خانه » اخبار و رویدادها » حمایت از تولیدات داخلی وضعیت اشتغال کشور را متحول می‌کند/ شرکت های‌تعاونی سهم عمده‌ای در اشتغال دارند

حمایت از تولیدات داخلی وضعیت اشتغال کشور را متحول می‌کند/ شرکت های‌تعاونی سهم عمده‌ای در اشتغال دارند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورامین گفت: حمایت از تولیدات داخلی وضعیت اشتغال کشور را متحول می کند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حمیدرضا داداشی اظهار داشت: در حال حاضر تقویت بخش تولید یکی از کلیدی‌ترین نکاتی است که می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند که ابعاد اقتصادی مختلفی را شامل می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورامین افزود: اولین مولفه برآمده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی‌ که در تبیین گفتمان‌های توسعه‌، عدالت و پیشرفت موثر باشد تقویت فرهنگ کار و تولید داخلی است.

وی ادامه داد: حرکت فرهنگی لازمه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است‌ و اگر این حرکت با اتکا به تولید داخلی آغاز شود، مسئله تورم و اشتغال حل خواهد شد و اقتصاد داخلی به معنای حقیقی کلمه استحکام پیدا خواهد کرد و دشمنان با مشاهده عملگرایی مسئولان امر و پیوند مردم با آنان به شدت مأیوس خواهند شد‌.

داداشی عنوان کرد: رونق تولید منجر به صادرات و ارزآوری و در نهایت افزایش تولید ناخالص داخلی خواهد شد که بر این اساس درآمد سرانه افراد افزایش پیدا خواهد کرد و سبب تقویت نظام مالیاتی خواهد شد و این مساله به صورت زنجیروار سبب اصلاح نظام اقتصادی کشور خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی تلاش دارند با بهره گیری از تحریم های اقتصادی به اهداف شوم خود در تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست پیدا کنند که یقینا با عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی می توان این تهدیدها را به فرصتی برای بالندگی نظام تبدیل کرد.

وی گفت: ظرفیت های خوبی در زمینه های اقتصادی در ورامین وجود دارد به همین منظور و با حمایت های ویژه از تولیدکنندگان، می توان زمینه رسیدن به توسعه پایدار را فراهم کرد به طوری که  برخی شرکت های تعاونی این شهرستان با بیش از یکهزار هکتار اراضی زیر کشت جو، یونجه، پسته و انار و نیز پرورش ماهی یکی از مهمترین شرکت های تعاونی کشور می باشند که سهم عمده ای از تولید و اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده اند.

داداشی تأکید کرد: این تعاونی ها در زمینه های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، معدن، خدماتی، مسکن، فرش دستباف، حمل ونقل، چند منظوره، مصرف و آموزشگاهی فعالیت می کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورامین، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: دولت یازدهم  در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد که بخشی از آن اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها است زیرا با اصلاح قیمت ها و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها برخی مشکلات برطرف می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته با اصلاح قیمت ها، بخشی از منابع حاصله به بخش درمان، امنیت غذایی گروه های آسیب پذیر، حمایت از تولید و بهینه سازی انرژی اختصاص پیدا می کند که امیدواریم اثرات آن در زندگی مردم در کم ترین زمان ممکن مشخص شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.