خانه » اخبار و رویدادها » ۱۵۰۰ دانش آموز دختر ورامین مکلف شدند

۱۵۰۰ دانش آموز دختر ورامین مکلف شدند

IMG15460605

جشن عبودیت هزار و ۵۰۰ دانش آموز ورامینی با حضور پرشور دانش آموزان و مسئولان در حسینیه شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ظهر امروز آیین جشن عبودیت ۱۵۰۰ دانش آموز دختر ورامین که به سن تکلیف رسیدند، با حضور جمعی از مسئولان و نوجوانان ورامینی در حسینیه شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام آقابابا از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان موضوعاتی درباره ضرورت رعایت حجاب و عفاف و اهمیت اقامه نماز در بین نوجوانان بیان کرده و به شبهات دانش آموزان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف برای بانوان ارزش تلقی می شود، بیان داشت: با حفظ حجاب ارزش و اهمیت انسان ارتقا پیدا می کند و گوهر وجودی زن از گرایش به آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

آقابابا با بیان اینکه خانواده ها نیز باید در کنار نظام آموزشی برای تربیت دینی فرزندان از همان دوران کودکی اقدام کنند تا آداب و عبادات دینی در وجود فرزندان ریشه گیرد، ادامه داد: جشن تکلیف، جشن آغاز مرحله ای است که دانش آموزان فرصت پیدا کرده تا با خدا پیوند و ارتباط برقرار کنند.

مجتبی عرب عامری در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این جشن مقدمه‌ ای برای ارتباط نسل نوجوان با معارف الهی است و نسل نوجوان می‌ تواند با الهام گرفتن از ائمه معصومین(ع) راه سعادت در زندگی خود را پیدا کرده و در این مسیر گام بردارد.

وی به اولویت داشتن برنامه نماز، قرآن و عترت در مدارس افزود: دختر مسلمان باید واجبات دین را انجام دهد و در زندگی امانتدا، مهرورز و راستگو باشد و دختر مسلمان که به سن تکلیف رسیده است باید در میان اقوام خود مواظب افراد نامحرم باشد و هیچگاه حجاب وعفت خود را کنار نگذارد.

عرب عامری با بیان اینکه تمام فرایض معنوی نماز بوده و به همین دلیل است که از این فریضه به عنوان ستون دین یاد می شود، اظهار داشت: اگر نماز انسان به درگاه خداوند متعال پذیرفته شود و باقی اعمال انسان نیز در روز محشر در محضر خداوند ارائه می شود.

عرب عامری متذکر شد: به سن تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى آید، چون انسان از نظر عقلى و جسمى به حدى رسیده که خداوند به او دستور مى دهد و او خوشحال است که خواسته ها و دستورهاى خداوند را اطاعت کند و بنده شایسته او به حساب آید، حال وظیفه ماست تا با برپایی جشن تکلیف، نعمتهاى خدا را گرامى داریم و این روز بزرگ را که در آن نونهالانمان به سن تکلیف رسیده اند، به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره اى شیرین تربیتى، معنوى وبه یادماندنى به یاد بسپارند.

وی اضافه کرد: آموزش مسائل اعتقادی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف، ضرورت تقلید، رعایت حجاب، آموزش روابط محرم و نامحرم، آموزش قرآن، احترام به پدر و مادر و آموزش امر به معروف و نهی از منکر از اهداف برگزاری این جشن تکلیف است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.