خانه » اخبار و رویدادها » شهید آوینی هنرش را در خدمت انقلاب به کار گرفت/ بسیاری از مدیران کشور مسائل فرهنگی را رها کرده اند

شهید آوینی هنرش را در خدمت انقلاب به کار گرفت/ بسیاری از مدیران کشور مسائل فرهنگی را رها کرده اند

mahmoodi

امام جمعه موقت ورامین گفت: جای تأسف است که برخی عملکردهای غلط فرهنگی، هنر را به ابتذال کشید و در حوزه های مختلف برخی هنرمندان خیانت های بزرگی کردند اما خوشبختانه امثال آوینی ها نشان دادند که هنر متعهدانه و هنرمند مومن و انقلابی مقبولیت و ماندگاری دارد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی و شهید محمد خیابانی اظهار داشت: یاد روحانی شهید محمد خیابانی و شهید امیر صیاد شیرازی را گرامی می داریم، بزرگانی که ایران اسلامی مدیون خون های مطهر آنان است و بر همه ملت ایران فرض می باشد که پاسدار این خون ها باشند.

شهید صدر با بینش بلند اسلامی خود آثار ارزشمندی به جای گذاشت

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر افزود: شهید آیت الله سید محمد باقر صدر به همراه خواهر بزرگوارشان شهیده بنت الهدی به دست مزدوران رژیم صدام غریبانه به شهادت رسیدند و مانند مادر بزرگوارشان مخفیانه به خاک سپرده شدند.

وی ادامه داد: شهید صدر با بینش بلند اسلامی و قلم ارزشمند و تفکرات ناب خود آثار ارزشمندی را به جا گذاشت و ایشان درباره امام خمینی(ره) سخنان و حرف های بلندی را بیان کردند که از جمله آنها فرمودند که در امام خمینی ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب شد.

شهید آوینی هنرش را در خدمت انقلاب به کار گرفت

محمودی در ادامه به سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهید آوینی هنرش را در خدمت انقلاب به کار گرفت و در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد به همین خاطر سالروز شهادت وی به نام روز هنر اسلامی نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: افراد مدعی هنر در طول تاریخ زیاد بوده اند ولی چه کسی ماندگار بوده و امروز نیز باید هنرمندان کشور در تمام عرصه های هنری در این چارچوب حرکت کنند و از خودشان اثرات ارزشمند به جای گذارند.

محمودی عنوان کرد: جای تأسف است که برخی عملکردهای غلط فرهنگی، هنر را به ابتذال کشید و در حوزه های مختلف برخی هنرمندان خیانت های بزرگی کردند اما خوشبختانه امثال آوینی ها نشان دادند که هنر متعهدانه و هنرمند مومن و انقلابی مقبولیت و ماندگاری دارد.

سخنان مقام معظم رهبری تکلیف فعالان فرهنگی را سنگین تر کرد

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین تأکید کرد: مقام معظم رهبری هم با سخنان عمیق خود در جمع زائران حرم رضوی در ابتدای سال ۱۳۹۲ درباره فرهنگ، تکلیف همگان را سنگین تر فرمودند و از تمام کسانی که در سراسر کشور در زمینه های فرهنگی تلاش می کنند تقدیر داشتند و خواستند که در این عرصه فعالانه به راه خود ادامه دهند.

وی متذکر شد: یکی از مهمترین ابعاد مسائل فرهنگی، هنر است و باید انجمن های هنری با نگاه دینی و انقلابی به مسائل بنگردند و باید متولیان فرهنگی و هنری از روش های غلط و ابتذال  فاصله بگیرند ولی برخی چنان وانمود می کنند که هنر یعنی لاقیدی و بی تفاوتی نسبت به حریم های اخلاقی، به همین خاطر در برخی همایش های هنری قیافه های آنچنانی به خود می گیرند ولی شهید آوینی نشان داد که باید مومنانه عمل کرد.

بدحجابی ها به دلیل غفلت از بهداشت روح و روان است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت محمد بن زکریای رازی و توجه هرچه بیشتر به سلامت روح و روان در جامعه اظهار داشت: بهداشت روح مورد غفلت بسیاری از افراد قرار گرفته و برخی از رفتارهای ناصواب اخلاقی و آلودگی های اجتماعی مانند بدحجابی ها به دلیل غفلت از بهداشت روح و روان است.

وی افزود: آن هایی که ماهواره را به خانه خود می برند، بهداشت روحی خانواده خود را در معرض تهدید قرار داده اند و آن های که محیط صنفی و جامعه را با بدحجابی ها آلوده کردند، بهداشت روحی خود را در معرض خطر قرار می دهند.

محمودی ادامه داد: با توجه به وظیفه نهادها و مجموعه های بهداشتی باید به صراحت عرض کرد که وضع برخی مراکز درمانی و مطب های پزشکان قابل قبول نیست و چگونه برخی پزشکان به خود اجازه می دهند که نوامیس مردم را اینگونه در معرض نمایش نامحرمان قرار دهند و چرا در برخی مراکز درمانی نظارت و مدیریت کافی وجود ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه ورامین در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از عدم توجه کافی مسئولان به مسائل فرهنگی بیان داشت: بسیاری از مدیران مسائل فرهنگی را رها کرده اند و بسیاری از مردم نسبت به رخنه های فرهنگی احساس خطر می کنند اما مسئولان در این زمینه سستی کرده و توجه لازم را ندارند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.