خانه » اخبار و رویدادها » اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات ورامین

اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات ورامین

IMG10174373

امام جمعه ورامین گفت: صحن حضرت زهرا(س) یکی از بزرگترین پروژه های تاریخ اسلام است که بیانگر همت و ارادت ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی با اشاره به بازدید خود از پروژه صحن حضرت زهرا(ص) در نجف اشرف اظهار داشت: اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه روزی در این پروژه حضور دارند.

امام جمعه ورامین افزود: بنده از نزدیک شاهد تلاش متخصصان ایرانی برای به ثمر نشستن این بنای باعظمت بودم و حقیقتا به عشق و همت بالای ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت افتخار کردم.

وی ادامه داد: با تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات، پروژه صحن حضرت زهرا(س) از برنامه پیش بینی شده جلوتر است و انتظار می رود که در صورت تحقق همه اهداف و برنامه ها، تا سه سال آینده شاهد بهره برداری از این صحن باعظمت باشیم.

محمودی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران امروز متولی طرح توسعه حرم علوی در نجف اشرف است که در آن صحنی باشکوه به نام بانوی بی نشان در کنار حرم حضرت امیرالمومنین(ع) در حال ساخت است، به طوری که پیش بینی می شود، این صحن قرن ها پذیرای زوار امام اول شیعیان از اقصی نقاط جهان باشد و مردم استان تهران در مشارکت ساخت صحن حضرت زهرا(س)، حماسه ای جاودان خلق کردند و امروز شاهد هستیم که با مبالغ اهدایی مردم استان تهران، این صحن بزرگ و باعظمت چه پیشرفتهایی را داشته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ورامین تأکید کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات ورامین در پنج مرحله، حدود ۱۲۰  نیروی انسانی به عتبات عالیات اعزام کرده است که نانوا، نیروی متخصص و فنی، کارگر ساده، بنا و از هر قشر برای کمک به بازسازی از ورامین اعزام شده اند.

محمودی با اشاره به مشارکت کم نظیر مردم ورامین در ساخت اعتاب مقدسه در عراق اظهار داشت: ورامین در سال ۹۰ و ۸۸ رتبه اول در بازسازی عتبات عالیات در استان را کسب کرده که دلیل آن نیز مشارکت بالای مردم این منطقه در جریان بازسازی عتبات عالیات بوده است.

وی عنوان کرد: اهدای ۲۵ دستگاه تریلر میلگرد در چهار کاروان، اعزام ۷۱ نفر نیروی فنی برای انجام امور مهندسی، اهدای ۴۰ خشت طلا برای بازسازی گنبد امام جواد(ع)، تأمین ورق فلزی آج دار بیمارستان امام سجاد(ع)، تأمین بخشی از هزینه کف پوش حرم ائمه معصومین، تقبل چوب ضریح حضرت مسلم، اهدای ۴ کیلو طلا توسط بانوان ورامینی بخشی از کمک های مردم ورامین برای بازسازی عتبات عالیات بوده است.

محمودی متذکر شد: مردم ورامین در جریان بازسازی عتبات عالیات نیز همواره در صف اول قرار داشته و با کمک های مادی و اعزام نیروهای فنی سعی کردند تا نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت ادای احترام کنند.

این مسئول بیان داشت: براساس کمک جمع آوری شده استانی، مردم استان تهران پرچمداران بازسازی عتبات عالیات هستند که این نشان دهنده عمق باورهای دینی و اعتقادات مذهبی در سطح مردم استان تهران است و امروز بسیاری از مردم تهران با توجه به اعتقادات مذهبی، درخواست حضور در عتبات عالیات را دارند تا در امور فنی و مهندسی به خدمت بپردازند و این نشان می دهد که ائمه اطهار توجه ویژه ای به ستاد بازسازی عتبات عالیات دارند که فعالیت ها به این گستردگی در حال انجام است.

امام جمعه ورامین افزود: کمک به عتبات عالیات و توجه به بازسازی و آبادانی حرم ائمه اطهار ضروری و ثواب آن موجب سعادت اخروی و دنیوی خواهد شد و در راستای بازسازی عتبات عالیات باید از مردم نیز بهره گرفت و این کار خداپسندانه را با پشتوانه مردم به انجام رساند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نفوذ روزافزون ایران در عراق بیان داشت: به برکت خون مطهر دویست هزار شهید دفاع مقدس، امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه مناسبی در روند تحولات عراق دارد.

وی متذکر شد: اگر صدام در گذشته تلاش می کرد تا شیعیان را در عراق قتل عام کند و حرمین امامین را در غربت نگاه دارد اما امروز مشاهده می کنیم که شیعیان در روند تحولات عراق از جایگاه مهمی برخوردار هستند.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.