خانه » اخبار و رویدادها » شورای فرهنگ عمومی ورامین رتبه سوم استان تهران را کسب کرد

شورای فرهنگ عمومی ورامین رتبه سوم استان تهران را کسب کرد

farhang-omumi

بعدازظهر امروز در پنجمین همایش شورای فرهنگ عمومی استان تهران، شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین به‌عنوان شورای نمونه استان تهران برگزیده و معرفی شد.

بر اساس این گزارش، در ارزیابی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران، شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین رتبه سوم را کسب کرد و شهرستان‌های اسلامشهر و رباط کریم رتبه‌های اول و دوم را در میان شوراهای فرهنگ عمومی این استان به‌دست آوردند.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین به ریاست آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین همواره یکی از شوراهای فرهنگ عمومی فعال استان تهران بوده است.

گفتنی است، در این همایش لوح تقدیری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به شورای فرهنگ عمومی ورامین اهداء شد.

حجت‌الاسلام تقوی در این همایش با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در کشور بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ جامعه ایفا می‌کند به طوری که این شورا زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مهمترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگ عمومی جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: مدیری که به کشور خدمت کرده است، نباید جابجا شود و این موارد مربوط به این دولت نیست بلکه در دولت‌های گذشته نیز این مسأله را مطرح کردیم و نباید در کشور به صورت آزمایشی و آزمایشگاهی کار کرد و باید در کشور از کسانی که تجربه دارند استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تغییر در آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی دارای نواقصی است که باید اصلاح و مجدداً به تصویب برسد.

‌تقوی با انتقاد از برخی مسئولان که در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی مسئولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی‌کنند و حضورشان کم‌رنگ است که باید در این زمینه مدیران کشور توجه جدی‌تری را داشته باشند.

این مسئول گفت: در مسائل فرهنگی برخی نهادها نظیر آموزش و پرورش وظیفه مهم و اساسی برعهده دارند و می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

این گزارش حاکی است، براساس تصمیم و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۴ شورای فرهنگ عمومی کشور بنا بر حکم بنیانگذار انقلاب اسلامی به‌ منظور رصد کردن برنامه‌های فرهنگی و نیز تدوین برنامه‌های فرهنگی متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد که تاکنون سرمنشاء بسیاری از برنامه‌های فرهنگی کشور این شورا بوده است و ریاست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و بخش‌ها بر عهده ائمه جمعه بوده و روسای ادارات ارشاد به‌عنوان دبیر این شورا منصوب می‌شوند.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.