خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تولد ۹۱۵ نوزاد در ۹ ماهه اول سال ۹۲ در ورامین/ فاطمه و امیر علی بیشترین اسامی انتخاب شده

تولد ۹۱۵ نوزاد در ۹ ماهه اول سال ۹۲ در ورامین/ فاطمه و امیر علی بیشترین اسامی انتخاب شده

IMG12280659

رییس اداره ثبت احوال ورامین از تولد ۹۱۵ نوزاد طی ۹ ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: فاطمه و امیرعلی بیشترین اسامی انتخاب شده توسط خانواده های ورامینی است.

 به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، حسن شیخی  با اشاره به وظیفه ثبت احوال اظهار داشت: اداره ثبت احوال وظیفه ثبت ولادت، وفات و ازدواج و طلاق همه افراد کشور را دارد و به عنوان یک دستگاه خدمت رسان، نقش مهم و غیرقابل انکاری را در رشد و توسعه کشور ایفا می کند.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان ورامین افزود: خوشبختانه اداره ثبت احوال ورامین، اسناد را آرشیوبندی کرده اند که این امر تسهیل فراوانی را برای شهروندان و مراجعه کنندگان ورامینی فراهم می کند، به عنوان مثال با توجه به اینکه شهرستان ورامین، یک منطقه مهاجرپذیر است، بر اساس آرشیوبندی این اداره، فردی که اصلیت تبریزی دارد، لازم نیست که به تبریز برود، بلکه امور اداری اش در اداره ثبت احوال ورامین انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اختیارات مدیریتی که اداره کل ثبت احوال استان تهران در اختیار این اداره قرار داده است، کسانی که دارای اسامی مناسبی نیستند و مایل باشند که نام فاطمه یا یکی از القاب حضرت هرا(س) را برگزینند، با دستور رییس اداره، این کار انجام خواهد شد.

شیخی اضافه کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تمامی افراد بالای ۱۵ سال دارای کارت ملی هوشمند شوند که زیر ساخت های این مهم در شهرستان فراهم شده و در آینده با اعلام سازمان و اداره کل ثبت احوال استان تهران این طرح آغاز خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: با تلاش پرسنل اداره ثبت، اکنون خدمات تعویض شناسنامه در ورامین به روز شده که رضایت شهروندان را به همراه داشته و از معطلی و اتلاف وقت مردم به صورت چشمگیری کاسته است.

وی گفت: در حال حاضر اداره ثبت احوال ورامین توسط چهار سامانه به پایگاه اطلاعاتی و جمعیتی کشور وصل است و اطلاعات به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن به پایگاه از طریق سامانه‌های مذکور ارسال می‌شود.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان ورامین بیان داشت: اکنون شناسنامه های جدید و کارت های ملی هوشمند از بالاترین امنیت سایبری برخوردار هستند و با تلاش مسئولان و متخصصان ایرانی، سعی شده است که میزان تخلفات در جعل و دستکاری اسناد هویتی در کشور کاهش پیدا کند.

وی تأکید کرد: شهروندان باید بر اساس قانون، ۱۵ روز پس از ولادت و ۱۰ روز پس از وفات، اطلاعات هویتی افراد مورد نظر را در اختیار اداره ثبت احوال قرار دهند تا این اداره، اطلاعات را وارد سیستم اطلاعات کشور کند و حقیقتا مردم همکاری مناسبی با ثبت احوال داشته اند که انتظار می رود این تعامل ادامه پیدا کند.

شیخی یادآور شد: شهرستان ورامین از جمله شهرستان های مذهبی استان تهران می باشد که دارای مردمی متدین و مذهبی است، به همین خاطر اسامی انتخابی برای فرزندان ورامینی نیز جنبه دینی و اسلامی دارد به طوری که در میان پسران، اسامی امیرعلی و امیر حسین و در میان دختران فاطمه و القاب حضرت زهرا(ع) دارای بیشترین فراوانی در بین خانواده های ورامینی است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۲، ۹۱۵ سند نوزاد صادر و فوت ۹۲۴ نفر در شهر ورامین به ثبت رسیده و  همچنین ۹۲۴۲ درخواست تعویض شناسنامه و ۶۶۷۴ در خواست صدور کارت ملی در توسط شهروندان در اداره ثبت احوال ورامین ثبت که برای ۵۳۵۹ نفر کارت ملی صادر شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.