خانه » اخبار و رویدادها » فرماندار: استفاده از ظرفیتهای داخلی مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی است

فرماندار: استفاده از ظرفیتهای داخلی مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی است

farmandar-varamin-namayeshgah-bahare-10-300x225

فرماندار ورامین گفت: نباید تولید کنندگان به فروش مواد خام روی بیاورند بلکه باید به صورت تخصصی عمل کنند.

عصر امروز محسن خوانساری در جلسه کارگروه اقتصادی ورامین که با حضور سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این الگوی اقتصادی می تواند گرهگشای مشکلات کشور باشد و در حقیقت تنها راهکار خروج از بحران ها و مشکلات است.

این مسئول افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت ایران از هر گونه توطئه و شیطنت کوتاهی نمی کنند و آنچه که کشور را تاکنون بر دشمنان پیروز کرده اخلاص و استقامت در راه خداست، به همین جهت در شرایط کنونی کشور مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

وی ادامه داد: دشمن از راه تحریم اقتصادی به جنگ جمهوری اسلامی ایران آمده و با خیال واهی در پی نارضایتی عمومی و سست‌ کردن پیوند مردم با نظام، انقلاب و رهبری است به همین خاطر مسئولان به طور جدی بحث اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آن عمل کنند.

خوانساری یادآور شد: در اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت کار باید فرهنگ‌سازی هم توسط مردم و هم نخبگان جامعه باشد، در این زمینه همه مسئولان باید توجه داشته باشند که سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اساس واقعیت های جامعه ابلاغ شده و همه باید با همدلی و همکاری در راستای تحقق آن حرکت کنند.

استفاده از ظرفیتهای داخلی مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی است

وی گفت: توجه به امتیازات داخلی، منابع انسانی مستعد، خلاق، توانمند، رعایت در عزل و نصب ها به دور از نگرش جناحی، ارائه خدمات صادقانه به مردم، بهره گیری از تمامی ظرفیتهای دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی و مدیریت در مصرف، بسترسازی برای فرصتهای شغلی و کاهش هزینه ها از جمله راهکارهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

فرماندار ورامین اضافه کرد: بدلیل وجود تحریم ها تمامی مسؤولان و تولید کنندگان به این نتیجه رسیده اند که باید به سمت تولید داخلی و استفاده از ظرفیت های داخلی رفت اما آنچه در این میان حائز اهمیت می باشد آن است که امروز باید معدن دارها و تولید کنندگان از فروش مواد خام خوداری کنند و محصول خود را مستقیم بدست مصرف کننده برساند، بعنوان مثال چرمی که در کارخانه تولید می شود باید در همان کارخانه و یا همان شهرک صنعتی تبدیل به کالای چرمی بشود و به دست مصرف کننده برسد.

خوانساری عنوان کرد: با تکیه بر توانایی های خود و امکانات و منابع کشور و با نگاه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، موجبات پیشرفت هرچه بیشتر را با توکل بر خدا فراهم کنیم و در این زمینه تولیدکنندگان می تواند در زمینه تولید و اقتصادی کشور قدم های موثر و مفیدی بردارد به همین خاطر در این زمینه دولت توجه جدی به تولیدکنندگان دارد که اثرات آن تاحدودی مشخص شده است.

وجود ظرفیتهای مناسب تولیدی در ورامین

فرماندار ورامین متذکر شد: رونق تولید منجر به صادرات و ارزآوری و در نهایت افزایش تولید ناخالص داخلی خواهد شد که بر این اساس درآمد سرانه افراد افزایش پیدا خواهد کرد و سبب تقویت نظام مالیاتی خواهد شد و این مساله به صورت زنجیروار سبب اصلاح نظام اقتصادی کشور خواهد شد.

وی گفت: در شهرک های صنعتی کارگروه تخصصی تشکیل شود و اعضای این کارگروه عمدتا از سرمایه گذاران و کارخانه داران در خود شهرک صنعتی باشند تا مشکلات موجود در این بخش صنعتی به صورت تخصصی تر مرتفع شود.

خوانساری متذکر شد: ظرفیت های خوبی در زمینه های اقتصادی در ورامین وجود دارد به همین منظور و با حمایت های ویژه از تولیدکنندگان، می توان زمینه رسیدن به توسعه پایدار را فراهم کرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.