خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » همایش فاطمیون با حضور دکتر عصام العماد روحانی وهابی شیعه شده در جوادآباد برگزار شد

همایش فاطمیون با حضور دکتر عصام العماد روحانی وهابی شیعه شده در جوادآباد برگزار شد

IMG14561699

دانشمند بزرگ شیعی گفت: وهابیت از شخصیت حضرت زهرا(س) می ترسد و آنها جرات توهین به حضرت زهرا(س) ندارند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ظهر پنجشنبه همایش فاطمیون با حضور دکتر عصام العماد روحانی وهابی شیعه شده، امام جمعه جوادآباد، امام جمعه موقت ورامین، جمعی از مسئولان و نخبگان و فرهنگیان منطقه در مسجد اعظم جوادآباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید حسین حسینی اظهار داشت: وهابیون بر این باورند که مسلمانان طی قرون، از آئین اسلام منحرف شده و در دین خدا بدعت‌هایی نهاده اند که با شرع اسلام مخالف است و بر این اساس باید از اصولی که پیامبر(ص) تعیین کرده، پیروی کرد.

امام جمعه جوادآباد افزود: این گروه به اسم اسلام در برخی کشورهای اسلامی مانند پاکستان، عراق، سوریه و اخیرا نیز در لبنان قتل های فراوانی انجام می دهند که متاسفانه القاعده و طالبان و سایر گروه های اینچنینی از وهابیون تبعیت می کنند.

وی با اشاره به تلاش محمد بن عبدالوهاب برای ریشه کن کردن نمادهای اسلامی تصریح کرد: محمد بن عبدالوهاب از طریق بریتانیا مأمور شد تا نمادهای اسلامی را از بین ببرد و حتی عبدالوهاب مأموریت یافت که خانه کعبه را پس از تخریب قبرستان ابوطالب ، مقبره حضرت خدیجه و قبرستان بقیع،منهدم کند زیرا معتقد بود که با این کار به مبارزه با شرک و انحراف اسلام می پردازد در حالی که وهابیت خود بزرگترین انحراف اسلام است.

حسینی تأکید کرد: فرقه وهابیت تأسیس شده استعمار انگلیس و بریتانیای کبیر است که یکی از آثار این فرقه، تخریب قبور است ولی به طور کلی هدف این فرقه، اختلاف افکنی بین مسلمان و برادر کشی است که امروزه در کشورهای اسلامی نظیر مصر، تونس، بحرین، عراق، سوریه، پاکستان و… شاهد آن هستیم.

در ادامه دکتر عصام العماد در سخنانی با تبیین ویژگی های حضرت زهرا(س) اظهار داشت: بنده پس از تشرف به مذهب حقه تشیع تصمیم گرفتم تا چهره حضرت زهرا(س) را برای بسیاری از مسلمانان جهان که اکنون به دلیل تبلیغات وهابیت با این بانوی بافضیلت آشنایی کمی دارند را نمایان کنم.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: بنده در یکی از کتاب هایم این تحلیل را مطرح کردم که در تمامی شورش های دنیا مثل شورش ۱۹۱۷ شوروی، شورش ۱۹۵۲ مصر که ملک فاروق را ساقط کردند، شورش ۱۹۶۲ یمن  که با توپ به خانه محمد البدر حمله کردند به خانه رهبران واقعی شورش می شود و در زمان حضرت زهرا(س) نیز به خانه رهبر شیعیان یعنی امام علی(ع) حمله ور شدند.

وی ادامه داد: چرا بعد از رحلت رسول اکرم(ص) به خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) حمله و سعی شد از این دو بزرگوار به زور بیعت گرفته شود، دلیل این بود که خلیفه می دانست رهبر واقعی امت این بزرگواران هستند.

عماد اضافه کرد: وهابیت و نیز برادران اهل تسنن می گویند بعد از رسول اکرم(ص) چهار خلیفه  وجود داشتند در حالی که رسول اکرم(ص) و نیز تورات، انجیل آمده بعد از رسول(ص) ۱۲ خلیفه است، این مطلب را بسیاری از کتب معتبر اهل تسنن ذکر کرده اند و حال ما باید از رسول(ص) مبانی فکری و عقیدتی را کسب کنیم یا از علمای وهابیت که مسلما در جواب باید از نبی مکرم اسلام نام ببریم.

شخصیت حضرت زهرا(س) در جامعه وهابی بسیار جالب توجه است

وی با شرح ضعف وهابیت در نادیده گرفتن حضرت زهرا(س) و رجوع آنها به بدل سازی در مورد ایشان گفت:  درباره حضرت فاطمه زهرا (س) هم این بدل سازی ایجاد شد و وهابیون عایشه را جایگزین حضرت زهرا (س) کردند.

وی ادامه داد: من معتقدم که  وهابیون در این مسئله به علت همان خوشایند غلط انسان که بدلسازی و عشق به شخصیت های ساختگی است، سوء استفاده کردند و به جای حضرت فاطمه(س) عایشه را به جهان اسلام معرفی کردند.

وی سپس با بیان مطالبی از مناظره با الشیخ عثمان الخمیس شاگرد شخص دوم عربستان و از علما و مناظره کنندگان بزرگ وهابی  گفت: این شیخ وهابی در جایی از مناظرات گفت عیب در فاطمه است نه در ابوبکر و سپس از هیبت فاطمه(س) ترسید و یک شب با دخترش به تلویزیون آمد و گفت اسم دختر من فاطمه است.

این دانشمند شیعی گفت: ببینید جایگاه و شان فاطمه(س) حتی در عالم وهابیت به قدری است که این شیخ وهابی از تزلزل جایگاه خود در بین وهابیون پس از بیان آن توهین ترسید و دخترش را به تلویزیون آورد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.