خانه » اخبار و رویدادها » برنامه‌های گرامیداشت ۱۲ فروردین و ایام فاطمیه اعلام شد

برنامه‌های گرامیداشت ۱۲ فروردین و ایام فاطمیه اعلام شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به قرارگیری سال نو در آستانه ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه بهترین پدافند غیر عامل است، چندین برنامه برای ایام فاطمیه تدارک دیده شده است که از مهمترین آنها راه‌اندازی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در نزدیکی بقعه کوکب‌الدین ورامین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: این نمایشگاه که در حال حاضر در حال طراحی و آماده‌سازی است به همت شهرداری اجرایی شده که قابل تقدیر است.

برگزاری همایش بزرگ فاطمیون

این مسئول از برگزاری همایش بزرگ فاطمیون همزمان با پنج شنبه  ۲۲ اسفند شهادت حضرت زهرا (س) بعد از نماز مغرب و عشا خبر داد و گفت: دکتر عصام‌العماد سخنران این همایش است، وی فارغ التحصیل دانشگاه حجاز و از وهابیون مورد اعتماد مفتی‌های معروف وهابی بوده است که در نهایت به لطف خدا شیعه شده و امروز از اساتید برجسته جامعه المصطفی العالمیه است.

وی ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که جوانان، دانشجویان و پژوهشگران از این فرصت مغتنم بهره‌برداری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اعلام اینکه ۲۲ اسفند روز شهدا نامیده شده مصادف شدن این روز با ایام شهادت حضرت زهرا (س) را فرصتی با ارزش دانست و گفت: شهدای ما افتخار پادویی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را داشته‌اند و بنابراین باید کاری کنیم که همایش فاطمیون با رنگ و بوی شهادت عجین گردد.

تشییع نمادین حضرت زهرا (س)

وی در ادامه به مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) اشاره نمود و گفت: ۱۳ فروردین امسال مصادف با شب شهادت حضرت زهرا (س) است و باید این امر به‌طور مناسب به مردم اطلاع رسانی شود، مردم قطعاً حرمت نگه خواهند داشت، امسال هم مانند سال های گذشته مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) با شکوه خاصی برگزار می‌گردد.

۱۲ فروردین عید ملت ایران

حجت‌الاسلام محمودی سپس به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امام (ره) این روز را روز عید ملت ایران دانستند، مقتضی است سیستم پیامک ادارات فعال شود و پیام‌های تبریک این روز ارسال شوند.

وی از شهرداری خواست فضاسازی شهری را با حال و هوای ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ۱۲ فروردین آماده کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.