خانه » اخبار و رویدادها » مردم شأن و حرمت فاطمیه را حفظ می کنند/ رسالت روحانیت آگاه سازی و تببین ارزش های اسلامی است

مردم شأن و حرمت فاطمیه را حفظ می کنند/ رسالت روحانیت آگاه سازی و تببین ارزش های اسلامی است

13911201000589_PhotoA

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: ملت ایران با توجه به تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز، شأن شهادت حضرت زهرا(س) را حفظ می کنند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در نشست ائمه جماعات و روحانیون ورامین در بیت امام جمعه اظهار داشت: در حال حاضر بازگشت به ارزشهای اسلامی ایرانی در خانواده های ایرانی به شدت احساس می شود و تبیین و فرهنگسازی آن به عهده روحانیون است.

امام جمعه موقت ورامین  با تاکید بر نقش مهم و اساسی روحانیون در تبیین ارزشهای دینی در جامعه بیان داشت: تبلیغ دین در زمان غیبت بر عهده علما کشور است و روحانیون باید با توجه به این مهم نسبت به برنامه ریزی در راستای تبیین ارزشهای والای دینی در جامعه بکوشند.

وی ادامه داد: روحانیون در جامعه رسالت هم در قبال مردم  و هم در قبال نظام مسئول اند و این مسئولیت را باید از یک سو با همدلی و بیان مشکلات جامعه از زبان مردم نزد مسئولین انجام دهند و از طرف دیگر انتظارات نظام را در قالب سخنرانی ها به مردم گوشزد کنند.

محمودی اضافه کرد: حضور در عرصه های اجتماعی امروز برای یک روحانی ضروری است و رسالت روحانیت و فعالان فرهنگی حضور به‌ موقع در عرصه‌های تأثیرگذار و شناخت آسیب‌ها و دشمنان است و روحانیون و مبلغان پیام رسانانی هستند که پیام الهی، سیره و سنت رهبران دینی و فرهنگ و معارف اسلامی را به مردم می‌رسانند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران سپس به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز اشاره کرد و بیان داشت: از تاریخ ۱۲ جمادی الاول که با روز جمعه ۲۳ اسفند مصادف شده است، ایام حزن و عزا فاطمیه رسما آغاز می شود.

وی عزای فاطمیه را عزای پیامبر اعظم(ص) و همه اهل بیت(ع) دانست و افزود: در نوروز فاطمی، شأن، منزلت و حرمت فاطمه زهرا(س) باید حفظ شود و باید سطح عمومی جامعه، در حال و هوای عزاداری و شرکت در هیئت ها و محافل سوگ و روضه خوانی فاطمی قرار بگیرد.

این مسئول تأکید کرد: ملت ایران عاشق ولایت و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام هستند و امسال شادی های سال نو را همراه با معنویت دینی و قرآنی و نورانیت اهل بیت برگزار خواهند کرد.

وی در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری حضرت زهرا( س) گفت: مقام و فضیلت حضرت زهرا( س) در بیان ائمه اطهار( ع) بسیار بیان شده که باید در این ایام در مراسمات و برنامه ها از فضایل آن بانوی بزرگوار برای مردم بازگو شود تا در جامعه اسلامی فرهنگ فاطمی نهادینه شود.

دبیر ستاد فاطمیون شهرستان ورامین با اشاره به برنامه های مهم پیش بینی شده در دهه فاطمیه در این شهرستان یادآور شد: همایش بزرگ فاطمیون روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه  با حضور دکتر عصام العماد روحانی شیعه شده که اکنون به تبلیغ دین اسلام و مکتب حقه شیعه است، برگزار خواهد شد و ایشان با حضور در قرچک، جوادآباد، خیرآباد و ورامین مهمترین دلایل انتخاب مذهبی تشیع را برای مردم تبیین خواهد کرد.

محمودی عنوان کرد: برای نخستین بار نمایشگاه کوچه های بنی هاشم همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) به همت شهرداری در ورامین  برگزار می شود و اکنون مسئولین مربوطه در حال اماده سازی این نمایشگاه هستند که قطعا حال و هوای دیار ۱۵ خرداد را متحول خواهد کرد.

وی گفت: ۱۳ فروردین امسال مصادف با شب شهادت حضرت زهرا (س) است و باید این امر به‌طور مناسب به مردم اطلاع رسانی شود، مردم قطعاً حرمت نگه خواهند داشت، امسال هم مانند سال های گذشته مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) با شکوه خاصی برگزار می‌ شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امامان جمعه همواره نقش خطیری در آگاهی بخشی و وحدت آفرینی جامعه داشته اند و بر این اساس رسالت مهمی بر عهده دارند و  روحانیون در هدایت فکری و تبیین استراتژی های فرهنگی نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.