خانه » اخبار و رویدادها » برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر ورامین تشریح شد

برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر ورامین تشریح شد

پروژه مهر در 200مدرسه شهرستان ورامین اجرا شد

مسئول کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر شهرستان ورامین برنامه‌های این کمیته را اعلام کرد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، مجتبی عرب عامری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه تخصصی و توجیهی ویژه مدیران سه دوره تحصیلی در تالار فرهنگیان برگزار شد و مدیران عزیز راجع به اهمیت مراسمات دهه مبارک فجر توجیه شدند.

مسئول کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر شهرستان ورامین با تشریح برنامه‌های کمیته دانش آموزی گفت: هفته قبل از دهه مبارک فجر در آموزش و پرورش ورامین با عنوان هفته استقبال از دهه فجر نامیده شده و تمام مدارس آذین‌بندی شده و بنرهای مناسب در سر درب مدارس نصب شده است.

این مسئول گفت: برگزاری مراسم آغازین دهه فجر به میزبانی آموزش و پرورش ورامین و با حضور مسئولان ادارات و نهادها ۹ بهمن ماه، برگزاری جلسه استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی، تشکیل تیم‌های بازدیدی از کارکنان اداره و اعزام به مدارس در ایام دهه مبارک فجر و استفاده از سخنان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در سربرگ مکاتبات اداری بخش از اقدامات کمیته دانش‌آموزی است.

وی برگزاری مراسم آغازین و نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی در کلیه مدارس راس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه ۱۲ بهمن ماه، برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای گمنام و سید فتح‌الله همزمان ۱۷ بهمن ماه، هماهنگی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه ۱۸ بهمن ورامین و خیر آباد و برگزاری نشست بصیرتی ـ تحلیلی در مدارس همزمان با زنگ گلبانگ انقلاب و در طی ایام دهه فجر را از دیگر برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی دانست.

عرب عامری در ادامه افزود: دیدار با ائمه جمعه ورامین و خیرآباد قبل از آغاز دهه مبارک فجر، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در ایام دهه مبارک فجر، برپایی نمایشگاه معرفی مشاغل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، برگزاری مسابقه مقاله نویسی، کتابخوانی و مسابقه بصیرت از سخنان مقام معظم رهبری در ایام دهه فجر نیز پیش‌بینی و طرح‌ریزی شده است.

وی تهیه ویژه‌نامه یک برگی سایز A4، پخش فیلم روح‌الله در مدارس، ارسال پیامک به مدیران و فرهنگیان، تهیه و نصب پنج عدد بنر ویژه دهه فجر در سطح شهر، اجرای نقاشی همگانی با موضوع دهه فجر، هماهنگی و چاپ اخبار مدیر آموزش و پرورش در ارتباط با برنامه‌های دهه فجر در رسانه‌ها و برگزاری و اجرای سرود همسرایان فجر را از برنامه‌های دهه فجر برشمرد.

مسئول کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر شهرستان ورامین برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری یادواره سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، برگزاری مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر جمعه ۱۸ بهمن در مصلای نماز جمعه،برگزاری مسابقه طراحی پرچم امت واحده اسلامی، برگزاری محفل انس با قرآن مجید و مسابقه خوشنویسی با موضوع «چو ایران نباشد تن من مباد» را به‌عنوان برنامه‌های این کمیته نام برد.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در سطح مدارس، برگزاری نمایشگاه حجاب برتر در مدارس پایگاه حجاب برتر، برگزاری نشست تخصصی عفاف و حجاب ویژه دانش‌آموزان، اولیاء و همکاران فرهنگی و نیز ویژه مدارس ساره، بنت الهدی، ولایت و حجاب نیز در این ایام اجرا می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ورامین برگزاری گفتمان جوان و انقلاب دوشنبه ۱۴ و سه شنبه ۱۵ بهمن، اجرای طرح مشکوه دختران در مدرسه منتصرین شاهد، برگزاری نشست تخصصی تحکیم بنیاد خانواده در کانون هدایت، برگزاری نمایشگاه مسابقه عکاسی از عملکرد مدارس در دهه فجر، تزئین اداره آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه نقاشی «میهن خویش را کنیم آباد» در مدارس ابتدایی و برگزاری مسابقه عکاسی از راهپیمایی ۲۲ بهمن در کانون فرهنگی هدایت از دیگر اقدامات این ایام مبارک است.

وی طراحی مسابقه پیام کوتاه با موضوع انقلاب و بیانات رهبری در سطح مدارس، برگزاری سمینار ورزشی با عنوان علم تمرین و تغذیه با حضور مربیان ورزش در کانون هدایت، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه همکاران فرهنگی خواهر در رشته بدمینتون، طناب‌کشی و آمادگی جسمانی در سالن شهید رجایی و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دانش‌آموزان در سطح مدارس را به‌عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر نام برد.

این مسئول علمی ـ‌ فرهنگی آموزشی شهرستان ورامین برگزاری مسابقات ورزشی مقطع ابتدایی پسران در رشته های مینی والیبال، طناب زنی و دو و میدانی در سالن شهید رجایی، استفاده از استخر شنای کوثر ویژه کارکنان اداری، برپایی اردوی یک روزه ویژه دبیران ورزش خواهر و برادر در پیست آبعلی و برگزاری مسابقه کبوترهای کاغذی با موضوع «پیام کوتاه و شعر شهدا» در مدارس ابتدایی را نیز به‌عنوان برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی ستاد دهه فجر شهرستان ورامین برشمرد.

وی پخش بروشور دهه فجر در مدارس ابتدایی، برگزاری مسابقه عکس خاطرات جشن‌های دهه فجر با دانش آموزان، برگزاری همایش یاد یاران، همایش یاوران انقلاب و همایش همیاران معروف در کانون هدایت و گلریزان دانش‌آموزی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در مدارس را از دیگر برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی خواند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.