خانه » اخبار و رویدادها » پتانسیل بالای ورامین در بخش کشاورزی/ مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی کشاورزی است

پتانسیل بالای ورامین در بخش کشاورزی/ مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی کشاورزی است

رئیس جهاد کشاورزی ورامین گفت: کشاورزی از موثرترین و مهم ترین بخش های اقتصاد مقاومتی است، این شهرستان با توجه به پتانسیل بالایی که در بخش کشاورزی دارد می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ،  محمدحسین تاجیک اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان دارند و در پیام نوروزی شان نیز بر این نکته اشاره داشتند و امروز وظیفه فعالان بخش اقتصادی است که این خواسته رهبری را محقق کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ورامین افزود: اقتصاد مقاومتی طرحی است که می‌تواند الهام‌بخش نظام اقتصادی اسلامی را بوده و به شکوفایی اقتصاد کشورمان در همه زمینه‌ها منجر شود و باید در مباحث اقتصادی به طوری حرکت کرد که دشمن با اعمال تحریم و فشارهای اقتصادی نتواند ضربه‌ای به کشور بزند.

وی گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار جدی و حائز اهمیت است که باید آن را مورد توجه قرار داد زیرا اقتصاد مقاومتی در کلام رهبری یک استراتژی موقتی و گذرا نیست بلکه با تعریف آن به صورت صحیح و با سیاست کلان و بلند مدت باید اجرا شود.

توجه به بخش کشاورزی تولید و اشتغال را در کشور رونق می دهد

این مسئول اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با تمامی قوا و توان خود اقتصاد ایران را مورد هدف قرار داده اند و با اعمال برنامه ها به ویژه تشدید تحریم ها درصدد ناکار آمدی نظام اسلامی هستند و ارائه برنامه ریزی منسجم، هدفمند و تقویت بخش های مختلف کشور به ویژه حوزه اقتصادی از ویژگی های مهم و بارز اقتصاد مقاومتی است و در عمل می تواند به بی اثر شدن تحریم های دشمنان منجر شود.

وی ادامه داد: با تکیه بر توانایی های خود و امکانات و منابع کشور و با نگاه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، موجبات پیشرفت هرچه بیشتر را با توکل بر خدا فراهم کنیم و در این زمینه بخش کشاورزی می تواند در زمینه تولید و اشتغال در کشور قدم های موثر و مفیدی بردارد به همین خاطر در این زمنیه دولت توجه جدی به بخش کشاورزی دارد که اثرات آن تاحدودی مشخص شده است.

تاجیک اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در زمینه های کشاورزی در ورامین وجود دارد به همین منظور و با حمایت های ویژه از کشاورزان، می توان زمینه رسیدن به توسعه پایدار را فراهم کرد و این شهرستان از جمله شهرستان هایی است که با تلاش بیشتر می تواند در زمینه اقتصادی گامی بزرگ در استان و کشور ایفا کند.

ورامین از قطبهای کشاورزی استان تهران محسوب می شود

وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران با توجه به طبیعت چهار فصلی که دارد، بسیاری از محصولات کشاورزی در آن  مورد کشت قرار گرفته و علاوه بر تأمین نیاز مردم به کشورهای دیگر جهان نیز صادر می شود و  اگر به بخش کشاورزی و ضروریات آن توجه شود این بخش تامین کننده امنیت غذایی است و می تواند علاوه بر تامین امنیت غذایی درآمدهای ارزی و صادرات را نیز تضمین کند و بخش کشاورزی قادر است در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا کرده که البته شرط آن توجه به الزامات بخش کشاورزی و اصلاح ساختاری است.

این مسئول متذکر شد: از طرفی توسعه اشتغال، امنیت غذایی و توسعه کشاورزی به هیچ وجه با واردات تامین نمی شود و باید افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گذر علمی از ساختار سنتی مد نظر باشد و از طرف دیگر کشاورزی سنتی و بدون فناوری برتر و علم روز نمی تواند کلید توسعه پایدار باشد و در دنیا در عرصه های متنوع زیربخش های کشاورزی، برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلاش های گسترده ای شده است.

تاجیک تأکید کرد: شهرستان ورامین از قطب های کشاورزی استان تهران محسوب می شود و برخی از محصولات کشاورزی و لبنی تهران در این منطقه کشت و مورد استفاده قرار می گیرد و توجه به بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز توسعه در کشور شود و بسیاری از مشکلات و موانع امنیت غذایی در کشور با توجه بیشتر به کشاورزی قابل حل خواهد بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.