خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه موقت ورامین: هیچ کجای دنیا چنین جشن انقلابی را سراغ نداریم

امام جمعه موقت ورامین: هیچ کجای دنیا چنین جشن انقلابی را سراغ نداریم

13911201000589_PhotoA

امام جمعه موقت ورامین ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: هیچ کجای دنیا چنین جشن انقلابی را سراغ نداریم.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی علیه‌السلام در بیان صفات متقین فرمودند «متقین و خداترسان چهار صفت ویژه دارند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: حضرت امیرالمومنین در تشریح این صفات فرمودند «متقین دنبال کسب حلال هستند و رزق وروزی حلال را از خداوند می‌خواهند، در راه هدایت با شور و نشاط هستند، از طمع ورزی پرهیز می‌کنند و اعمال صالح را انجام می‌دهند اما در عین حال ترسان هستند که مبادا حق مطلب را ادا نکرده باشند و هیچ‌گاه قانع نیستند.»

وی در ادامه با اشاره به بحث مصرف در جامعه عنوان کرد: مساله مصرف در جامعه مثل شریان خون در بدن انسان است که اعضای انسان از این خون تغذیه می‌شود. هر عضوی هم برحسب نیازش از این خون بهره‌مند می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: شاهرگ انسان یک حجم خون را می‌طلبد، یک مویرگ بسیار ظریف هم در چشم انسان یک مقدار خون را می‌طلبد. در جامعه، اقتصاد هم همین‌گونه است. خداوند مال را در دست انسان امانت قرار داده است و بارها به پرداخت زکات و انفاق توصیه کرده است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: به فرموده امام صادق علیه‌السلام «مال و ثروت عاریه (امانت) است در دست انسان که باید آن را بازگردانید.» بنابراین این اموال باید در راستای رضای حضرت حق تعالی مصرف شود.

حجت‌الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه ورامین نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به ۲۵ بهمن ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مورد ارتداد و قتل سلمان رشدی عنوان کرد: صدور این حکم نشان داد که اسلام در تبیین احکام الهی و اجرای قوانینش، هیچ تسامح و تردیدی را به دل راه نمی‌دهد. همین ویژگی‌های امام (ره) بود که او را در جایگاه اسوه امت قرارداد. زیرا حضرت امام (ره) به تکلیف می‌اندیشید.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر اینکه تکلیف مداری، امام را از هواهای نفسانی دور کرده بود، عنوان کرد: وقتی یک نویسنده مزدور و وابسته به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) جسارت کرد، امام با کمال صراحت برحسب وظیفه الهی این حکم را صادر می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران از تمام شهروندان ولایت‌مدار به‌دلیل حضور باشکوه و غرورآفرین در مراسم راهپیمایی۲۲بهمن تقدیر کرد و گفت: هیچ کجای دنیا چنین جشن انقلابی را سراغ نداریم. تنها کشوری که در تمام نقاط آن، تمام اقشار مختلف، عاشقانه و مخلصانه به میدان آمده و از انقلاب خود حمایت می‌کنند، ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم وفاداری خود به نظام را در این راهپیمایی به معرض نمایش گذاشتند. علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها و مشکلات گوناگون، با این حضور با صلابت به دنیا نشان دادند که ذره‌ای از اسلام و انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: سردمداران احمق آمریکا که دائماً بر طبل تهدید می‌کوبند، هنوز بعد از ۳۵سال، ملت ایران و اعتقاداتشان را نشناخته‌اند. آن مردهای الکلی و غافل کجا می‌توانند پیوند عظیم امام خمینی (ره) و ملت ما را درک کنند. امامت و ولایت ریشه در اعماق قلوب شیعه دارد. امام بر قلب‌ها حکومت می‌کند.

وی افزود: ملت ایران گرچه سختی‌هایی را متحمل می‌شود ولی هرگز دست از ولی و امام نمی‌کشد.

محمودی گفت: ملت ایران پیرو آن ملتی است که سه سال در شعب ابی طالب در محاصره اقتصادی بودند بودند ولی دست از اسلام نکشیدند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به حدیث معروف پیامبر اسلام (ص) در مورد ایرانی‌ها عنوان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند « قسم به جان کسی که جانم در دست او است، اگر ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان قرار گیرد افرادی از عجم آن را به دست می‌آورند و سعادتمند‌ترین آن‌ها مردم فارس (ایران) هستند.»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سه سال مقاومت مردم بحرین و مقاومت مظلومانه آن‌ها در مقابل رژیم غاصب آل خلیفه عنوان کرد: به لطف خدا مردم بحرین در صحنه حاضر هستند وآل سعود و آل خلیفه هم مانند اجدادشان به زباله‌دان تاریخ انداخته می‌شوند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.