خانه » اخبار و رویدادها » جشن تکلیف دختران دانش آموز ورامین برگزار شد

جشن تکلیف دختران دانش آموز ورامین برگزار شد

همزمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) ، جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی شهرستان ورامین برگزار شد.

در این مراسم که روز شنبه در مسجد جامع شهر خیرآباد ورامین برگزار شد، بیش از یک هزار دانش آموزان دختر ورود خود را به سن تکلیف جشن گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش ورامین در این مراسم گفت: سن تکلیف نوید بخش شروع تکامل بندگی است تا مخلوق در راه رسیدن به خالق خود کوشا باشد.

مجتبی عرب عامری گفت: امروز برای دانش آموزان عید بزرگ رسیدن به مرحله جدیدی از زندگی است و آنان از نظر جسمی و روحی به حدی رسیده اند که مکلف شده اند تا تکالیف الهی را انجام دهند.

وی افزود: امروز فرایض دینی به دانش آموزان دختر واجب می شود و این توفیق بزرگی است که خداوند به آنان عطا کرده و لازم است تا دختران بیش از پیش با دستورات دینی آشنا شوند.

عرب عامری بیان داشت: برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاکم شود.

مدیر آموزش و پرورش ورامین گفت: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی می باشند که باید با تأسی از رفتارهای اجتماعی ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اعمال بندگان نزد خداوند برپایی نماز است زیرا نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خداوند است و اگر از همین امروز دانش آموزان در عمل به فرایض و واجبات خود تلاش کنند هیچگاه اسیر شیطان نخواهند شد.

در پایان این مراسم معنوی دانش آموزان نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کرده و رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.