خانه » اخبار و رویدادها » ۵۰ هزارمترمربع اراضی کشاورزی تصرف شده ورامین آزادسازی شد

۵۰ هزارمترمربع اراضی کشاورزی تصرف شده ورامین آزادسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی منطقه ایجدان این شهرستان افزون بر۵۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی تصرف شده ورامین آزادسازی شد.

محمد حسین تاجیک افزود: برخی از افراد سودجو و دلال در منطقه با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد، نسبت به تفکیک اراضی کشاورزی در مناطق مختلف اقدام و با دیوار کشی، آنها را به قیمت گزاف به فروش می رسانند.

وی گفت: اراضی جنوب دشت ورامین از مرغوبیت و حاصلخیزی بسیار مناسبی برخوردار است و احداث بنا در این اراضی باعث می شود تا بخش عمده ای از این اراضی از کاربری کشاورزی خارج شود.
به گفته وی در عملیات تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز افزون بر ۲۲ مورد باغ ویلا در منطقه ایجدان که بیشترین آنها از سوی افراد غیربومی خریداری شده بود به طورکامل تخریب و به حالت اولیه بازگشت.
وی گفت: پیش از تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز، بارها به صاحبان این املاک اخطار صادر شد ولی به این اخطاریه ها توجهی نشد.
تاجیک یادآور شد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین به استناد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و با دستور قضایی و با حضور نیروی انتظامی نسبت به تخریب ساخت و سازها در اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته اقدام و این اراضی را آزادسازی کرد.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در سه مرحله ساخت و سازهای غیرمجاز دراراضی کشاورزی ورامین تخریب و طی آن افزون بر ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی از تصرف سودجویان آزاد شده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین تصریح کرد: هم اکنون سه اکیپ گشت و بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به طور شبانه روزی در مناطق مختلف کشاورزی ورامین حضور یافته و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تخلیه مصالح ساختمانی در این اراضی برخورد قانونی می کنند .
شهرستان ورامین در مجموع دارای ۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.