خانه » اخبار و رویدادها » برخی مسئولان فرهنگ را به بازی گرفته اند/ دغدغه های فرهنگی با مواضع کلامی رفع نمی شود

برخی مسئولان فرهنگ را به بازی گرفته اند/ دغدغه های فرهنگی با مواضع کلامی رفع نمی شود

13911201000589_PhotoA

امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی مسئولان کشور مسائل فرهنگی را به بازی و شوخی گرفتند که این امر موجب نگرانی رهبری و علماست، دغدغه های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی شود بلکه عمل می خواهد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت اجرای سبک زندگی اسلامی در بین ملت ایران اظهار داشت: خداوند برای هدایت بشر پیامبران را فرستاد و تعالیم حیاتبخش خود را نازل کرد تا بشر در مسیر سعادت گام بردارد و انسانی دین دار است که در مسیر سعادت گام بر می دارد و در این راستا توجه به مبانی زندگی بر اساس تعالیم اسلام مهم است.

شعار مرگ بر آمریکا بر اساس تعالیم اسلامی سر داده می شود

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حقانیت مکتب اسلام در عصر حاضر افزود: امروز با آمدن پیامبر اسلام و نزول قرآن کریم آن ادیان پذیرفتنی نیست و هرکس بخواهد آیین توحیدی داشته باشد باید اسلام بیاورد خصوصا اینکه در کتب آسمانی و انجیل وعده آمدن پیامبر آخر الزمان داده شده است.

وی یا انتقاد از کسانی که شعار مرگ بر آمریکا را زیر سوال می برند بیان داشت: ائمه معصومین تأکید داشتند که کسی که خود را به ولایت پیشوای ستمگر غیر خدایی ملزم کند دین ندارد و یک فرد مسلمان باید هم اهل ولایت باشد و هم اهل برائت، آنهایی که می گویند چرا مرگ بر امریکا،مرگ بر اسراییل و … می گویید، باید بدانند که دین یعنی حب و بغض و برائت از نفاق، به همین خاطر مرگ بر امریکا جزو دین اسلام است.

پرستاران قدر جایگاه خود را بدانند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) بیان داشت: حضرت زینب سلام الله علیه الگوی شهامت، شجاعت، عفت و اسوه صبر است.

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت زینب(س) بانویی پرورش یافته در خاندان وحی بود، مردان و زنانی که در علم و دانش راسخ و سرآمد زمان بودند به ایشان مراجعه می‌کردند و دانش الهی را جویا می‌شدند.

وی گفت: زینب کبری(س) شیر زن کربلا، ام الشهید، مدافع ولایت بود و این بانوی با فضیلت پرستار زین العابدین(ع) در کربلا است و به همین مناسبت امروز روز پرستار است و باید پرستاران بدانند که جایگاه رفیعی دارند به همین خاطر پرستاران حرمت بیماران را حفظ کنند و قدر خود را بدانند، خصوصا در آستانه روز شهدا، آنهایی که پرستار جانبازان و قطع نخاعی ها هستند بیشتر قدر خود را بدانند.

با تخریب کنندگان منابع طبیعی طبق قانون برخورد شود

خطیب نماز جمعه ورامین به روز درختکاری نیز اشاره کرد و عنوان داشت: درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است و درخت کاری سنتی حسنه است که در دین مبین اسلام به این مهم توجه فراوان شده است و امام صادق(ع) فرمود که کشت کنید و درخت بکارید به خدا قسم آدمیان کاری بهتر از این نکردند  و با کسانی که منابع طبیعی را از بین می برند مطابق قانون برخورد شود.

محمودی گفت: وظیفه هر یک از انسانها ایجاب می کند در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود به ویژه جنگل ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی تلاش کنند.

تاریخ؛ نام مرحوم بافقی را از یاد نخواهد برد

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین با اشاره به سالگرد درگذشت فقیه مجاهد آیت الله بافقی بیان داشت: مرحوم آیت الله بافقی مدافع حجاب بود و در این راه تبعید شد و مورد اهانت قرار گرفت اما تاریخ نام مرحوم بافقی را از یاد نخواهد برد زیرا این شخصیت بزرگ درس امر به معروف و نهی از منکر را به ما داد و امروز هم از این فریضه غافل نشویم.

وی سپس وقوع جنگ جمل را مورد اشاره قرار داده و اضافه کرد: در این جنگ پنج هزار نفر از اصحاب حضرت علی(ع) به شهادت رسیدند، پول پرستی، طرفداری از تبعیض،مقام پرستی از دلایل وقوع جمل بود، قدرت پرستی کاری کرد که یاران دیروز علی(ع) دشمنان امروز علی(ع) شدند و خون هزاران مسلمان بر زمین ریخته شد.

بازماندگان فتنه ۸۸ دوباره به راه افتاده اند

محمودی اسلامی سازی بازارها و برخی فروشگاه ها را خواستار شد و تأکید کرد: فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان بسیار پند آمورز است، ایشان در این دیدار فرمودند دشمن هرگز با ما دوست نمی شود، برخی به لبخندهای دشمنان امید نبندند، امریکایی ها و غربی ها جز زورگویی اندیشه ای در سر ندارند، همین اوکراین را ببینید چطور با پول و جنگ روانی دولتی را ساقط کردند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز هم برخی بازماندگان فتنه ۸۸ در برخی شهرها به راه افتاده و به لجن پراکنی مشغولند،البته ملت ایران ثابت کرده با بصیرت خود توطئه های آن ها را خنثی کرده و امروز هم اگر این عناصر در برابر ولایت بایستند ملت ایران آنها را از کردار خود پشیمان می کند.

برخی مسئولین در برابر درخواست های مراجع بی تفاوت هستند

این مسئول در ادامه به دشمنی جمهوری اسلامی با آمریکا اشاره کرد و  ادامه داد: ملت ایران همواره امریکا را دشمن درجه یک خود دانسته و همانند ۳۵ سال گذشته همواره در برابر امریکای جهانخوار ایستادگی خواهد کرد، نکته دیگر نگران رهبری و خبرگان ملت در مسائل فرهنگی است، برخی مسئولان کشور مسائل فرهنگی را به بازی و شوخی گرفتند.

امام جمعه موقت ورامین  با اشاره به صدور فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: اصلا مردان سیاست در برابر درخواست مراجع، دلسوزان و … در مورد اجرای اصل ۸ قانون اساسی بی تفاوت هستند، دغدغه برخی مسئولان فرهنگی آزادی فیس بوک و آزادی فلان خواننده با آن مواضع خاص است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران گفت: دغدغه های فرهنگی با مواضع کلامی برطرف نمی شود بلکه عمل می خواهد، برخی دانشگاه ها وضعیت اسفبار موجود را اصلاح کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.