خانه » اخبار و رویدادها » ۲۵ شهید؛ سهم جنوب شرق استان تهران در عملیات مرصاد

۲۵ شهید؛ سهم جنوب شرق استان تهران در عملیات مرصاد

kashani

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران با اشاره به اهمیت عملیات مرصاد گفت: ۲۵ ستاره درخشان عملیات مرصاد مربوط به جنوبشرق استان تهران است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، پنجم مردادماه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران همانگونه که عراق را در بن بست سیاسی و نظامی شدید قرار داد و  توطئه های وسیعی که از جانب استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شده بود را نقش برآب کرد، بر گروهک ها  و عناصر به اصطلاح اپوزیسیون نیز شوک شدیدی وارد ساخت.

در این میان منافقین به عنوان تنها گروهی که همه حیثیت و هستی سازمان خود را در گرو جنگ نهاده بودند بیشترین صدمه و لطمه را از پذیرش قطعنامه توسط ایران متحمل شدند، بنابراین برای خارج شدن از این بن بست توطئه مزبور که ماموریت آن به عهده سازمان محول شده بود توسط این گروه به مرحله اجرا درآمد.

کشته شدن ۲۵۰۰ منافق در جریان عملیات مرصاد

در این زمینه سرهنگ محمد کاشانی اظهار داشت: از آنجا که عراق به خاطر پذیرش قطعنامه، بهانه ای برای تجاوز جدید به ایران نداشت، با حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی-لجستیکی و هوائی از منافقین، نیروهای خود را از انجام دخالت مستقیم در ورود به عمق خاک ایران بر حذر داشت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران افزود: منافقین در نظر داشتند تا با وارد کردن ۱۳تیپ نیروی رزمی در تهران ضمن تسخیر و اشغال مکان مهم، قدرت را به خیال خود به دست گیرند.

وی ادامه داد: بر طبق زمان بندی این طرح نیروهای منافقین باید ساعت ۶ بعداظهر روز دوشنبه ۳ مرداد به کرند و ساعت ۸ شب به اسلام آباد و ۱۰ شب به باختران رسیده و  در این شهر دولت خود را اعلام کنند که در مسیر اسلام آباد – باختران، در گردنه حسن آباد از پیشروی آنها جلوگیری شد.

کاشانی اضافه کرد: ذکر این نکته ضروری است که صرف نظر از امدادهای الهی، اصلی ترین عامل سرکوب این حرکت منافقین، هجوم گسترده نیروهای مردمی به جبهه ها و انگیزه قوی پدیدآمده در آنان برای مقابله با دشمن بود و در این عملیات بین ۱۶۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از منافقین به هلاکت رسیدند و حدود هزار تن مجروح شدند.

اسامی ۲۵ شهید عملیات مرصاد عبارتند از شهیدان «محمدحسین اصانلو»، «سعید زهره‌وندی»، «حسین هداوند»، «علیرضا سیارمنش»، «نورالله پازوکی»، «فریدون تاجیک»، «عوض شیرنیا»، «علی‌اصغر احمدی»، «قربانعلی صمدیان»، «حسن ساویز، حسن، رضا و علی مظفر، اصغر نیکی، غلامحسین ضرغام، «داود جعفری»، «یعقوب لرنی»، «ولی قمی»، «مسعود پازوکی»، «همایون حسینی»، «مجید دهقانی»، «سیدعباس طباطبایی» و «علی تاجیک هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.