خانه » اخبار و رویدادها » ضرورت تهیه بانک اطلاعات جامع شهیدان در ورامین

ضرورت تهیه بانک اطلاعات جامع شهیدان در ورامین

IMG14433739

در جلسه ستاد هماهنگی روز شهید بر تهیه بانک اطلاعات جامع از شهیدان، ایثارگران و خانواده معظم آنان تأکید شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، محسن خوانساری در جلسه ستاد هماهنگی روز شهید با اشاره به جایگاه شهدا و جانبازان در نظام اسلامی اظهار داشت: ایثارگری‌های شهدای گرانقدر انقلاب و جانفشانی‌های خالصانه آنان باعث عظمت انقلاب اسلامی و ایجاد بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان شده است.

فرماندار ورامین افزود: شهدا، پشتوانه معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با گذشت زمان، ارزش، اهمیت و جایگاه رفیع آنان برای آحاد جامعه بیشتر نمایان می شود و انتقال رشادت‌های شهدا که در راستای حفظ آزادی و استقلال ملت جان خود را فدا کردند بهترین و کارسازترین قدرت نرم در برابر هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان است.

وی ادامه داد: فضیلت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز اگر در کشور امنیت و عزت و شرف وجود دارد، به واسطه دستاوردهای انقلاب اسلامی است که لحظه‌ای از پاسداری و صیانت آن کوتاه نیامدیم.

باید زمینه آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت ایجاد شود

خوانساری اضافه کرد: باید برای نهادینه شدن فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس بین تمام اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان سعی و تلاش و همت بیشتری شود، لذا برای عملی شدن این مهم باید صاحبان اندیشه و اصحاب قلم در راستای مطرح شدن مسائل ارزشی در جامعه سعی و تلاش مضاعفی کنند.

این مسئول عنوان کرد: بزرگداشت شهدا بزرگداشت ارزش‌ها و اهداف انقلاب و اسلام است، زیرا نام شهدا و شهادت است که موجب رسوایی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا می‌شود و پاسداری از خون شهدا وظایف تک تک ماست، چون آنها برای آرامش امروز ما جان شیرینشان را از دست دادند و از مملکت خود دفاع کردند.

وی یادآور شد: مسوولین بنیاد شهید و امور فرهنگی می باید با تهیه بانک اطلاعات جامع از شهیدان، ایثارگران و خانواده معظم آنان، زمینه آشنایی بیشتر مردم و بویژه جوانان را با ابعاد مختلف زندگی آنان فراهم کرده و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سهم و دین خود را ادا کنند.

عباس برکان نیز در این نشست با اشاره به حضور رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین افزود: بی‌شک ملت فداکار و قدرشناس ایران اسلامی همواره قدردان والدین صبور و مقاوم شهیدان والامقام حماسه دفاع مقدس هستند، عزیزانی که نماد واقعی ایمان و صبر شدند و با تقدیم ثمره زندگی خود در دفاع از اسلام، وفاداری خود به انقلاب و اسلام را در تاریخ درخشان این مرز و بوم ترسیم کردند.

این مسئول گفت: شهدا کسانی هستند که با لبیک گفتن به فرمان رهبر و مقتدایشان از با ارزش ترین سرمایه انسانی که جانشان بود گذشتند تا امروز جامعه در آسایش و امنیت کامل به سر ببرد و وظیفه ما در قبال خانواده معظم شهدا و یادگاران آنان بسیار سنگین است.

وی  با بیان اینکه بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم، عنوان کرد: قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود و اگر تک تک آحاد جامعه در هر سمت و جایگاهی که هستند از شهدا الگو بگیرند و هرکس به نحوه احسن در جایگاه خود تلاش کند، به هدف والا و نهایی شهدا نزدیک می شود.

در پایان این نشست مقرر شد تا در روز بزرگداشت شهید نسبت به چاپ پوستر، تراکت و بنر و دیدار با خانواده شهدا و جملاتی در ارتباط با شهید در سربرگ مکاتبات اداری اهتمام جدی صورت گیرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.