خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین: ناامید کردن مردم مذموم است

امام جمعه ورامین: ناامید کردن مردم مذموم است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ،  آیت‌الله سیدمرتضی محمودی‌گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند حشر و نشر ما را در صف متقین قرار دهد و توفیق انجام وظایف اخلاقی و اجتماعی به همه مرحمت کند.

سبک زندگی اسلامی/ اهمیت صبر

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) اظهار داشت: اگر ما مضمون همین یک حدیث را در حافظه خود بسپاریم مسلماً عاقبت به خیر خواهیم بود، ایشان چند نصیحت به یکی از شیعیان کردند که نخستین نصیحت حضرت این بود که «صبر را متکای خود قرار بده.»

امام جمعه ورامین تصریح کرد: خداوند در سوره آل عمران پنج صفت متقین را بیان می‌کند که نخستین آن‌ها صبر است، صبر در تمام زندگی انسان اهمیت دارد، صبر فقط در مریضی، تنگدستی و سختی نیست، فرد ثروتمند هم باید صابر باشد، ثروت را در راه نامشروع مصرف نکند.

وی در ادامه بیان داشت: فرد ثروتمند هم باید ثروت خود را در جایی مصرف کند که آن خدای ثروت دهنده هم راضی باشد، راه مورد پسند مصرف ثروت فراوان است، اگر این کار را انجام دهیم رضای خدا، بنده خدا و نیز نفس خود را هم کسب کرده است.

امام جمعه ورامین اضافه کرد: در حال حاضر ثروتمندانی داریم که در همین منطقه ورامین خانه سازی می‌کنند برای افراد بی‌بضاعت و ناتوان، خوب افرادی هم داریم که از این‌ها پولی برای کار خیر تراوش نمی‌شوند.

آیت‌الله محمودی افزود: خداوند صابران را دوست دارد و به آن‌ها بشارت می‌دهد.

ما هرچه داریم از فاطمه (س) و فرزندان فاطمه (س) است

آیت‌الله محمودی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ایام شهادت بانوی مجله‌ای است که ما هرچه داریم از او و از فرزندان او داریم، آن فاطمه‌ای که وقتی خدمت پدرش رسول خدا (ص) می‌رسید بر حسب روایات رسول (ص) از جا بلند می‌شد پیشانی فاطمه (س) را می‌بوسید و او را با کمال عزت و احترام سر جای خود می‌نشاند.

این مسئول تصریح کرد: آن زهرایی که بعد از رحلت رسول اکرم (ص) از خدای خویش طلب مرگ خود را می‌کرد، بر یک زن جوان ۱۸ یا حداکثر ۲۱ ساله بنا بر اختلاف روایات که چهار بچه کوچک دارد که فرزند بزرگش ۶ یا ۷ سالش است، شوهری مانند علی ابن ابیطالب (ع) دارد که تنها مرد میدان جنگی که جواب دشمنان اسلام را داد علی (ع) بود، طلب مرگ کند.

انسان از بیان تهمت‌های وهابیون به علی (ع) شرم دارد

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین تصریح کرد: اهل بیت علیهم‌السلام چه مردم عزت بدارند و چه ندارند عزیزند اما ما ببینیم، در سرزمین حجاز چه بر علی (ع) روا داشتند، قبور فرزندانش گنبد و بارگاه داشت اما با خاک یکسان کردند، البته ظلم و ستم پایان دارد، ممکن است مقداری طول بکشد اما پایان دارد اما عدل همیشگی است.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی خاطرنشان کرد: انسان متاسف است سرزمین وحی و نزول قرآن به این شکل به حضرت امیرالمومنین (ع) نگاه شود، انسان از بیان تهمت‌های وهابیون به علی (ع) شرم دارد.

بحران‌های موجود در جهان

امام جمعه موقت ورامین ضمن اشاره به بحران سوریه و اوکراین و … اضافه کرد: الان در دنیا فقط تجاوز و تعدی است، نامی از حق نیست.

هدف چپ و راست باید یکی باشد

امام جمعه ورامین برخی تفرقه‌افکنی‌ها در جامعه را مورد مذمت قرار داد و عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بود، امروز هم نیاز به همین وحدت و اتحاد داریم.

این شاگرد امام خمینی (ره) و آیت‌الله گلپایگانی افزود: خوب اصطلاحات راست و چپ را برخی در جامعه مطرح می‌کنند، مانعی هم نیست، اما عزیزان چه راست چه چپ همه باید یک هدف داشته باشند، همه یک هدف، وحدت و هدف الهی و تبعیت از رهبری و استقامت در برابر دشمن، این‌ها عوامل پیروزی است، اگر این طور باشد خداوند هم قطعاً پیروز خواهد کرد.

ناامید کردن مردم مذموم است

آیت‌الله محمودی گلپایگانی به ترویج یاس و نا امیدی توسط دشمنان در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج یاس و ناامیدی به جد مذموم است، دشمنان و منافقان ناامیدی را ترویج می‌کنند، در داخل هم عده‌ای نا آگاه و یا بعضاً معاند هستند که مردم را وسوسه می‌کند و گرانی و کمبود را بهانه قرار می‌دهند، خوب کجای دنیا گرانی نیست.

زمانی که متحدین در کشور ما بودند عده‌ای از مردم از گرسنگی می‌مردند

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: این گرانی‌ها برطرف می‌شوند، برخی از شما آن زمان نبودید اما بنده بودم، زمانی که متحدین در ایران بودند برخی مردم از گرسنگی می‌مردند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی گفت: امروز بحمدالله وسعت رزق است بله مشکلات داریم اما کسی از گرسنگی نمرده است، نخواهد هم مرد، آن روز متحدین کشور را اشغال کردند، امروز هم همان متحدین ما را تحریم می‌کنند اما مستقل هستیم، مشکلاتمان هم حل خواهد شد، باید به فکر خویشان و مستمندان باشیم، خدا هم یاری خواهد کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.