خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: آمریکا از دشمنی با ایران دست بر نمی‌دارد

امام جمعه ورامین: آمریکا از دشمنی با ایران دست بر نمی‌دارد

آیت‌الله سید مرتضی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به تأکید اسلام بر رعایت تقوا، اظهار داشت: خدایا ما را از انسان‌های باتقوا قرار بده، خدایا قلم عفو بر روی گناهان ما بکش و آینده زندگی ما را آینده‌ای توأم با ایمان و سعادت قرار بده.

در قیامت کسی بار گناه دیگری را بر نمی‌دارد

امام جمعه ورامین ادامه داد: خداوند به وسیله قرآنش حجت را بر بشر تمام کرده و راه عذر و بهانه‌ای برای انسان باقی نگذاشته است، آنچه در سعادت و شقاوت انسان، ثواب و خیر، همه را خدای بزرگ در قرآن کریمش بیان کرده و حجت را بر بشریت تمام کرده است.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این خداوند دو فرشته را برای ثبت و ضبط اعمال ما مأمور کرده است، اعمال انسان از بین نخواهند رفت، چه خیراتش و چه شرّش، چه طاعاتش و چه معاصی‌اش، این‌ها مسلم است، اعمال هر عضوی از بدن انسان همه در همان عضو منعکس شده و تجسم پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ابراز داشت: اعضا به سخن می‌آیند، حرف می‌زنند، پوست بدن انسان، چشم، زبان، همه و همه شهادت می‌دهند، نمی‌شود حاشا کرد، نمی‌توان گناه را گردن کسی انداخت، هیچ‌کس بار گناه دیگری را بر نمی‌دارد، کسی به داد آدم نمی‌رسد، بار هرکس به دوش خودش است.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی اضافه کرد: عزیزان روز سخت و آسانی را پیش‌رو داریم، آسان برای کسی که حق و ناحق نکند، تهمت نزند، برای این فرد دشوار نیست، برای کسانی که حبّ دنیا در وجودشان ریشه دوانیده است و حق را نمی‌شنوند و نمی‌گویند، چشمشان حق را نمی‌بیند، سخت است.

امام در رأس مراجع، مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را مدیریت می‌کردند

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز پس از دعوت خود و همه خواهران و برادران نمازگزار به رعایت تقوای الهی به ایام ارتحال امام راحل اشاره و تأکید کرد: این ایام بسیار غم‌انگیز، سخت و دردآور است، زمانی که خبر ارتحال امام(ره) از رسانه‌ها اعلام شد همه مردم از زن و مرد، کودک و نوجوان، پیر و جوان گریستند.

خطیب نماز جمعه ورامین عنوان داشت: امام احیاکننده شریعت مقدس اسلام بودند و از زمان آیت‌الله العظمی بروجردی، حضرت امام(ره) مبارزه با رژیم پهلوی را آغاز کردند، رژیم پهلوی از آیت‌الله بروجردی مقداری می‌ترسید و در انتظار رحلت مرحوم آقای بروجردی بود و بعد از رحلت ایشان شروع کردند، تمامی مراجع پس از رحلت آقای بروجردی مبارزه را آغاز کردند و امام در رأس مراجع، مبارزه را رهبری می‌کردند.

وی ابراز داشت: در روز دوم فروردین ماجرای مدرسه فیضیه رخ داد، من به خوبی یاد دارم که مدرسه فیضیه مملو از جمعیت بود، مرحوم آقای انصاری مشغول صحبت بود تا شروع کردند و عمال رژیم پهلوی مجلس را به هم زدند و شعار درود بر شاه دادند و با لباس شخصی و چوب دستی به مردم حمله کردند.

امام جمعه ورامین خاطرنشان کرد: زمینه سقوط رژیم پهلوی از حادثه فیضیه آغاز شد، چراکه دوم فروردین بود و از همه جای ایران برای زیارت به قم آمده بودند، امام(ره) را تبعید کردند، اما اراده خداوند تبارک و تعالی پیروزی انقلاب اسلامی بود و شاه با گریه از پله‌های هواپیما بالا می‌رفت.

وی ادامه داد: شاه خیلی خیانت و جنایت کرد، امام خمینی(ره) با تجلیل بی‌نظیر مردم و با عظمت بازگشت، روز استقبال از امام راحل، روز عجیبی بود، روز رحلت امام(ره) هم همینطور بود، ایشان با عظمت زندگی کرد و با عظمت از دنیا رفت، این اثر حق است، اثر ظلم هم همین است، شاه رفت به مصر و کنار فراعنه مصر نشست، این‌ها اثر ظلم است.

نعمت انقلاب را قدر بدانیم و ناشکری نکنیم

این مسئول  بیان کرد: امروز در این مملکت رهبرش، دولتش و ملتش با عظمت زندگی می‌کنند و در دنیا با عظمت نام ایران برده می‌شود، قدر خود را بدانیم و عظمت خود را بدانیم، بله شهید دادیم، ضرر دادیم؟ نه، جای شهید بهشت است، پدر و مادر شهید ضرر کرد؟ خیر، اجر آن‌ها محفوظ است، مبادا خون شهدا را فراموش کنیم.

آیت‌الله محمودی اذعان داشت: تعداد زیادی مجروح جنگی و جانباز داریم، ما بهای سنگینی برای انقلاب دادیم، اما در برابر آنچه از دست دادیم بهای سبکی است، شما زمان رضا شاه را ندیدید، بسیاری زمان محمدرضا را به یاد نمی‌آورند، هیچ از خود نداشتیم، ناشکری نکنیم.

امریکا از دشمنی با ایران دست بر نمی‌دارد

وی، برخی اختلافات داخلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: نزاع هست، اختلافات هست، اما در تبعیت از مقام معظم رهبری همه باید ید واحد باشیم، دشمن در کمین است که زمینه تضعیف انقلاب را فراهم کند و قطعاً نخواهد توانست، اما ما مسئولیم، باید به وظیفه خود عمل کنیم.

آیت‌الله محمودی در پایان خاطرنشان کرد: امریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد، این دشمن بشریت، دشمن خونخوار خسته نمی‌شود، اما شکست خواهد خورد.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.