خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اهم تصمیمات شورای شهر ورامین در چند ماه اخیر

اهم تصمیمات شورای شهر ورامین در چند ماه اخیر

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین گفت: انتقال مترو ورامین – تهران به زیر زمین، مشکلات ساختاری این شهرستان را برطرف می کند.

محسن عابدلو در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین گفت: عبور راه آهن سراسری تهران – مشهد از میان ورامین، این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است و این امر مشکلات ساختاری بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است .

وی افزود: با توجه به طرح جامع شهری ورامین، مقرر شده که راه آهن سراسری از شهر ورامین جمع آوری شود و اگر قرار باشد که مترو در مجاورت راه آهن از میان شهر ورامین عبور کند ، این طرح با شکست مواجه خواهد شد .

عابدلو اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر ورامین تاکید دارند مترو در محدوده شهر ورامین از زیر زمین عبور کند تا شهر یکپارچه شود و مشکلات طبقاتی موجود مرتفع گردد.

وی یکی از اقدامات شورای اسلامی را تأمین زمین مورد نیاز استقرار فرماندهی ویژه شرق استان تهران اعلام کرد و گفت: تلاش گردیده با همکاری فرماندار شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر تهیه زمین جهت استقرار مرکز فرماندهی ویژه شرق استان تهران باشیم که گام های مؤثری در این زمینه برداشته شده است .

وی توجه ویژه به رویکرد استان شدن ورامین و تلاش برای استقرار ادارات کل از جمله صدا و سیمای مرکز استان در ورامین را به عنوان اهم برنامه های شورای اسلامی ورامین یاد کرد .

عابدلو افزود: شهرستان ورامین قطب مهم تولید محصولات کشاورزی و دامپروری استان تهران و کشور می باشد و باید تلاش کرد با جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال برای جوانان زمینه رشد و ارتقاء بیش از پیش شهرستان را فراهم نمود .

وی اظهار داشت: شورای اسلامی ورامین در جهت شناسایی قابلیت های مهم شهرستان تلاش دارد تا زمینه ایجاد محل دائمی نمایشگاه جهت ارائه محصولات شهرستان را فراهم کند و درآمد پایداری را برای شهر به وجود آورد .

وی از تحویل ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و استقرار این نهاد مهم در شهرستان و پیگیری ایجاد محل عرضه دام در شهر ورامین را به عنوان دیگر اقدام شورای اسلامی شهر ورامین یاد کرد .

وی همچنین از برنامه ریزی جهت ایجاد فروشگاه شهروند، ایجاد بانک شهر وابسته به شهرداری، مطالعه پرونده استادیوم ملی ۸۰ هزار نفری و رایزنی برای اخذ بودجه جهت احداث، اختصاص بودجه کمک به هیأت های ورزشی، همکاری مناسب با ادارات خدماتی و تلاش برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال برای جوانان را از دیگر برنامه های شورای اسلامی دوره چهارم یاد کرد .

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین افزود: شهرداری و شورای اسلامی ورامین دوره سوم ساختمان بزرگی را در اختیار دانشگاه شهید بهشتی جهت استقرار بخش بین الملل دانشگاه شهید بهشتی قرار داده بود که متأسفانه این دانشگاه تا کنون مستقر نگردیده و تلاش داریم با پیگیری لازم زمینه این مهم را فراهم نمائیم .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.