خانه » اخبار و رویدادها » یادواره ۱۴۰۰ شهید ورامین برگزار می شود/ درخواست فرماندار از بنیاد شهید ورامین

یادواره ۱۴۰۰ شهید ورامین برگزار می شود/ درخواست فرماندار از بنیاد شهید ورامین

81029164-5476199

فرماندار ورامین از برگزاری یادواره ۱۴۰۰ شهید در این شهرستان خبر داد.

محسن خوانساری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهیدان شهرستان ورامین در فرمانداری این شهرستان گفت: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون رشادت و از خودگذشتگی شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس است و باید با برگزاری یادواره های منسجم یاد و خاطره آنان زنده نگاه داشته شود .

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا نباید مقطعی و به منظور رفع تکلیف صورت گیرد، بلکه این مهم باید منسجم و همه ساله برگزار شود تا در سایه آن، فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای جامعه نهادینه شود .

وی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و به منظور تحقق این امر و فراهم نمودن زمینه ادامه مسیر شهدا باید با برنامه ریزی جامع ، آینده سازان ایران اسلامی را با شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا کرد تا آنان بدانند این نظام الهی به برکت خون هزاران شهید به بار نشسته است .

وی تصریح کرد : برگزاری یادواره شهدا وظیفه دستگاه و یا ارگان خاصی نیست بلکه همه دستگاه های دولتی باید با بهره گیری از ظرفیت بالای مردم ولایت مدار شهرستان این برنامه را همه ساله به صورت منسجم اجرا نمایند باشد که مردم و مسوولین از برکات وجود شهدا بهره مند شده و در سایه این مهم مسیر رشد و توسعه همه جانبه ایران اسلامی فراهم شود .

خوانساری گفت: ایام الله دهه مبارک فجر بهترین زمان برای یادآوری خاطرات انقلاب اسلامی و حقایق مربوط به دوران حفقان رژیم ستم شاهی است و برگزاری یادواره شهدا در این زمان بهترین خروجی را برای جامعه به همراه خواهد داشت .

فرماندار ورامین اظهار داشت : مسوولین و کارکنان ادارات باید با حضور موثر در یادواره شهدا دین خود را به انقلاب اسلامی و شهیدانی که به واسطه فداکاری آنان فرصت خدمت رسانی به آنان داده شده ادا کرده و با تبلیغات موثر زمینه برگزاری باشکوه آن را فراهم کنند .

وی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین خواست تا با تهیه بانک اطلاعاتی کامل از شهدای شهرستان در قالب نرم افزار، شرایط را برای بهره گیری کامل از این اطلاعت فراهم کرده و در برگزاری یادواره های شهدا یاریگر سایر ارگان ها باشد .

یادواره ۱۴۰۰ شهید شهرستان ورامین روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه سالجاری همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می شود .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.