خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » شناسایی ۱۷۰۰ شهید در جنوب شرق استان تهران/ موزه دفاع مقدس بزرگترین گنجینه حفظ آثار شهدا

شناسایی ۱۷۰۰ شهید در جنوب شرق استان تهران/ موزه دفاع مقدس بزرگترین گنجینه حفظ آثار شهدا

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران گفت: موزه دفاع مقدس بزرگترین گنجینه برای پاسداری از آثار شهدا است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازمهر،  سرهنگ پاسدار محمد کاشانی  با اشاره به شناسایی شهدای جنوبشرق استان تهران اظهار داشت: از زمان تأسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با تلاش خادمین شهدا و ایثارگران، بیش از ۱۷۰۰ شهید در جنوبشرق استان تهران شناسایی شده اند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران افزود: این بنیاد با خانواده شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رایزنی کرده است و با تلاش های صورت گرفته اسناد و مدارک شهدا در اختیار این بنیاد به صورت امانی قرار گرفت و در این طرح بیش از ۲۰۰ هزار سند از شهدای جنگ تحمیلی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ذخیره شد.

جمع آوری هزاران سند از شهدای جنوب شرق استان تهران

کاشانی عنوان کرد: برای نخستین بار، مرکز اسناد شهدای هشت سال دفاع مقدس در حرم شهدای گمنام ورامین به بهره‌برداری رسید که این امر می‌تواند زمینه احداث گنجینه شهدا برای استفاده بلندمدت از آن را فراهم کند.

وی ادامه داد: برخی از این آثار در مرکز اسناد شهدا در گلزار شهدای گمنام ورامین در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است که برآوردها، از تأثیر عمیق این آثار بر روی مردم بویژه نسل جوان حکایت دارد.

کاشانی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

این مسئول بر لزوم انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده تاکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم  فرهنگ جبهه و شهادت را به نسل جوان انتقال داده تا کشور از گزند دشمنان محفوظ بماند و نسل جوانی که آینده سازان مملکت هستند باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شده تا بتوانند با تهدیدات فرهنگی در قالب جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

حضور صاحبان اندیشه و قلم برای حفظ دستاوردهای شهدا ضروری است

کاشانی متذکر شد: مطبوعات و خبرگزاری ها به عنوان بازوی توانای اطلاع رسانی، نقش موثری در زنده نگاه داشتن ارزش های دفاع مقدس ایفا می کنند و می توانند با درج اخبار و اطلاعات مربوط به شهدا در رسانه ها در این مسیر گام های موثری بردارند.

وی تأکید کرد: امروز جوانان این مرز و بوم الگوهایی نظیر شهیدان را دارند و تا زمانی که چنین الگوهای بزرگی در جامعه وجود دارد، نباید نوجوان و جوان ما به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کند و امروز جوانان و نوجوانان باید با فرهنگ دفاع مقدس و شجاعت و سلحشوری های شهدای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند که این وظیفه مسئولین و خانواده ها است که زمینه این ارتباط را فراهم کنند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: باید برای نهادینه شدن فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس بین تمام اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان سعی و تلاش و همت بیشتری شود، لذا برای عملی شدن این مهم باید صاحبان اندیشه و اصحاب قلم در راستای مطرح شدن مسائل ارزشی در جامعه سعی و تلاش مضاعفی کنند.

وی گفت: عزت و عظمت امروز کشور مرهون ایثارگری های شهدای دفاع مقدس می باشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند می باشد، به برکت مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی است و به فرموده قرآن کریم شهدا زنده هستند و نمی میرند و در پیشگاه الهی روزی می خورند، به همین خاطر شهدا نظاره گر اعمال هستند و باید ملت ایران طوری عمل کند که آرمانهای شهدا در جامعه صنعتی امروز گم نشود.

کاشانی با بیان اینکه بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم، عنوان کرد: قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود و اگر تک تک آحاد جامعه در هر سمت و جایگاهی که هستند از شهدا الگو بگیرند و هرکس به نحوه احسن در جایگاه خود تلاش کند، به هدف والا و نهایی شهدا نزدیک می شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.