خانه » اخبار و رویدادها » آیت‌الله محمودی: استقامت و ایستادگی از ویژگی های ارزنده مسلمانان است

آیت‌الله محمودی: استقامت و ایستادگی از ویژگی های ارزنده مسلمانان است

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در یادمان شهدای شرق کارون اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهمی جهت گیری فرهنگی و اهمیت حفظ و حراست از ارزش های دفاع مقدس را تبیین کردند.

این مسئول افزود: رهبری در پیام نوروزی شان بر روی مقوله فرهنگ تأکید بسیار داشتند و حقیقتا سخنان رهبری در یادمان شهدا چشم انداز فرهنگی کشور را تببین کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود تأکید داشتند که از آنجایی که نظام اسلامی متکی به ایمانها و عواطف مردم است، در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که می توان در مقابل همه قدرتهای مادی جهان از خود دفاع و همچنین می توان طرف مقابل را وادار به اظهار عجز کند.

محمودی اضافه کرد: عزت و عظمت امروز کشور مرهون ایثارگری های شهدای دفاع مقدس می باشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند است، به برکت مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی است زیرا در جنگ تحمیلی یک دنیا در مقابل ایران ایستاد و انواع تحریم ها، فشارهای اقتصادی و تهاجم نظامی علیه این ملت صورت گرفت اما ایران اسلامی ایستاد و یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: اگر امروز استکبار از ملت و کشور ما وحشت دارد به دلیل خون شهدا و ایثار و رشادت آن جان برکفان و ایثارگران است که اگر شهیدان به میدان رزم نمی‌رفتند، دشمنان حاضر نبودند خاک ما را رها کنند و باید دانست که شهدا سند افتخار کشور اسلامی هستند و هیچگاه نباید آن را از یاد ببریم.

وی ادامه داد: شهدا کسانی هستند که با لبیک گفتن به فرمان رهبر و مقتدایشان از با ارزش ترین سرمایه انسانی که جانشان بود گذشتند تا امروز جامعه در آسایش و امنیت کامل به سر ببرد و وظیفه ما در قبال شهدا و یادگاران آنان بسیار سنگین است.

محمودی بر لزوم انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده تاکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم  فرهنگ جبهه و شهادت را به نسل جوان انتقال داده تا کشور از گزند دشمنان محفوظ بماند و نسل جوانی که آینده سازان مملکت هستند باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شده تا بتوانند با تهدیدات فرهنگی در قالب جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

این مسئول بیان داشت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس بین تمام اقشار مختلف مردم سعی و تلاش و همت بیشتری شود، لذا برای عملی شدن این مهم باید صاحبان اندیشه و اصحاب قلم در راستای مطرح شدن مسائل ارزشی در جامعه سعی و تلاش مضاعفی کنند.

وی با بیان اینکه بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم، عنوان کرد: قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود و اگر تک تک آحاد جامعه در هر سمت و جایگاهی که هستند از شهدا الگو بگیرند و هرکس به نحوه احسن در جایگاه خود تلاش کند، به هدف والا و نهایی شهدا نزدیک می شود.

امام جمعه ورامین گفت: امروز جوانان این مرز و بوم الگوهایی نظیر شهدای انقلاب اسلامی را دارند و تا زمانی که چنین الگوهای بزرگی در جامعه وجود دارد، نباید نوجوان و جوان ما به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کند و امروز جوانان و نوجوانان باید با فرهنگ دفاع مقدس و شجاعت و سلحشوری های شهدای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند که این وظیفه مسئولین و خانواده ها است که زمینه این ارتباط را فراهم کنند.

این مسئول اضافه کرد: اگر در انتقال ابعاد مختلف دفاع مقدس به نسل امروز و ثبت آن برای آیندگان کوتاهی شود، در آینده نسل جوان پاسخ سوالات خود را در مورد دفاع مقدس از افرادی می گیرد که دفاع مقدس را درک نکرده اند و این بسیار خطرناک است.

وی با تاکید بر این که دفاع مقدس برای همیشه باقی خواهد بود و پایانی در آن وجود ندارد، بیان داشت: استقامت و ایستادگی از ویژگی های ارزنده مسلمانان است که ایران اسلامی به سبب چنین افتخاراتی در مقابل حربه ها و تلاش های دشمنان با قدرت بر پای خود ایستاده است.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.