خانه » اخبار و رویدادها » خرید تضمینی محصول جو از کشاورزان ورامین آغاز شد

خرید تضمینی محصول جو از کشاورزان ورامین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز خرید تضمینی محصول جو کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی محصول جو کشاورزان منطقه به قیمت هر کیلوگرم ۹ هزار و ۲۰۰ ریال انجام می شود.

محمدحسین تاجیک روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز فصل برداشت محصول جو از مزارع شهرستان ورامین، تعاونی های روستایی ورامین توسط سه مرکز در مناطق مختلف شهرستان اقدام به خرید تضمینی محصول جو کشاورزان می کنند.

وی گفت : خرید تضمینی محصولات کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان، ایجاد تعادل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان ورامین زیر کشت محصول جو رفت که پیش بینی می شود از این مزارع بیش از ۴۲ هزار تن محصول جو برداشت شود.

تاجیک گفت: با توجه به بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، میزان برداشت محصول جو در هر هکتار از چهارهزار تن سال گذشته به چهار هزار و ۲۰۰ تن در سال زراعی جاری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت محصول گندم از سطح مزارع ورامین گفت: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی امسال هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۱ هزار و ۸۰۰ ریال است.

وی سطح زیر کشت محصول گندم در ورامین را بیش از ۱۱ هزار هکتار اعلام کرد.

شهرستان ورامین دارای ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که از این میزان به دلیل کمبود منابع آبی تنها ۴۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می رود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.