خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین:همه باید وارد میدان امر به معروف شوند/ مسئولین فرهنگی در روز قیامت مورد سوال قرار می گیرند

امام جمعه ورامین:همه باید وارد میدان امر به معروف شوند/ مسئولین فرهنگی در روز قیامت مورد سوال قرار می گیرند

امام جمعه ورامین: منشاء بیشتر مشکلات بی‌تقوایی است

امام جمعه ورامین گفت:‌ برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار داشت:‌ دین مبین اسلام  الگوها و شاخص‌ های ‌متعددی ‌ارائه داده و انسان ها را به پیروی از سیره عملی و نظری آنان دعوت کرده است و انسان با ایمان با تاسی از سیره این شخصیت ها می تواند راه نجات و سعادت خود را طی کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) را می توان الگوی کامل یک زن مسلمان دانست که در هر زمان و مکانی حاضر نشد اصول و ارزش های اسلامی را فراموش کند و همین علت باعث جاودانگی این شخصیت برجسته تاریخ اسلام شد و امروز تمام زنان مومنه و با فضیلت باید با اقتدا به این بانوی با کرامت همواره در حفظ حجاب و ارزش های اسلامی خود کوشا باشند.

این مسئول اضافه کرد:‌ همه تعاریف و تعابیر رسول اکرم(ص) از حضرت زهرا (س) نشات گرفته از شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و جایگاه ویژه آن حضرت نزد خداوند سبحان است و فاطمه(س) کسی بود که پیغمبر در وصفش فرمود فاطمه نورچشم من است و همه ما باید به وجود چنین شخصیتی افتخار کنیم و محبت و دوست داشتن فاطمه بر همه ما لازم است.

عدم وحدت مسلمانان باعث سوءاستفاده دشمنان شده است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وحدت در عصر حاضر اظهار داشت: یک سوم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می دهند و بر اساس این ظرفیت باید مسلمانان حرف اول را در دنیا بزنند ولی متأسفانه استکبار بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا کرده اند.

محمودی اضافه کرد: امروز دشمنان دین اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در بین مسلمانان هستند که با کمال تاسف تا حدودی هم موفق شده اند و هر روز شاهد تخریب و ویرانی و کشتار در کشورهای مسلمان از جمله مصر، عراق، سوریه و لبنان هستیم که دشمنان با دنبال کردن این موضوع در تلاش هستند تا از گسترش بیداری اسلامی در جهان ممانعت به عمل آورند.

وی تأکید کرد: وهابیت به دنبال ریشه کن کردن مکتب اهل بیت است و در این راه از ابزارهای مختلف استفاده می کند اما قطعا با بیداری و بصیرت شیعیان در این راه نیز شکست خواهند خورد و هرچه وهابیت سعی در منزوی کردن شیعیان در جهان دارد، ما شاهد گسترش فرهنگ اهل بیت در اقص نقاط جهان هستیم.

امر به معروف و نهی از منکر از ضروری ترین نیازهای جامعه اسلامی است

خطیب نماز جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت آمر به معورف و ناهی از منکر اظهار داشت:‌ قطعا یاد و راه شهید خلیلی ها که این واجب فراموش شده را احیا کردند هیچگاه از ذهن و یاد ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی گفت: امر به معروف ونهی از منکر نشان دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اساسی ترین راه تحکیم بنیان های فرهنگی می باشد و هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است.

این مسئول گفت: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

کارکرد مسجد در سال اقتصاد و فرهنگ دو چندان است

به گزارش خبرنگار مهر، معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ورامین که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه سخن می گفت با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره (س) شخصیتی کامل است که در بعد فردی، خانوادگی، عبادی، اجتماعی و دیگر ابعاد الگو و اسوه می باشد که این جهات شامل همسرداری، تربیت فرزند و مادر بودن، عبادت و بندگی خدا، صداقت و راستی در زندگی، حیا و عفت و پاکی، علم و حکمت، صبر و استقامت، عدالت و تقوا است.

حجت الاسلام مصطفی دین پرور ادامه داد: حضرت زهرا(س) همزمان با وظایف دینی و خانوادگی به هنگام ضرورت حضوری تاثیرگذار در عرصه های سیاسی و اجتماعی جامعه داشتند و زنان ایران اسلامی با تاسی از حضرت فاطمه سلام الله علیها در طول تاریخ مبارزات دروان استبداد، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تحمل شرایط دشوار در مبارزات حضوری گسترده و موثر داشتند.

دین پرور تأکید کرد: سیره آن حضرت در اطاعت پذیری از مقام امامت و ولایت همچون مقام نبوت به عنوان اولین مشخصه رفتار سیاسی ایشان است و حضرت زهرا (س) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود می دانست.

وی با بیان اینکه داشتن حجاب با حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی در تعارض نیست بیان داشت: مسئله حجاب جز مسایل ضروری در قرآن کریم و سیره ائمه و حضزت زهرا(س) است و زن مسلمان می تواند با رعایت آن در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد مسجد در شرائط حاضر اظهار داشت: مسجد پایگاه اجتماعی اسلام و نهاد هویت دینی مسلمانان است، البته تاریخ نشان می دهد که این مکان تنها محل عبادت نبوده، بلکه مسجد، پایگاه مبارزات سیاسی اجتماعی، مکان برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و ذکر و دعا، دانشگاه عمومی مسلمانان و محل تعلیم و تربیت، محل تصمیم گیری و قضاوت، مرکز فرماندهی لشکریان و بسیج نیروها، مکان اجرای حدود اسلامی، فضای ایراد خطابه ها و سخنرانی های موثر و ماندگار و محل جمع آوری کمک های مردمی به گرفتاران و بیچارگان بوده است.

وی گفت: در طول انقلاب اسلامی همواره مساجد آغاز و پایان تظاهرات ملت مسلمان بوده است، روشنگری و هدایت مردم هم از مساجد صورت می گرفت، وحدت امت اسلامی که عمده ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده در مساجد و با رهبری روحانیت صورت پذیرفت.ن کارشناس مذهبی تأکید کرد: مقام معظم رهبری با توجه به بینش عمیقی که در مسایل دارند، به اهمیت مساجد در این برهه از زمان به‌عنوان بهترین پایگاه در برابر حملات ناجوانمردانه دشمن اشاره کرده و به این نکته تأکید می‌کنند که ساخت مسجد باید در صدر مهم‌ترین فعالیت‌ها قرار بگیرد، زیرا نه تنها به وسیله مسجد می‌توان از ارزش‌ها و باورهای خودمان در برابر دشمن دفاع کنیم، بلکه به وسیله مساجد در سال اقتصاد و فرهنگ می‌توانیم به باورهای کفرآمیز آن‌ها حمله و آن‌ها را رسوا کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.