خانه » اخبار و رویدادها » محسن خوانساری: شورای فرهنگ عمومی می باید توسط مردم اداره شود

محسن خوانساری: شورای فرهنگ عمومی می باید توسط مردم اداره شود

farmandar-varamin-namayeshgah-bahare-10-300x225

فرماندار ورامین گفت : شورای فرهنگ عمومی می باید توسط مردم اداره شود تا اثرگذاری خود را در جامعه نشان دهد .

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین؛ محسن خوانساری در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش جواد آباد ورامین که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد گفت : شورای فرهنگ عمومی در راستای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه برنامه های جامع و مدونی دارد که این امر در صورتی که با حضور مردم همراه باشد می تواند اثر گذاری بیشتری داشته باشد .

وی افزود : مدیران در اجرای برنامه های فرهنگی نباید چشم انتظار و معطل دریافت بودجه باشند بلکه می باید با عزم ملی و استفاده از مدیریت جهادی امور فرهنگی را پیش ببرند .

وی اظهار داشت : یکی از مهمترین پایگاه های فرهنگی جامعه مساجد می باشند که می توانند نقش تعیین کننده و سازنده ای در ارتقاء فرهنگ دینی جامعه ایفا کند که این نقش در مراسم معنوی اعتکاف که بیش از ۴ هزار نفر از مردم خداجوی ورامین در آن حضور داشتند خود را به خوبی نمایش داد .

وی گفت : حضور جوانان و نوجوانان پاک در مراسم معنوی اعتکاف نشان از آمادگی آنان برای حضور در برنامه های فرهنگی داشت و مسوولین نیز می باید در طول سال با برنامه ریزی مناسب زمینه جذب آنان به مساجد را فراهم کنند زیرا مسجد از ظرفیت بالایی در تبلیغ ارزش های ناب اسلامی برخوردار می باشند .

وی تصریح کرد : بهترین فعالیت ها و برنامه های فرهنگی پای منبر روحانیون و در مساجد شکل می گیرد و مسوولین فرهنگی می باید با جدیت از این ظرفیت ها بهره گیری نمایند.

خوانساری گفت : برنامه های فرهنگی مناسب و جامعی در سطح مساجد شهرستان ورامین برگزار می شود که می باید در اجرای این برنامه ها جوانان در محوریت قرار داشته باشند تا بتواند اثر گذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

فرماندار ورامین افزود : یکی دیگر از عوامل ارتقاء سطح فرهنگی عمومی جامعه ، افزایش سرانه کتابخوانی در بین مردم است که جهت دست یابی به این مهم می باید نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق برگزاری نمایشگاه های کتاب به صورت دائمی و فصلی اقدام نمود.

وی بیان داشت : در اجرای برنامه های فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی نیز بازوی پرتوان مسوولین فرهنگی می باشند و باید ضمن توجه نمودن به مسائل عمرانی ، به امور فرهنگی نیز توجه ویژه داشته تا بتوانند مسیر توسعه فرهنگی جامعه را هموار سازند.

نماینده دولت در شهرستان ورامین گفت : بسیج در طول استقرار خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرات بسیار مطلوبی در ابعاد مختلف جامعه داشته و امروز می تواند در سایه توان خویش در بخش فرهنگ نیز وارد شده و برنامه های فرهنگی را به طور مطلوب پیش ببرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.