خانه » اخبار و رویدادها » تذکر لسانی باید بدون توهین و برخورد بد صورت پذیرد

تذکر لسانی باید بدون توهین و برخورد بد صورت پذیرد

 امام جمعه ورامین گفت: امروز متاسفانه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی صورت گرفته است.

به گزارش ورامن سیتی به نقل از مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر از امدادهای الهی بود که به کمک ملت ایران آمد زیرا این شهر بیش از یک سال و نیم در اشغال عراق بود و رژیم بعث هر نوع جنایتی را در این شهر انجام داد لکن  سرانجام حق پیروز شد و دشمن با خفت از خاک ایران خارج شد.

وی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی سرشار از سلحشوری ها و رشادت های مردم این سرزمین است و خداوند این ملت و این نظام را کمک کرد و نجات داد و این ملت با عزت از دین و رهبر و کشور خود دفاع کرده و دفاع خواهند کرد.

تذکر لسانی باید بدون توهین و برخورد بد صورت پذیرد

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: گاهی شکر عظمت ایران اسلامی حضور در جبهه های جنگ و جهاد در راه خدا بود و امروز با امر به معروف و نهی از منکر این شکرگذاری میسر است که متاسفانه در این زمینه کوتاهی صورت گرفته زیرا موضوعی که سبب شده امت اسلامی به حکم قرآن بهترین امت شود، امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خدا است.

وی بیان داشت: خداوند بهتر بودن را به رنگ لباس و پول بیان نمی کند بلکه برتر بودن امتی را در امر به معروف و نهی از منکر می داند و امروز خوشبختانه حرکت خوبی توسط بسیاری از مردم و گروه های مردمی و نیروهای انتظامی آغاز شده است اما  همه باید کمک کنند.

بدحجابی در شأن شهر شهیدان ۱۵ خرداد نیست

امام جمعه ورامین با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در شهر شهیدان ۱۵ خرداد گفت: حیف است شهر ورامین و این ملت که در سال ۴۲ که کسی جرات نمی کرد علیه حکومت آن زمان حرفی بزند به صحنه آمدند و از دین دفاع کردند، امروز شاهد رواج بدحجابی باشد.

وی گفت: آحاد ملت ایران در برابر این دو وظیفه مسئول هستند و اگر تذکر لسانی موثر بود که قطعا فرد متذکر دهنده دارای اجری عظیم  است لکن اگر هم موثر نیفتاد ما وظیفه خود را انجام دادیم.

حمایت ۶۸ کشور از عراق در جنگ تحمیلی/ ۳۷ هزار بعثی در خرمشهر حضور داشتند

یادگار عملیات فتح خرمشهر گفت: در جنگ میان ایران و عراق بیش از ۶۸ کشور اسلامی و غیر اسلامی به صدام کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی داودی فر که به عنوان سخنران قبل از قبل های نماز جمعه ورامین سخن می گفت با اشاره به اهمیت حادثه فتح خرمشهر اظهار داشت: آزادازی خرمشهر حادثه ای کوچک در مقیاس مشخص نبود بلکه این حماسه آنچنان بزرگ و با عظمت محسوب می شد که امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی ادامه داد: دشمن وقتی دید که ترور شخصیتهای کشور و ایجاد ترس و واهمه در میان ملت ایران تأثیری در ایستادگی آنان ندارد با تجهیز رژیم بعث عراق یک جنگ تمام عیار را بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

داودی فر اضافه کرد: دشمن اطمینان داشت که با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در ایران و حمایت کشورهای مختلف از صدام، در چند روز موفق به تسخیر ایران خواهد شد به همین خاطر صدام با اطمینان اعلام کرد که طی سه روز خوزستان و یک هفته تهران را تصاحب می کند.

جریان لیبرال و ابوالحسن بنی صدر به کشور خیانت کردند

این فرمانده ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: در جنگ میان ایران و عراق بیش از ۶۸ کشور اسلامی و غیر اسلامی به صدام کمک کردند و این درحالی بود که ایران وضعیت خوبی از لحاظ نظامی نداشت به طوری که ارتش و سپاه و بسیج در ایران از اقتدار لازم برخوردار نبود.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم خرمشهر گفت: با اینکه صدام از تمامی امکانات و ادوات نظامی استفاده می کرد اما مردم غیور خرمشهر با فرماندهی شهید جهان آرا با سلاح های اولیه و سلاح های شکاری چندین شبانه روز در برابر این ارتش مسلح و مجهز ایستادند.

داودی فر گفت: متأسفانه در آن زمان جریان لیبرال و ابوالحسن بنی صدر به کشور خیانت کردند و به دلیل عدم کمک به مردم خرمشهر در مبارزه با دشمن، این شهر سقوط کرد و شهید جهان آرا دستور عقب نشینی را به مردم مقاوم این شهر اعلام و بیان داشت که مراقب باشید که ایمانتان سقوط نکند.

۵۷۵ روز خرمشهر در اختیار رژیم بعث بود

این رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: رژیم بعث با ورود به خرمشهر از هیچ جنایتی دریغ نکرد و به غارت اموال و زندگی مردم پرداخت و هرکس مانده بود به شهادت رسید و خطوط لوله های نفت و گاز و خط آهن هم از بین رفت.

وی متذکر شد: حدود ۵۷۵ روز خرمشهر در اختیار رژیم بعث بود به طوری که صدام نقاط مختلف شهر را مین گذاری کرده تا کسی نتواند به شهر وارد شود اما امام راحل با آن بینش مثال زدنی خود اعلام کردند که باید خرمشهر آزاد شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.