خانه » اخبار و رویدادها » خون شهید خلیلی برخی را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد

خون شهید خلیلی برخی را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد

امام جمعه موقت ورامین گفت: سکوت برخی مسئولان مایه تأسف است، چرا باید کسی که به خاطر احیای ارزشهای الهی و اسلامی مورد ضرب و شتم عده ای اراذل و اوباش قرار می گیرد، مورد غفلت مسئولان باشد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم توجه کافی مسئولان به آمرین به معروف و ناهیان از منکر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهمی که در مشهد مقدس ایراد کردند به رخنه های فرهنگی موجود در کشور اشارات زیبایی داشتند که به نظر می رسد یکی از رخنه های فرهنگی کنونی، عدم توجه مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: آیات متعددی در قرآن کریم به اهمیت و توجه مسلمانان به این دو واجب الهی اشاره داشته است و ائمه معصومین نیز پیروان خود را به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سفارش کرده اند.

وی ادامه داد: بر اساس تعالیم حیات بخش اسلام و اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسئولان و مردم است و باید هر کس در هر جایگاهی به وظائف قانونی و شرعی خود عمل کند.

محمودی اضافه کرد: در فرمایشات ائمه اطهار و مقام معظم رهبری آمده است که در جامعه ای که امر به پاکی ها و فرائض دینی وجود نداشته باشد، باعث رشد جرائم در آن جامعه می شود و مقام معظم رهبری در مشهد مقدس سخنان مهمی را ایراد کردند و اشاره داشتند که دشمن امروز حمله فرهنگی خود را انجام داده است.

شهید خلیلی هیچگاه از هدف و آرمان خود کوتاه نیامد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید همه وارد صحنه شوند، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: امر به معروف ونهی از منکر نشان دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اساسی ترین راه تحکیم بنیان های فرهنگی می باشد و هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است.

محمودی تأکید کرد: شهید علی خلیلی در راه اخیای امر به معروف و نهی از منکر صدمات فراوانی را متحمل شد و بیش از دو سال با درد و رنج بیماری ساخت اما هیچگاه از هدف و آرمانش کوتاه نیامد.

خون شهید خلیلی برخی را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد

این مسئول متذکر شد: متأسفانه برخی مدیران و مسئولان کشور در این زمینه کوتاهی کردند و سکوت برخی مسئولان مایه تأسف است و چرا باید کسی که به خاطر احیای ارزش های الهی و اسلامی مورد ضرب و شتم عده ای اراذل و اوباش قرار می گیرد، مورد غفلت مسئولان باشد.

وی یادآور شد: قطعا یاد و راه شهید خلیلی ها که این واجب فراموش شده را احیا کردند هیچگاه از ذهن و یاد ملت ایران پاک نخواهد شد و انشاءالله خون مطهر این شهید باعث خواهد شد که برخی از خواب غفلت بیدار شده و نسبت به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

محمودی افزود: امید است فریضه امر به معروف ونهی از منکر از فروعات دین مبین اسلام است مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار بیگرد زیرا این فریضه الهی ضامن بقا و سعادت نظام اسلامی خواهد بود.

شهید خلیلی از مربیان موسسه بهشت تهران ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ در حین بازگشت از هیئت به همراه چند نفر از دانش آموزان خود، به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت، وی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از ۱۵ دقیقه در خون خود می‌غلتید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.