: ورامین پتانسیل خوبی را در زمینه هنر داراست و باید بسترهای مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان و فرهنگیان این منطقه فراهم شود تا بتوانیم دورانی که ورامین قطب فرهنگی کشور بوده است را دوباره زنده کرد زیرا این منطقه توانایی این امر را داراست.

نباید دستورالعمل عفاف و حجاب بر روی کاغذ باقی بماند

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب توسط معاون فرمانداری ورامین بیان داشت: ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب توسط معاونت فرمانداری ورامین از کارهای خوب و مهم در هفته اخیر بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

عضو شورای فرهنگی عمومی ورامین گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در شهرستان ورامین، شاغلین در ادارات و نهادهای دولتی و عمومی موظف هستند با توجه به جایگاه و شأن حکومت اسلامی پوشش مناسب داشته باشند و شئونات اسلامی را در ادارات به عنوان نهاد حاکمیت و اثرگذار جامعه راعایت کنند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: البته باید همه مسئولان در راستای اجرای این دستورالعمل تلاش کنند و نگذارند که دستورالعمل عفاف و حجاب فقط بر روی کاغذ باقی بماند و در این رابطه باید علاوه بر ادارات و مراکز عمومی، از مساجد نیز برای رسیدن به اهداف فرهنگی استفاده شود.

ورامین در کشور با ۱۵ خرداد عجین شده است

رییس ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد شهرستان های استان تهران با اشاره به در پیش بودن ایام الله ۱۵ خرداد بیان داشت: شهر ورامین در کشور با ۱۵ خرداد عجین شده است و همه باید دست به دست همه داده و در راستای معرفی فرهنگ شهید و شهادت تلاش کنند.

محمودی افزود: این ایستادگی و رشادت شهدا و قیام کنندگان ۱۵ خرداد ۴۲ فقط برای دفاع از ولایت و مرجعیت دینی و اسلامی بود و شهدای ۱۵ خرداد با این اعتقادات، کفن پوشیدند و به استقبال شهادت رفتند و نتیجه این حرکت معنوی آنها، امروز نمایان است.

وی گفت: شخصیت های کشوری و لشگری و صاحبنظران سیاسی در طول چند سال گذشته با سفر به ورامین از نقش مردم این دیار در طول دوران مبارزات ملت ایران برای سرنگونی رژیم پهلوی به نیکی یاد کرده و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مردم این دیار را نقطه آغازین حرکت بیداری امت اسلامی معرفی کردند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا کمیته های تخصصی در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده  و نیروی انتظامی بر قهوه خانه ها و سالن های پذیرایی نظارت دقیق تری داشته باشد.

مسئولان به مشکلات منطقه صنعتی خیرآباد بی توجه هستند

امام جمعه خیرآباد با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان به شهرک صنعتی خیرآباد اظهار داشت: در حالی که بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در خیرآباد وجود دارد، وضعیت معابر و خیابان های این منطقه ناراحت کننده است.

حجت الاسلام جواد طاهری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد و ایشان در پیام نوروزی شان بر دو مقوله مهم و اساسی برای پیشرفت و تعالی هر کشور اشاره کردند.

امام جمعه خیرآباد افزود: اقتصاد نظام اسلامی در سایه توجه به بخش های تولیدی و اهمیت به تولیدات داخلی می تواند پیشرفت های روز افزون را در دل نظام ایجاد کند و در این راستا باید از صاحبان اندیشه صنعتی و اقتصادی بهره گرفته شود و  این امر زمینه ساز رشد اقتصادی کشور خواهد شد و موجب می شود کارگاه‌های کوچک در بخش تولید موفق عمل کنند و کیفیت محصولات خود را به منظور دست یابی به بازارهای جهانی ارتقا دهند.

وی با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان به شهرک صنعتی خیرآباد اظهار داشت: امروز بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در خیرآباد وجود دارد که در زمینه رشد و بالندگی اقتصادی کشور تلاش می کنند اما از بسیاری از امکانات محروم بوده و هستند.

طاهری عنوان کرد: معابر و خیابان های شهرک صنعتی و منطقه خیرآباد وضعیت مناسبی ندارد و مسئولان در این زمینه اقدام موثری را انجام نداده اند در حالی که در سال ۱۳۹۳ باید با مدیریت جهادی به فکر حل مشکلات منطقه اقتصادی خیرآباد بود.

این مسئول سپس همه مسئولان شهرستان را به مدیریت جهادی برای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی منطقه ورامین دعوت کرد و بیان داشت: در مدیریت جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری، مسوولیت تنها برای خدمت رسانی به مردم تعریف شده و مدیریت جهادی مبتنی بر ایثار و از خودگذشتگی در راه خدمت رسانی به مردم است و چنین مدیری تلاش دارد تا در راه اعتلای فرهنگ و شکوفایی اقتصاد کشور تلاش وافر نشان دهد.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تمامی قوا و توان خود اقتصاد ایران را مورد هدف قرار داده اند و با اعمال برنامه ها به ویژه تشدید تحریم ها درصدد ناکارآمدی نظام اسلامی هستند و ارایه برنامه ریزی منسجم، هدفمند و تقویت بخش های مختلف کشور به ویژه حوزه اقتصادی از ویژگی های مهم و بارز اقتصاد مقاومتی است و در عمل می تواند به بی اثر شدن تحریم های دشمنان منجر شود.

متأسفانه برخی مسئولان در عزل و نصب ها به نظر ائمه جمعه توجه نمی کنند

امام جمعه خیرآباد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم توجه برخی مسئولان به نهاد نماز جمعه در عزل و نصب ها بیان داشت: متأسفانه برخی مسئولین در عزل و نصب ها به نظر ائمه جمعه توجه نمی کنند.

وی متذکر شد: شهردار ورامین، شهردار منطقه خیرآباد را بدون هماهنگی و نظر گرفتن از مسئولین و نهاد نماز جمعه تغییر داد که انتظار می رود که شهرداری به نظر ائمه جمعه توجه لازم را داشته و در این مسائل مشورت کند.

طاهری یادآور شد: البته جا دارد از اقدامات شهرداری ورامین در همراهی با برخی مسائل فرهنگی نظیر اختصاص زمین برای احداث مصلی در خیرآباد نیز تشکر و قدردانی شود.

طاهری با تاکید بر اینکه امروز نماز جمعه به عنوان یک عبادت تاثیر گذار در سطح جهان مطرح است، افزود: نماز جمعه ای که در ایران اقامه می شود نسبت به سایر کشورهای اسلامی از امتیاز فوق العاده ای برخوردار است.

وی افزود: نماز جمعه در کشورمان بر خلاف کشورهای اسلامی وابسته به سران ظلم و استکبار که نماز جمعه ای  خشک، بی روح و بی خاصیت و کلیشه ای و دیکته شده از حکام جور است، مرکز پویایی، حرکت، جهت بخشی، آگاهی و بصیرت، شجاعت و تمام ویژگی های مترتب بر آن است.

مهر

یک نظر

  1. با سلام . تشکر از سایت خوبتون . میخواست بگم با توجه به اینکه در خیابان چمران (کارخانه قند ) با اینکه پایگاه ستاد فرماندهی بسیج مستقر است ولی ظاهرا توجهی با اطراف کوچه ها و خیابانها نمیشه و جوانهای بی بند و بار علنا مزاحم مردم میشوند . خوب است که نگرشی در این خصوص بشه . و اسم این پایگاه ماندگار تر و محکمتر به زبان آورده بشه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.