خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » آیا تمامی کوچه ها و معابر شهر ورامین در سال ۹۳ آسفالت مجدد خواهد شد؟ + عکس

آیا تمامی کوچه ها و معابر شهر ورامین در سال ۹۳ آسفالت مجدد خواهد شد؟ + عکس

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها ۴ سال است در حالی که در شهر ورامین عمر آسفالت برخی از خیابانها و معابر از هشت سال هم تجاوز می کند.

یکی از معضلات مهم و اساسی شهر ورامین نبود آسفالت یکدست در برخی خیابان ها و معابر اصلی شهر ورامین است که موجب نارضایتی شهروندان و رانندگان این شهرستان شده است، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع  از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداریها است.

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها چهار سال است در حالی که در شهر ورامین عمر آسفالت برخی از خیابان ها و معابر از هشت سال هم تجاوز می کند و ایجاد چاله های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان ورامینی قرار داده است.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/asfalt%20(1).jpg

عدم نظارت بر فعالیتهای شهری اسراف در بیت المال است

یکی از شهروندان محله عمرآباد ورامین درباره وضعیت نامناسب آسفالت برخی محلات اظهار داشت: کوچه های عمروآباد بارها برای اجرای طرح های گاز رسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق حفاری شده است و بدون اینکه روکش آسفالت بشوند رها شده اند و بدلیل نبود کانال های مناسب برای هدایت آب های روان موجب خسارت شدیدی بر ساکنان این محلات شده است.

حسین شیرکوند افزود: بدلیل وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ها که بدلیل نشت و زیر سازی نامناسب، کوچه ها دارای دست انداز شده اند و جلو بندی و کمک های وسائل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: هرچند برخی از کوچه ها بعد از حفاری روکش آسفالت نیز می شوند اما کیفیت نامطلوب و فقدان نظارت فنی دقیق باعث هدر رفتن سرمایه بیت المال و عدم انجام کار صحیحمی شود. همچنین بعد از پایان کارهای ساختمانی یا حفاری توسط دستگاههای خدماتی نخاله و ضایعات باقیمانده نیز جمع آوری نمی شود و این امر نیز مشکلات آمد و شد وسایل نقلیه را دوچندان کرده است.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/asfalt%20(2).jpg

برخی آسفالتهای استفاده شده در معابر شهری کیفیت لازم را ندارد

یکی دیگر از ساکنان سکینه بانو ورامین نیز با انتقاد از وضعیت آسفالت این محله اعلام کرد: محله سکینه بانو آسفالت مناسب و استانداردی ندارد. آسفالت این منطقه خیلی قدیمی است و وضعیت بخشی که متصل به امامزاده می شود بسیار بد و نامناسب است.

علی کنگرلو افزود: شهرداری به جای آسفالت کامل خیابان، فقط قسمت های مشکل دار را لکه گیری می کند که موجب ناهماهنگی سطح خیابان و بروز مشکلات برای تردد خودروها می شود.

این شهروند ورامینی عنوان کرد: آسفالتی هم که برای خیابان ها استفاده می شود، بی کیفیت است و معمولا بعد از گذشت یک سال یا ترک بر می دارد یا نشت می کند و وقتی کوچه ها و خیابان ها را تماشا می کنی، انگار سال‌ها از عمر آسفالت آنها می گذرد.

وی یادآور شد: مردم انتظار دارند که شهرداری ورامین در اسرع وقت با مساعد شدن شرایط جوی اقدام به ریختن آسفالت جدید در سطح این خیابان‌ها کند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/asfalt%20(3).jpg

چاله های کوچک شهری موجب ایجاد تصادفات خطرناک می شود

یک راننده ورامینی نیز با انتقاد از وضعیت نامناسب خیابان ها و معابر ورامین گفت: وضعیت نامناسب سطح گذرگاه‌های شهر و وجود دست اندازهای متعدد موجب وارد شدن خسارت به خودروها می‌شود، بطوریکه دست کم هر دو ماه یکبار خودروی خود را برای تعمیر و سرویس زیربندی و جلوبندی به مکانیکی می‌برم.

سید محمد حسینی افزود: وجود دست اندازها و چاله‌های کوچک در بعضی موارد سبب می‌شود که رانندگان برای رفع این دست اندازها از مسیر خود منحرف شوند که این موضوع در پاره‌ای موارد وقوع تصادفات رانندگی را نیز سبب می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت نامطلوب برخی کوچه ها و خیابان های شهر ورامین در خور شأن شهروندان نیست و از مسئولان محترم خواهشمندیم به این مسیرها سری بزنند.

