خانه » اخبار و رویدادها » فرماندار ورامین: تحریم ها ظرفیت خوبی برای تولید بوجود آورده است/تولید کنندگان در صف اول اقتصاد مقاومتی قرار دارند

فرماندار ورامین: تحریم ها ظرفیت خوبی برای تولید بوجود آورده است/تولید کنندگان در صف اول اقتصاد مقاومتی قرار دارند

farmandari-varamin-madan-silis-300x225

فرماندار ورامین گفت: باید شرایطی بوجود بیاید که محصولات معدنی را از معدن تا بازار مصرف، در داخل تولید کنیم.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ورامین؛ محسن خوانساری فرماندار ورامین طی بازدید از معدن سیلیس مجاور روستای قلعه بلند گفت: باید شرایطی بوجود بیاید که محصولات معدنی را از معدن تا بازار مصرف ، در داخل تولید کنیم و این با همفکری و ارائه طرح های کارشناسی شده امکان پذیر خواهد بود.

فرماندار افزود:مشتقات ماده معدنی سیلیس که عمده آن تولید شیشه تلویزیون های  LED  است از نیازهای کارخانجات تولیدی داخل کشور است که با سرمایه گذاری در بخش فرآوری این ماده معدنی هم به اقتصاد کشور کمک می شود و هم از خروج ارز جلوگیری می کند.

وی گفت: تحریم ها ظرفیت بسیار خوبی برای تولید بوجود آورده است و یکی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی همین استفاده از ظرفیت ها و مصالح موجود در داخل کشور است.

فرماندار ورامین اظهار داشت: با ساخت دستگاه های فرآوری مواد معدنی در محل معدن سیلیس می توان هم به بخش اشتغال کمک کرد و هم باعث شکوفایی بخش تولید شد.

فرماندار ورامین گفت : تولید کنندگان در صف اول اقتصادی مقاومتی قرار دارند و می توانند توسعه اقتصادی کشور را فراهم کنند.

همچنین محسن خوانساری در دیدار با هیات امنای منطقه صنعتی خیرآباد ورامین گفت : یکی از مهمترین بخش های اقتصاد مقاومتی ، توجه به بخش صنعت و تولید کنندگان است زیرا اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بدون حضور تولید کنندگان امکان پذیر نمی باشد.

وی اظهار داشت : دولت تدبیر و امید در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری تلاش دارد در سایه همدلی و همراهی مردم ، فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها که در آن توجه ویژه ای به بخش تولید و صنعت گردیده را اجرا نموده و با تخصیص سهم این بخش از یارانه ها ، گام های موثری در جهت رفع نیازهای این بخش بردارد .

فرماندار ورامین تصریح کرد : در اقتصاد مقاومتی مسوولین می باید با در پیش گرفتن مدیریت جهادی ، موانع پیش روی توسعه تولید را برداشته و از امور دست و پاگیری که سرمایه گذار را از حضور در منطقه پشیمان می کند جلوگیری نمایند.

وی افزود : مسوولین می باید با در نظر گرفتن مصالح نظام و نیز اولویت های اقتصادی منطقه ، ضمن حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به رشد اقتصادی منطقه کمک نموده و شرایط را برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار فراهم نمایند.

خوانساری در خصوص مشکلات منطقه اقتصادی خیرآباد گفت : یکی از مهمترین برنامه های مسوولین شهرستان ورامین ، ساماندهی لکه صنعتی خیرآباد است که این امر در دیدار با معاون اول رئیس جمهور از سوی مسوولین پیگیری شد.

وی اظهار داشت : صنایع مستقر در منطقه خیرآباد به دلیل این که جزو شهرک صنعتی محسوب نمی شوند نمی توانند از برخی از امکانات مربوط به این شهرک ها برخوردار شوند و با توجه به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و لزوم ساماندهی صنایع ، تعیین تکلیف این منطقه الزامی است.

فرماندار ورامین تصریح کرد: مسوولین شهرستان ورامین در راستای برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید خود را ملزم به حمایت از صنایع می دانند و تلاش دارند تا با بهره گیری از توان شهرستان و نیز همکاری مسوولین استانی ، صنایع مستقر در لکه صنعتی خیرآباد ، زمینه رشد و توسعه فعالیت آنان را فراهم نمایند.

بازدید فرماندار از مرکز اصلاح نژاد گوسفندی شهرستان ورامین

در روزهای گذشته محسن خوانساری به همراه معاون و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از مرکز اصلاح نژاد گوسفندی ورامین  بازدید به عمل آوردند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/eslah-nejad5.jpg

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/eslah-nejad8.jpg

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.