خانه » اخبار و رویدادها » حضور هنرمندان کشوری در دومین جشنواره تئاتر خرداد/ تمایل ورامینی ها برای ساخت آثار انقلابی

حضور هنرمندان کشوری در دومین جشنواره تئاتر خرداد/ تمایل ورامینی ها برای ساخت آثار انقلابی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: حماسه ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سبک زندگی اسلامی و شهدای هسته ای به عنوان محورهای جشنواره تئاتر خرداد معرفی شده اند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر،  جعفر کاظمی  با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی نشان از شناخت کامل ایشان از واقعیت های دنیای امروز دارد و باید تفکرات و دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در تمامی سطوح جامعه وارد شود و در سایه اعتقاد عملی و انسجام تمامی افراد و مسئولان مسائل فرهنگی جامعه بوی اسلامی به خود گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به پتانسیل های موجود فرهنگی در کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری کلانی در حوزه فرهنگی کرده اند تا فرهنگ کشور را دچار خدشه کنند و دشمن به دنبال منفذهایی است که بتواند نفوذ خود را در مسائل فرهنگی افزایش دهد.

وی ادامه داد: مهمترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران و انقلاب‌های دیگر ریشه در اهداف مذهبی و فرهنگی آن است، انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی و با هدف والای استقرار قوانین و موازین الهی در کلیه شئونات فردی و اجتماعی مردم ایران رخ داد.

تمایل هنرمندان برای انجام نمایش های انقلابی رو به افزایش است

کاظمی اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی از اصول اصلی انقلاب و دین مداری و تحول و ارتقای فرهنگی در ایران و تحول در اندیشه‌های جهانی و توجه به جایگاه ویژه بشریت در دنیا از مسائلی بوده که انقلاب اسلامی بر پایه آن شکل گرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ورامین عنوان کرد: شهرستان ورامین دارای بافتی مذهبی است به همین دلیل نمایش های مذهبی و دینی با استقبال مردم مواجه می شود و هنرمندان را ترغیب می کند که در این عرصه کار کنند و مدتی است که گروههای هنری برای اجرای نمایش های ملی و انقلابی و تمایل بیشتری نشان می دهند که این امر جای بسی خرسندی دارد.

وی بیان داشت: جشنواره تئاتر خرداد به گفتمان اصلی انقلاب اسلامی و افق نهایی انقلاب باز می گردد و هنرمندانی که  آثار خود را به جشنواره تئاتر خرداد ارسال می کنند نگاهشان به سوی حفظ انقلاب اسلامی است.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: این جشنواره فرصتی است که هنرمندان جوان و گمنام آثار خود را به نمایش بگذارند و با توجه به اینکه شرکت کنندگان ما عموما از بطن مردم و از لایه های درونی جامعه هستند، جشنواره خرداد می تواند فرصتی برای ورود به دنیای حرفه ای فیلم سازی باشد.

موضوعات جشنواره تئاتر خرداد انقلابی است

این مسئول یادآور شد: حماسه ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سبک زندگی اسلامی و شهدای هسته ای به عنوان محورهای این جشنواره معرفی شده اند.

وی متذکر شد: قیام ۱۵ خرداد، نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای نیم قرن قیام ۱۵ خرداد، بصیرت و قیام ۱۵ خرداد، پرداختن به آثار مکتوب امام خمینی (ره)، مقاومت و بیداری اسلامی، نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی، پرداختن به زندگی شهدای انقلاب اسلامی و دستاورد دانشمندان انرژی هسته ای و شهدای انرژی هسته ای، نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی موضوعات اصلی آثار ارسالی به این رخداد راتشکیل می دهند.

گفتنی است دومین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های ورامین و پیشوا و انجمن و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین و پیشوا و با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایش کشور برگزار می شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.