خانه » اخبار و رویدادها » تجلیل از نویسنده زن ورامینی/ کتاب باید در زندگی مردم به یک فرهنگ تبدیل شود

تجلیل از نویسنده زن ورامینی/ کتاب باید در زندگی مردم به یک فرهنگ تبدیل شود

با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان ورامین از اشرف سرلک چشمه سلطانی نویسنده زن این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر،  محسن خوانساری در آیین تجلیل از نویسنده کتاب چهل چراغ که با حضور مسئولین شهرستان در سالن شهید رجایی ورامین برگزار شد اظهار داشت: باید کتاب را در بطن زندگی مردم شهر قرار دهیم که لازمه این کار ارتباط تنگاتنگ همه دستگاهها با مجموعه کتاب و کتابخانه ها است.

این مسئول با بیان اینکه کتاب بهترین معجزه پیامبر (ص) است و این خود حکایت از اهمیت و جایگاه کتاب در دین مبین اسلام دارد افزود: آئین مقدس اسلام فراگیری علم و دانش را برای رشد و پویایی و تعالی جامعه ضروری می داند.

وی ادامه داد: بنا بر فرموده پیامبر مکرم اسلام (ص) شخصی که در جستجوی دنیا است باید دانش فرا گیرد و هر شخصی که به آخرت دل بسته است باید از علم بهره گیرد و هر شخصی که دنیا و آخرت را با هم می‌خواهد باز هم گریزی از دانش آموزی ندارد.

این مسئول اضافه کرد: دانشگاه ها و مدارس از مراکز مهم و شاخص در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه اند که باید با توجه به حضور جمعیت هدف در آنها نسبت به برنامه ریزی دقیق به منظور ترویج فرهنگ مطالعه مفید در آنها اقدام کرد.

فرماندار ورامین، میزان تحصیلات یا سطح سواد افراد جامعه را از عوامل فرهنگی موثر بر سرانه مطالعه عنوان کرد و گفت: تعداد کتابخانه های عمومی موجود در یک جامعه، تنوع موضوعی در کتابها و نشریات منتشره، ایجاد کتابخانه های دیجیتال، تولید و پرداز موضوعات جدید و به روز جامعه، افزایش میزان دسترسی افراد جامعه به منابع مکتوب از دیگر عوامل موثر بر سرانه مطالعه یک جامعه است.

وی افزود: امروز با وجود سرعت انتقال اطلاعات از طرق مختلف از جمله مجلات، نشریات محلی و روزنامه ها و از همه مهمتر اینترنت، هیچ کدام نتوانسته اند جایگاه و اهمیتی را که کتاب برای توسعه جامعه به وجود آورده است، به وجود بیاورند.

این مسئول یادآور شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها با استفاده از بودجه و اعتبارات میسر نمی شود ، در برخی از مناطق کشور کتابخانه های مدرنی احداث شده ولی با اقبال عمومی مردم مواجه نشده اند، این امر باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی محقق شود.

خوانساری سپس با اشاره به کتاب چهلچراغ که به زندگی چهل سردار شهید جنوب شرق استان تهران می پردازد اظهار داشت: امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید و شهادت یکی از وظایف مهم مسئولین است که هر کس در این زمینه کوتاهی کند باید در پیشگاه الهی و شهدای گرانقدر پاسخگو باشد.

وی گفت: شهدا انسان هایی بودند که در اثر تربیت درست اخلاقی و فرهنگی، توانستند پله های قرب الهی را طی کرده و با شهادت در راه تعالی اسلام و مکتب اهل بیت دارای جایگاهی رفیع نزد خداوند باشند و به عنوان الگوهای درخشان در میان جامعه اسلامی بدرخشند.

فرماندار ورامین تأکید کرد: امروز جوانان و نوجوانان باید با فرهنگ دفاع مقدس و شجاعت و سلحشوری های شهدای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند که این وظیفه مسئولین و خانواده ها است که زمینه این ارتباط را فراهم کنند.

در پایان و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ورامین از اشرف سرلک چشمه سلطانی نویسنده زن ورامینی تجلیل شد.

گفتنی است که اشاره به زندگی نامه چهل سردار شهید جنوب شرق استان تهران در دفاع مقدس همچنین شهدای ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ و شهدای انقلاب اسلامی دارد، توسط سرکار خانم اشرف سرلک چشمه سلطانی نگارش و تدوین گردیده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.