خانه » اخبار و رویدادها » درخشش دانش آموزان ورامینی در عرصه‌های علمی/ بازدید مردم از ۳۵ اختراع دانش آموزی

درخشش دانش آموزان ورامینی در عرصه‌های علمی/ بازدید مردم از ۳۵ اختراع دانش آموزی

رئیس آموزش و پرورش ورامین با اشاره به درخشش دانش آموزان این شهرستان در عرصه‌های علمی گفت: امید می رود روز به روز این افتخارات افزایش یابد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر،  عصر امروز مجتبی عرب عامری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش آموزان ورامینی اظهار داشت: امروز حمایت از نخبگان علمی کشور وظیفه همه مسئولان و مدیران اجرایی نظام اسلامی است و اداره آموزش و پرورش ورامین به عنوان متولی آموزش و تربیت دانش آموزان، تمام توان خود را برای حمایت از نخبگان دانش آموز به کار خواهد گرفت.

وی افزود: بحث تولید علم یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که با تلاش و کوشش دانشمندان کشورمان در سالهای اخیر، رشد علمی خوبی در جامعه بوجود آمده است  و یکی از راه هایی که می تواند به معلمان در امر آموزش و تعلیم و تربیت کمک کند، توجه به نخبه پروری است، با توجه به گسترش علم و دانش و فناوری های نوین آموزشی، لازم است معلمان نیز از روشهای جدید علمی و آموزشی بهره مند شوند.

این مسئول عنوان کرد: به گقته مقام معظم رهبری، رسیدن یک جامعه به سرافرازی، رفاه، غنا، پیشرفت علمی، شجاعت، خردمندی، آزادگی و عقلانیت، در گرو آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و بخش عمده ای از این وظیفه بسیار مهم نیز برعهده معلمان است.

عرب عامری با بیان اینکه این دانش آموزان نیاز به حمایت همه جانبه دارند تا راه برای پیشرفت و موفقیتشان همچنان باز بماند بیان داشت: حمایت های مسئولان از این دانش آموزان قطعا آینده درخشانی را برای این عزیزان و خانواده هایشان رقم خواهد زد.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: امروز حمایت از دانش آموزان کشور وظیفه همه مسئولان و مدیران اجرایی نظام اسلامی است و اداره آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش و تربیت دانش آموزان، تمام توان خود را جهت حمایت از نخبگان دانش آموز به کار خواهد گرفت.

عرب عامری تأکید کرد: هر ساله دانش آموزان مقاطع مختلف که نمرات بالایی دارند زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان تهران آزمون ورودی به مدارس استعدادهای درخشان را می دهند که با توجه به اعلام نیاز مدارس، دانش آموزان برتر در این آزمون ها به مدارس استعدادهای درخشان راه پیدا کرده و می توانند بنا بر ضوابط و قوانین موجود در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

وی یادآور شد: خوشبختانه طی چند سال گذشته شاهد افتتاح مدارس استعدادهای درخشان در سطح شهرستان های قرچک و پاکدشت بوده ایم، ولی دانش آموزان این آموزشگاه با توجه به شناختی که نسبت به فضا و کادر این آموزشگاه داشتند علاقه مند به ادامه تحصیل در این مدرسه بوده و از راه های دور همچون پاکدشت و قرچک به این مدرسه می آیند.

این مسئول با تقدیر از دانش آموزان ورامینی که در المپیادهای علمی و جشنوارهای مختلف صاحب رتبه های برتر شدند، اظهار داشت: با تلاش فرهنگیان و دانش آموزان منطقه ورامین، این شهرستان همواره در المپیادهای علمی و جشنواره هایی نظیر خوارزمی صاحب رتبه شده است که جای خوشحالی و مسرت دارد.

وی با اشاره به موفقیت های علمی دانشمندان کشورمان در انرژی هسته ای و نانوتکنولوژی یادآور شد: همه این پیشرفت ها در سایه توکل به خدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه به تحقیق وپژوهش به دست آمده و لازم است دانش آموزان با این موفقیت های علمی ارزنده دانشمندان کشورمان بیشتر آشنا شوند.

در این نمایشگاه ۳۵ اختراع برتر دانش آموزان ورامینی در مرکز استعدادهای درخشان ورامین در معرض دید عموم قرار گرفته است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.