حسینی ادامه داد: تعدادی از کوچه ها چه در شمال شهر و چه در جنوب آن پر از چاله های بزرگ است و در تعداد زیادی از همین کوچه ها انواع مصالح و نخاله های ساختمانی جمع شده و اینجا دیگر به کوچه شباهتی ندارد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/asfalt%20(4).jpg

افزایش زیبایی چهره شهر با بهسازی معابر

یک کارشناس شهری نیز با اشاره پایین بودن کیفیت آسفالت معابر شهری و مواردی مانند آن  اضافه می کند: این گونه مشکلات به زیبایی شهر لطمه می زند و تردد عابران پیاده و خودروها را هنگام بارندگی و جاری شدن آب و گل مختل می کند.

سعید علوی با اشاره به این که برخی خیابان ها و معابر شهر قدمت زیادی دارند نیازمند زیر سازی اساسی هستند، تاکید می‌کند: بهسازی معابر و تعویض جدول های مستهلک در خیابان هایی که عمر بالایی دارند، همچنین جدول گذاری در کوچه های بدون جدول تاثیر زیادی در زیبایی شهر دارد.

وی با تاکید بر این که حمایت از حقوق شهروندان و آباد سازی و زیباسازی شهر ورامین در راس برنامه های شورای اسلامی و شهرداری قرار گیرد، افزود: انتظار می‌رود شهری مثل ورامین که شورای اسلامی و شهردار دارد، ظاهری زیبا داشته باشد و رفاه حال شهروندان و آرامش مسافران در آن مورد توجه قرار گیرد.

پخش آسفالت مناسب کار سخت و دشواری برای شهرداری نیست

گفتنی است امام جمعه موقت ورامین نیز در ابتدای شروع به کار شهردار جدید ورامین در دیدار با علی حیدریان با انتقاد از وضعیت برخی خیابان ها و معابر شهری اظهار داشت: امروز برخی کوچه ها و معابر شهری آسفالت مناسبی ندارند این در حالیست که لکه گیری و ایجاد یک آسفالت مناسب در شهر و کوچه های ورامین کار سخت و دشواری برای شهرداری نیست.

شهردار ورامین نیز در مراسم معارفه خود به طور ضمنی به وضعیت نامناسب معابر شهری در ورامین اشاره کرد و گفت: بازگشایی معابر شهری اولین اقدام شهرداری برای تسهیل عبور و مرور شهروندان ورامین خواهد بود و تمام توان خود را برای خدمت به شهروندان ورامینی به کار خواهم بست. مردم مطمئن باشند که تمام تجربیاتم را برای حل معضلات شهری به کار خواهم گرفت.

مردم ورامین دیگر با تصاویر چاله چوله های عجیب و غریب خیابان‌ها و پیاده روها، آسفالت ریزی و لکه گیری‌های غیراستاندارد و برخی معضلات شهری آشنا شده‌اند و اکنون منتظر اقدامات موثر مسئولان شهرداری برای رفع این معضل ها هستند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/asfalt%20(5).jpg

نهضت آسفالت در سال ۱۳۹۳ در ورامین عملی می شود

رییس شورای اسلامی شهر ورامین با اشاره به مشکلات برخی خیابان ها و معابر شهری شهرستان ورامین اظهار داشت: در بودجه سال ۱۳۹۳ شورای اسلامی شهر ورامین مبلغ مناسبی برای آسفالت معابر و کوچه ها در نظر گرفته شده است.

محسن عابدلو افزود: قسمت عمده ای از بودجه شهرداری و شورای اسلامی شهر مربوط به پروژه های عمرانی است و اعضای این شورا تصمیم گرفتند تا بخش زیادی از این بودجه را برای ترمیم آسفالت شهر هزینه کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ نهضت آسفالت در ورامین به اجرا در خواهد آمد و با تلاش پرسنل شهرداری و حمایت های اعضای شورای شهر، تمامی کوچه ها و معابر شهر ورامین آسفالت مجدد خواهد شد و به حول و قوه الهی سال ۱۳۹۳ شاهد شهری زیبا و آباد در ورامین خواهیم بود.

عابدلو اضافه کرد: قراردادی با یکی از کارخانه های آسفالت سازی منعقد شده است تا در سال ۱۳۹۳ تمام معابر شهری را مورد آسفالت قرار دهد.

گزارش: مهر

عکس: ورامین ما

یک نظر

  1. با سلام
    چندی پیش آقای عابدلو اعلام کرده بودند که:

    طی پنج ماه گذشته فعالیت های زیادی در سطح شهر ورامین انجام شد که اجرای مدیریت جهادی و نهضت آسفالت کردن معابر و خیابان ها با توجه به سخنان مقام معظم رهبری،از برنامه های اجرا شده در این مدت بوده است.

    و این عکس ها نشان میدهد که بین حرف و عمل چقدر فاصله وجود دارد.!

    سایت محترمhttp://www.varaminpress.ir
    کدخبر:۸۷۱
    منتشر شده در جمعه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ ۰۶:۰۸

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.