خانه » اخبار و رویدادها » پساب کارخانه قند ورامین همسایگان این کارخانه را با مشکل مواجه ساخته است

پساب کارخانه قند ورامین همسایگان این کارخانه را با مشکل مواجه ساخته است

81055264-5517527

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، کارخانه قند ورامین از سال ۱۳۲۰ فعالیت خود را در ورامین آغاز کرد ، آن روزها این منطقه فاقد منازل مسکونی متعددی بود و به جز خانه هایی معروف به شصت دستگاه که برای کارگران این کارخانه ساخته شده بود خانه دیگری در مجاورت آن نبود.

امروز با گذشت بیش از ۷۰ سال از فعالیت این کارخانه، منازل و ساختمانی های متعددی در مجاور این کارخانه احداث شده و متأثر از بسیاری از فعالیت های کارخانه قند قدیمی ورامین قرار گرفته اند و مهمترین تأثیر را از آثار زیست محیطی ناشی از پساب رها شده از این کارخانه می گیرند .

پساب این کارخانه به محض خارج شدن از خروجی، در جوی جمع آوری آب های سطحی احداث شده توسط شهرداری رها شده و با عبور از کنار پل شهدای ۱۵ خرداد ، به سمت محله دانشسرا و جنوب این منطقه روان شده و به کانال انتقال پساب جنوب ورامین وارد می شود ، مسیری ۲ کیلومتری که صدها خانه در مجاورت آن قرار داشته و با مشکلات آن دست و پنجه نرم می کنند .

سال ها پیش شهرداری ورامین برای کاهش مشکلات این پساب اقدام به سرپوشیده کردن بخشی از کانال انتقال این پساب کرد ولی این امر نیز نتوانست از مشکلات ناشی از عبور پساب بکاهد .

حال پس از سال ها اداره محیط زیست شهرستان ورامین در اقدامی قانونی از مسوولین کارخانه قند خواسته تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی این کارخانه اقدام نمایند .

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : مسوولین کارخانه قند ورامین به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و خارج نمودن پساب خام و تصفیه نشده این کارخانه به خارج از محیط کارخانه به مراجع قضایی ارجاع داده شده است .

منصور گل محمدی گفت : رسیدگی به وضعیت پساب این کارخانه از ماه های گذشته در دستور کار محیط زیست ورامین قرار گرفته بود که به دلیل عدم رعایت این امر از سوی مسوولین کارخانه قند ، مراتب به دستگاه قضایی ارجاع داده شد .

وی اظهار داشت : اداره محیط زیست تنها به دلیل مسائل و مشکلات زیست محیطی پیگیر پرونده این کارخانه بوده و مسائل بهداشتی پساب کارخانه قند به شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارتباط دارد .

وی گفت: بازپرسی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین مهلتی چهارماهه به مسوولین این کارخانه داده تا در این مدت نسبت به راه اندازی سیستم فاضلاب اقدام نمایند .

گل محمدی گفت : مسوولین کارخانه قند ورامین می باید تا یکم خرداد ماه سال ۹۳ سیستم فاضلاب خود را کامل و نسبت به تصفیه فاضلاب این کارخانه اقدام نمایند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.