خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » داود اصغری فرمانده جدید سپاه ورامین شد

داود اصغری فرمانده جدید سپاه ورامین شد

مراسم معارفه سرهنگ داود اصغری فرمانده جدید سپاه ناحیه ورامین با حضور سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، بعدازظهر امروز آیین معارفه داود اصغری فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین با حضور سردار علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، حسینی امام جمعه جوادآباد، محسن خوانساری فرماندار ورامین و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ورامین برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش سپاه در عرصه‌های مختلف نظام اظهار داشت: سپاه همواره در خط مقدم دفاع از نظام قرار داشته است و امروز نیز باید به این وظیفه خود با قدرت عمل کند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: آنچه همواره به عنوان نقشه عملکرد روشن سپاه شناخته می‌شود تحلیل و تصمیم‌های درست و آگاهانه این عزیزان بوده و تشخیص واقعیات امروز از نکات برجسته سپاه است و در دهه چهارم انقلاب حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب مقابله با تهدیدهای نظام است، امروز کشور ما مدیون سپاه و بسیج است و لازمه حرکت مقتدرانه انقلاب اسلامی استمرار تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه سپاه به مقوله حلقه‌های صالحین بیان داشت: طرح صالحین در واقع، به منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر(عج)، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان‌ سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل‌های فرهنگی، دینی تعریف شده است.

محمودی تأکید کرد: نظام اسلامی اکنون در شرایط و زمان حساسی قرار گرفته است و دشمنان نظام اسلامی برای انحراف نسل جوان از طرق مختلف وارد عمل شده اند و امروز شبکه‌های ماهواره‌ای و ابزارهای نوین ارتباطی، به‌عنوان ابزارهای دشمن برای حمله به تفکر اسلامی جوانان این سرزمین تبدیل شده است و در مقابل جنگ نرم و تحرکات استکبار، باید همه ما نیز با تکیه بر فرهنگ اسلام و مبانی قرآن کریم با این تهاجمات مقابله کنیم.

نباید در چارچوب ساعات اداری و دستورالعمل‌ها محبوس شویم

وی گفت: دشمن در حال غارت فرهنگی کشور است و برای این امر حتی ثانیه‌ای را از دست نمی‌دهد، نباید در چارچوب ساعات اداری و دستورالعمل‌ها محبوس شویم، باید جهادی عمل کنیم، در غیر این صورت عقب خواهیم ماند، امروز جنگ، جنگ نرم است و این جنگ بسیار سخت و دشوارتر از دوران دفاع مقدس است.

فرماندار ورامین در ادامه این مراسم طی سخنانی با اشاره به شعار سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی و در میان مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی همه مسئولان و مردم را به عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی دعوت کردند و اشاره داشتند که این دو مقوله فقط با همکاری مردم و مسئولان به نتایج دلخواه می‌رسد.

محسن خوانساری افزود: امروز دشمن وقتی دید که از طریق نظامی و جنگ نرم نمی تواند بر ملت ایران غلبه کند، سعی کرد تا با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم اعتقادات نسل جوان ما را نشانه برود و مقام معظم رهبری نیز مدت‌هاست که خطر جنگ نرم و ناتوی فرهنگی را گوشزد می‌کنند و همه مسئولین و مردم برای مقابله با این توطئه دشمن مسئولیت دارند.

وی سپس به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان در دفاع مقدس از مکتب اهل بیت (ع)، اسلام و انقلاب پاسداری کردند و در جنگی که تمام قدرت‌ها و حکومت‌های ستمگر حضور و سعی در نابودی انقلاب اسلامی داشتند، این شهدا و ایثارگران بودند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین از دست برود.

خوانساری تأکید کرد: کسی نمی تواند منکر نقش موثر سپاه در هشت سال دفاع مقدس باشد، سپاه حافظ عقیدتی نظام و انقلاب اسلامی در صحنه جهان است و نه فقط در صحنه ایران، زمانی که به دقت بنگریم متوجه می‌شویم هر جا هر اتفاقی افتاده که به نحوی ارتباط با امام و انقلاب داشته سپاه نقش پر رنگ ایفا کرده است.

فرماندار شهرستان ورامین سپس خطاب به فرمانده جدید سپاه گفت: ورامین پیشانی انقلاب اسلامی است، شهری پر سابقه و دارای جایگاه خاص، بدانید در کجا خدمت می‌کنید و مسئولیت شما در چه حد است.

داود اصغری در مراسم معارفه خود پس از دریافت لوح مسئولیتش اظهار داشت: با نیروی جوانی و با استفاده از تجربیات پیشکسوتان تمام تلاش خود را برای پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن می‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سه راهبرد را پیشه رو گرفته بود که شامل جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم است که در زمینه جنگ‌های سخت و نیمه سخت به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ کار نمی‌توانند بکنند و اینکه امروز سخن از گزینه‌های روی میز می‌کنند توهمی بیش نیست و خودشان نیز این واقعیت را می‌دانند.

اصغری خاطر نشان کرد: در زمینه جنگ نرم باید فعالیت‌های زیادی انجام شود که این فعالیت‌ها باید به صورت قرارگاهی و متمرکز باشد تا بتوانیم نتیجه مطلوب که مد نظر رهبری است را به‌دست آوریم.

فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج ورامین در پایان عنوان کرد: از مسئولان شهرستانی می‌خواهم که همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم بسیجی‌وار از انقلاب دفاع کنیم.

این گزارش حاکی است، در پایان مراسم نیز با اهدا تقدیر نامه‌ای از فرمانده سابق ناحیه ورامین تقدیر و با اهدا لوح مسئولیت داود اصغری به‌عنوان فرمانده جدید ناحیه ورامین منصوب شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.