خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » افزایش ۶۵ درصدی کشفیات در سال گذشته/ ۸ درصد تصادفات شرق استان تهران منجر به فوت شد

افزایش ۶۵ درصدی کشفیات در سال گذشته/ ۸ درصد تصادفات شرق استان تهران منجر به فوت شد

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: هشت درصد تصادفات شرق استان تهران منجر به فوت شده است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ،  سردار سیروس فتحی  با تشریح عملکرد نیروی انتظامی شرق استان تهران در سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: با تلاش های مأموران نیروی انتظامی شرق استان تهران میزان کشفیات این ستاد در سال ۱۳۹۲ بیش از ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران افزود: از طرف دیگر با دقت و سرعت عمل مأموران ناجا، ۴۰ درصد در بخش کشفیات خودروهای سرقتی، ۲۰ درصد در بخش کشفیات موتور سرقتی و ۱۴۰ درصد در بخش دستگیری دزدان مغازه ها و اماکن عمومی رشد داشته ایم.

رشد ۱۴۰ درصدی دستگیری دزدان مغازه ها و اماکن عمومی

این مسئول تأکید کرد: نیروی انتظامی باید اقتدار خودش را در برخورد با سارقان اموال عمومی و خصوصی و همچنین کسانی که امنیت روانی، مالی و جانی شهروندان را به خاطره می اندازد حفظ کرده و همه باید کمک کنند تا هیچ خدشه ای بر نقش و جایگاه نیروی انتظامی در این حوزه وارد نشود.

فتحی با اشاره به اینکه تیم ها و پلیس های تخصصی تشکیل شده به صورت پنهان و آشکار با تحت نظر قرار دادن سارقان سابقه دار به صورت شبانه روزی تلاش می شود که وقوع سرقت به حداقل ممکن برسد، افزود: به شهروندان توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی در نگهداری از منزل، خودرو و … فرصت سرقت و جرم را از سارقان سلب کنند.

بیشترین تصادفات مربوط به خودروی پراید است

وی ادامه داد: متأسفانه ۸ درصد تصادفات شرق استان تهران منجر به فوت شده است که ۷۳درصد این تصادفات درون شهری و ۲۷ درصد دیگر برون شهری بوده است که خودرو پراید با ۲۳ درصد، پژو با ۲۱ و پیکان با ۱۰ درصد از بیشترین سهم در عامل تصادفات برخوردار بوده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش دشمن در زمینه اشاعه مواد مخدر در کشور گفت: امروز دشمن با ابزارهایی نظیر مواد مخدر به جنگ ملت ایران آمده و سعی دارد با آلوده کردن مردم این سرزمین زمینه سلطه بر افکار و اعتقادات آنان را به دست آورند و در این زمینه لازم است که خانواده ها بیشتر نظارت کنند.

دشمن تلاش دارد تا جوانان را به سوی مواد مخدر سوق دهد

وی متذکر شد: جوانان برومند نظام مقدس جمهوری اسلامی از هدفهای اصلی دشمنان نظام در اجرای برنامه های ضدنظام هستند و از مهمترین این برنامه ها به دام انداختن جوانان معصوم در باتلاق اعتیاد به مواد مخدر است که هزینه های گزافی را نیز بر نظام تحمیل می کند.

این مسئول با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شرق استان تهران یادآور شد: از وظایف مهم این شورا فراهم کردن زمینه مبارزه با فعالیت های مرتبط مواد مخدر، ایجاد زمینه مناسب برای مبارزه با تهدیدها، فراهم کردن زمینه لازم برای مبارزه با مواد مخدر، ایجاد زمینه های مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد، استفاده از امکانات حقوقی و قضایی، فراهم کردن زمینه های لازم برای شناسایی دارایی های قاچاقچیان، فراهم آوردن زمینه های علمی و مالی برای بهینه سازی برنامه ها، تهیه و تدوین جلسات شورا و برگزاری سمینارهای مختلف علمی از جمله وظائف این شوراست.

وی تأکید کرد: در بحث مبارزه با قاچاق سوخت و مبارزه با مواد مخدر برنامه های ویژه ای در سطح شرق استان تهران در حال اجراست که رشد ۱۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر شرق استان نسبت به سال گذشته، نشان دهنده عزم جدی دستگاه انتظامی در برخورد با مجرمین است.

فتحی با تاکید بر اینکه همکاری مردم در برخورد با متخلفان و برقراری نظم و امنیت مهم است، یادآور شد: همکاری مردم در راستای پشتیبانی و حمایت از پلیس در اجرای طرح مقابله با سارقان توسط نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

تقدیم ۱۱۸ شهید توسط نیروی انتظامی شرق استان تهران

این مسئول نظم و امنیت جامعه را مرهون تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی و با تعامل مردم، امنیت مناسبی را در جامعه ایجاد کرده و توانسته با سربلندی، آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی گفت: نیروی انتظامی شرق استان تهران با تقدیم ۱۱۸ شهید، ۲۴۸ جانباز  و ۱۴۰ آزاده توانسته است نقش مهمی را در ایجاد امنیت در منطقه و کشور ایفا کند و بر اساس نظر سنجی که از سوی نیروی انتظامی کشور انجام شده ، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد شرق استان تهران بسیار مثبت بوده و رتبه های برتر رضایتمندی در سطح کشور را کسب کرده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تعامل خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرائم مختلف از شهروندان خواست که در صورت کسب اطلاع از فعالیت های مجرمانه برخی از افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.