خانه » اخبار و رویدادها » ورامین قطب تولید ذرت علوفه‌ای استان/ تولید ۲۵۰هزار تن ذرت در سال

ورامین قطب تولید ذرت علوفه‌ای استان/ تولید ۲۵۰هزار تن ذرت در سال

شهرستان ورامین همواره در تولید محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی استان تهران محسوب شده است.

ورامین از دیرباز به‌عنوان مرکز تولید محصولاتی نظیر گندم و جو و صیفی‌جات در استان مطرح بوده و حاصل دسترنج کشاورزان ورامینی به بازارهای مختلف کشور ارسال می‌شود.

همچنین در منطقه ورامین بیش از دو هزار واحد دامپروری مشغول به فعالیت هستند که نقش مهم و اساسی در تأمین گوشت قرمز موردنیاز استان تهران به‌ویژه پایتخت دارند.

 بر اساس آخرین آمارها بیش از یک هزار و ۹ واحد گاو پرواری و ۲۰۵ واحد شیری در منطقه ورامین فعال بوده و رونق خاصی به حوزه دامپروری دیار ۱۵ خرداد بخشیده است.

ظرفیت‌های بالایی برای تولید ذرت علوفه‌ای در ورامین وجود دارد

ذرت علوفه ای کراپ

یکی از نیازهای دامداری‌های شهرستان ورامین، تأمین ذرت موردنیاز برای علوفه دام است و در این راستا شهرستان ورامین در تولید ذرت علوفه‌ای نیز جایگاه ویژه‌ای در استان تهران دارد.

محمد منصوری یکی از کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش کشاورزی اظهار داشت: شهرستان ورامین از دیرباز در تولید و کشت ذرت علوفه‌ای فعال بوده است.

وی افزود: بر اساس آمارها حدود ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت در منطقه ورامین وجود دارد که کمبود منابع آبی سبب شده تا نتوان از تمامی پتانسیل و ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی در دیار ۱۵ خرداد به نحو شایسته و مطلوبی استفاده کرد.

منصوری توجه به حوزه کشاورزی شهرستان ورامین را مهم و ضروری دانست و ادامه داد: اگر منابع کافی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و حمایت‌های لازم نیز انجام شود، می‌توان شاهد موفقیت شهرستان ورامین در تولید محصولاتی نظیر ذرت علوفه‌ای بود.

ذرت علوفه ای کراپ

محصولی که می تواند باعث اشتغالزایی شود

محمد محمدی یکی دیگر از فعالان اقتصادی اظهار داشت: توجه به افزایش سطح زیر کشت ذرت علوفه ای با توجه به نیاز دامپروران ورامینی به این محصول باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر می شود.

وی افزود: امروز ظرفیت های مهمی در بخش کشاورزی مانند تولید ذرت علوفه ای وجود دارد که باید با همفکری و مساعدت مسئولان و همراهی کارشناسان از آن استفاده شود.

سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در ورامین تغییر نکرده است

محمدحسین تاجیک رئیس جهاد کشاورزی ورامین نیز به بیان آمار و ارقام موجود در بخش ذرت علوفه‌ای در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: منطقه ورامین در تولید محصولاتی نظیر ذرت علوفه‌ای از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی افزود: کمبود منابع آبی اجازه نمی‌دهد تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی شهرستان به نحو مطلوبی استفاده شود اما باوجوداین کمبودها، سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در ورامین تغییر نکرده است.

ذرت علوفه ای کراپ

کشت ذرت علوفه‌ای در پنج هزار هکتار از اراضی ورامین

تاجیک ادامه داد: هم‌اکنون بیش از پنج هزار هکتار از اراضی قابل‌کشت شهرستان ورامین به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص پیداکرده است و در این راستا شاهد رونق این بخش از کشاورزی ورامین هستیم.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار به‌طور میانگین در هر هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای، بیش از ۵۰ تن از این محصول برداشت می‌شود و بدین ترتیب باید شاهد برداشت بیش از ۲۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای در این منطقه باشیم.

تاجیک عنوان کرد: اگرچه امسال کمبود شدید منابع آبی، مشکلاتی برای کشاورزان به وجود آورد اما پیش‌بینی می‌کنیم میزان محصول قابل‌برداشت در این بخش تغییر نکند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: هم‌اکنون برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان ورامین آغازشده و برای مصرف به واحدهای دامپروری شهرستان ارسال می‌شود.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.